Chantal’s Blog

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Chantal
    Moderator

En daar is dan je eerste werkdag,

Je weet, het komt er aan. Na je heerlijk verlof periode. Die rottige eerste werkdag. De dag dat je je kleintje voor het eerst echt uit handen geeft.

Maandag 25 juni 2012 was daar die dag voor mij. Met lood in mijn schoenen ga ik om 9.30 de deur uit met mijn kleine meisje. Op weg naar oma. Natuurlijk was ze er al vaker geweest. Soms ook even een uurtje of wat zonder mama. Maar toch, nu het moment echt daar is, is het toch flink slikken. Oma heeft er natuurlijk enorm veel zin in en ik weet dat ze het goed heeft daar. Met een hele waslijst aan instructies breng ik dus mijn grootste liefde daar. Ik leg oma nog snel een en ander uit hoe ik het wil en vooral hoe ik het niet wil ;) Dan stap ik op de fiets, om nu toch echt richting het werk te gaan. Daar aangekomen wordt ik gelukkig warm onthaald door collega’s. Maar dat boeit me niet zo, ik mis m’n kleine moppie ;) Om 11 uur ga ik ook echt aan de slag, om vervolgens tijdens de lunch snel naar huis te bellen. Gaat alles goed? Flesjes leeg? Goede luiers(ja zelfs dat, want dat was in het begin niet zo vanzelfsprekend). Niet gespuugd? Na een telefoontje wat langer duurt dan normaal, eet ik snel mn lunch op en ga verder met mijn werk. Om natuurlijk in de laatste koffiepauze te bellen met dezelfde vragen. Om 17.30 ben ik blij dat het tijd is om naar huis te gaan. Als een malle fiets ik terug, om vervolgens mijn meisje te knuffelen alsof ik haar een week heb moeten missen, in plaats van een paar uurtjes..

En m’n kleine meisje.. Die had natuurlijk niet veel anders gedaan als anders en mama dus eigenlijk niet eens gemist ;)

Felice
    Sleutelbeheerder

jeetje Chantal, je beschrijft het alsof ik het zelf meemaak…En bij mij is dat toch best wel een tijdje geleden

Taaipoppetje
    Bijdrager

heel herkenbaar chantal! ik stond dus de eerste dag dat ik milene ‘achterliet’ om te gaan werken, helemaal te janken haha. ik voelde me zo ‘slecht’. Ik had geen ouderschapsverlof dus met 10 weken stond ik weer op mn werk, toen stond ik nog in de winkel. Ik voelde me rot.. ik had het gevoel ‘dit klopt niet ik hoor thuis te zijn om voor haar te zorgen’. Nu heb jij een oma waar ze bij is.. ik bracht milene naar vreemden op het kinderdagverblijf.

En inderdaad, elke pauze ff bellen..

En het mooie is.. het went zo snel!

smurfie
    Lid

Mooi beschreven, Chantal.

Lijkt me heel herkenbaar! Denk dat elke ouder het zeker in het begin wel moeilijk heeft gehad.

Pallas
    Bijdrager

Knap beschreven hoor. Is het inmiddels al wat gemakkelijker om haar achter te laten?

Chantal
    Moderator

Vaak wel hoor.. Alleen heeeel soms huilt ze nu als k wegga en dan is t wel weer rot..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.