De baby is er!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Angela.
    Lid

het begon allemaal met pijn in me onderrug en bloedverlies

ik was ten einde raad want tje bloedverlies is nooit goed

dus ik bellen

Nou het kon allemaal geen kwaad het kwam vast door die blaasontsteking. (wat uiteindelijk geen blaasontsteking was maar daar kom ik later op terug)

Ik moest maar rustig aan doen het zou wel wegtrekken.

Dus ik voor de afleiding maar achter de computer om nog een stukje te schrijven op mijn weblog.

En dat stukje las Melissa (Goede vriendin met al een wolk van een dochter en zwanger van een zoon) dus ook en belde me meteen op om te vragen hoe het ging.

Toen ik vertelde dat ik nog steeds zo veel pijn had,

zei ze dat ik beter nog een keer kon bellen. Maarja zo koppig als ik was deed ik dat toen niet gelijk.

Zij had ’s middags een afspraak met haar verloskundige en zij legde het dus voor met de vraag: “Wat zouden jullie doen?” Het antwoord was: “METEEN LANGS HET ZIEKENHUIS!!”

Dus Melissa belde me weer met die mededeling, en dat ze wou dat ik ?cht belde.

Dus ik besloot dus toch maar om te bellen.

Na een half uur aan de telefoon gezeten te hebben, dachten ze echt dat het door de blaasontsteking kwam en daar bleven ze bij. Maar goed, als ik het echt nodig vond moest ik maar even langs de huisarts en daarna langs op de praktijk.

Ze verwachtten me daar om kwart voor 3.

Stress! Want Marco was nog op zijn werk, en ik was alleen thuis. Hoe moest dat nu?

Dus ben ik Marco gaan bellen, en die kon gelukkig even vrij krijgen om mij af te zetten bij de praktijk.

Eenmaal bij de praktijk aangekomen moest ik mijn urine laten testen.

Dus, werd mijn urine getest en zoals iedereen al dacht (behalve de verloskundige)

was er geen spoortje van blaasontsteking te bekennen.

Met die gegevens gingen we opweg naar de verloskundige.

Daar aangekomen, liep ik al als een oude vrouw helemaal gebogen van de pijn.

Ze heeft een inwendig onderzoek gedaan en daaruit bleek dat me baarmoedermond al week werd. Dat kon duiden op een bevaling maar dat hoefde niet.

Met die gegevens werden we terug naar huis gestuurd. “Neem maar 2 paracetamolletjes, en een warme douche en ga dan maar even je bed in.” was het advies.

Net thuis gekomen verging ik van de pijn die door trok naar me buik. Ook het bloedverlies werd heviger

dus weer een telefoontje de kant van de verloskundige op.

“Dan zet het vast door, dacht ik.” En we gingen weer naar het ziekenhuis.

In het ziekenhuis aangekomen moest ik op een bed gaan liggen, waar ik 2 dingen op mijn buik kreeg. Dat was om het hartje van de baby in de gaten te houden. En om de wee?n in de gaten te houden. Nou daar lig je dan. Het was ontzettend zwaar die wee?n enzo.

Ik was dan ook al aardig moe, maar van slapen wilde ik al helemaal niets weten!

Marko mocht die nacht gelukkig bij me blijven, anders zou ik het nog zwaarder hebben gehad.

De volgende ochtend was er aan de wee?n niet veel veranderd.

Ze waren nog even hevig als die nacht ervoor.

Maar goed, het zou nu toch niet lang meer duren?

Er gebeurde die dag zelf, niet veel spannends. Beetje tv kijken en de wee?n opvangen.

Soms kwam er eens iemand langs, om te kijken, hoe het met me ging.

In de tussentijd waren de wee?n zo hevig geworden, dat ik mocht kiezen uit 3 pijnstillers:

– Een beenprik.

– Een ruggenprik.

– Een medicijn die je zelf kon bedienen.

Nou als je dan toch mocht kiezen, doe dan de ruggenprik maar. De beenprik had ik namelijk die dag ervoor al gehad, En die werkte dus niet zo heel goed tegen de pijn. En dat nieuwe medicijn durfde we toch niet aan.

