De Bevalling Van Lucas

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Ploppie
    Lid

Mijn bevallingsverhaal : 05 november 2006 (kopie van zijn site)

Het is zondagmorgen als ik, na lang niks doen…besluit dat het genoeg geweest is en de stoute schoenen aantrek. Ik ben inmiddels 40+3 weken zwanger, en ik vind het mooi geweest. Ik mocht bijna niks meer doen vanaf week 27, dus ik ben het zat…meer dan zat. Mijn buik zit in de weg en ik heb dagelijks pijn in mijn liezen, ik voel me echt niet lekker meer bij zwanger zijn . We besluiten naar de stad te gaan, het is immers koopzondag en misschien komt de bevalling van wat lopen op gang.

In de stad gebeurd er echter niks, en lichtelijk teleurgesteld gaan we naar huis. Daar aangekomen krijg ik nog wat telefoontjes en ik bel zelf nog wat…en dan voel ik een kramp, een heftige kramp…Joepie! Het is begonnen! Ik bel mijn ouders om te zeggen dat ze beschikbaar moeten blijven, zij zullen ons naar het ziekenhuis brengen als dat nodig is…Het is dan 16.30 uur. Danny en ik besluiten maar om iets makkelijks te eten, koken gaat er niet inzitten, de weeen worden heviger…Was even vergeten hoe pijn dit doet Ik bedenk me dat ik nog maar niet moet gaan puffen, anders kan ik de weeen straks misschien niet goed meer opvangen en vraag me af of het bij de vorige bevalling net zo’n zeer deed. Dat was toch pas later, toen de ontsluiting wat meer gevorderd was? Danny gaat toch even naar de AH, ik gebaar dat hij maar op moet schieten…Hij ziet mijn gezicht, en weet…Dit is menens, en gaat er als een speer vandoor. Even voor 5 is hij weer terug, ik heb dan echt erge weeen en hij belt het ziekenhuis. Hij legt de situatie uit, en we kunnen gelijk komen. Mijn ouders worden gebeld, die nog geen 10 minuten later arriveren en we gaan op weg naar het zh. Fabienne blijft bij opa, die zit ondertussen lekker aan de patatjes en krijgt van dit alles vrij weinig mee…”Mama heeft “een beetje” pijn in haar buik, de baby komt”, hoor ik haar nog wijs zeggen…haha. Om half 6 zijn we in het zh, ik word door Danny in een rolstoel geholpen…en zo snel als het gaat haasten we ons door de gangen, mijn moeder achter ons aan rennend “Wat zullen die mensen wel niet van mij denken” denk ik, en ik probeer mijn gezicht zoveel mogelijk in de plooi te houden. “Dit doet al zo’n zeer, hoe ga ik dit volhouden?” hoor ik mezelf bijna denken. Op de kraamafdeling word ik vrijwel direkt getoucheerd, en wat blijkt…Ik heb al 8 cm ontsluiting! We konden gelijk naar de verloskamer, daar worden de weeen nog heftiger…De dienstdoende gyn wil me nog een keer toucheren, ik heb nu 10 cm, de vliezen worden gebroken…en dan…Vallen mijn weeen weg, en gebeurd er niks meer… Op dat moment had ik heel lichte krampjes en ik kreeg een infuus om de weeen weer op te wekken, maar die deed helemaal niks. Ook op het ctg was er nog nauwlijks weeenactiviteit waar te nemen. Ons mannetje bleek helemaal verkeerd voor het geboortekanaal te liggen, waardoor de weeen wegvielen, en ik op eigen kracht moest gaan persen. Dat was echt heel zwaar, maar bijgestaan door Danny bleef ik het proberen. Net toen de arts begon over knippen, vacuem en verlostangen, ging er waarschijnlijk een persknop bij me om, t’mannetje werkte ineens ook aardig mee…want in 1 keer schoot hij door het geboortekanaal, en stond het hoofdje al. Dit heeft ongeveer 2 a 3 minuten geduurd, want de gyn was bij een andere bevalling gaan kijken en er was verder niemand, alleen een of andere zenuwmiep van de verpleeging…die ik overigens ook nog geslagen heb omdat ik nu toch wel erg veel pijn had. De gyn kwam en ik mocht zachtjes meepersen…en daar was hij dan. Onze kleine Lucas waar we ons zo lang zorgen over hadden gemaakt. 2780 Gram en kerngezond. Met een apgarscore van 9 en 10 is hij om 18.57 uur geboren. Iets minder dan 2,5 uur vanaf de eerste wee Al met al heb ik er 1 hechting aan over gehouden. 3 Uurtjes later waren we thuis…Met z’n 4tjes voortaan…

wat een prachtige bevalling zeg,super hoor!!! geniet er maar lekker van!!! xxx miranda

Elsje
    Lid

Zo wat een snelle bevalling geniet er lekker van met z’n 4en

Jess
    Lid

Wat een mooi verhaal en een vlotte bevalling !.

Mooi verhaal. Mooi om te horen dat je grote steun aan Danny had.

Klaver
    Bijdrager

Wat een mooie bevalling en idd mooi beschreven!! Geniet er maar lekker van!!

een mooi verhaal vind ik dit :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.