Dus daar gingen we, op weg naar beneden waar het nog heel lang duurde voordat ze iets deden.

De pijn was onder tussen al zo hevig, dat zelfs een prikje me niets meer deed.

Het duurde nog wel even, voor ik het idee had dat het werkte. Maar toen het werkte was ik de gelukkigste op de wereld.

Ongeveer 5 uurtjes geen pijn!

En toen, na 45 uur was het zo ver. Het moment waar we op hadden gewacht. De bevalling zou aanbreken.

Ik heb 2x geperst, en er 11 minuten over gedaan. Ik dacht: “Als ze moet komen, moet het maar meteen!”

En voor ik het wist, was ik bevallen van een dochter!

De meeste mensen zeggen, dat de bevalling van je eigen kind(eren) het leukste is wat je kan overkomen.

En ik kan er nu voor de 2e keer over meepraten. Maargoed, we waren in het ziekenhuis en daar willen ze meteen het kindje testen,

of het wel gezond is, of het goed ademt enzovoort.

Daar bleek het kindje helemaal gezond te zijn. En kon ik eindelijk mijn kleintje eens goed bekijken. Marco en Angela, zijn de trotse ouders van Isabella Jodey.

Ongeveer een half uurtje later kwam Nikita binnenstormen. Nikita had een zusje, de tijd waar ze zo lang op heeft gewacht. Is nu eindelijk aangebroken. Ze gaf haar zusje snel een dikke kus.

Liefs Angela.

Trotse mama van: Nikita (14-10-05) en Jodey (09-03-07)

Angela.
    Lid

Het heeft inderdaad lang geduurt. Maar ik weet waarvoor ik het moest doen ;)

Ik heb nog een vraagje: “Hoe kan je foto’s plaatsen in een bericht zoals deze?”

Liefs Angela.

Trotse moeder van: Nikita (14-10-05) en Jodey (09-03-07)

Els
    Lid

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje.

Geniet maar fijn van de kraamtijd.

En je bent idd al snel met je verhaal te schrijven aangezien je vandaag bevallen bent.

Petje af hoor…dat zag ik zo snel nog niet zitten.

Geniet maar fijn van de rest van je kraamweek

mem25
    Lid

Hartelijk Gefeliciteerd met je Dochter

Pff had ik niet gekunt hoor zo snel maar fijn dat je zo snel fit bent

miranda
    Lid

Gefeliciteerd!

mimi85
    Lid

GEFELICITEERD!

fijne kraamweek :)

p.s je kan rfoto’s in je album zetten en de links ervan in bericht hier plakken

Anoniem
    Inactief

gefeliciteerd met jullie dochtertje en zusje :dans-rij: :BABY2:

van harte gefeliciteerd , geniet van je kraamtijd

Mirjam001
    Bijdrager

gefeliciteerd met jullie kleine meid!!

wat een bevalling zeg..pfff, echt knap dat je nu nog de energie hebt om het hierop te zetten!

Gefelicteerd, fijne kraamtijd :)

Jess
    Lid

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter !.

Angela.
    Lid

Ik weet ook niet hoe je foto’s in je album moet zetten :blush:

Liefs Angela.

Trotse moeder van: Nikita (14-10-05) en Jodey (09-03-07)

lieke
    Lid

gefeliciteerd met jullie dochter en zusje, geniet maar lekker van elkaar en de kraamtijd.

Anoniem
    Gast

45 uur.. Dan lag je dus al in het ziekenhuis toen je je hier kwam voorstellen eergister! Heftig hoor, je kindje is dus 8 weken te vroeg geboren? (lees dat je 32 weken zwanger bent bij het voorstellen?) Gaat alles wel goed?

Anoniem
    Gast

45 uur.. Dan lag je dus al in het ziekenhuis toen je je hier kwam voorstellen eergister! Heftig hoor, je kindje is dus 8 weken te vroeg geboren? (lees dat je 32 weken zwanger bent bij het voorstellen?) Gaat alles wel goed?

om er nog even op terug te komen, ergens anders ben je op 9 maart uitgerekend, i’m confused??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.