Canarische eilanden

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    smurfie
    Lid

We zijn druk bezig met het plannen van onze huwelijksreis.

De Canarische eilanden staan hier op het verlanglijstje.

Maar aangezien er best wel wat eilanden zijn en ik weet niet hoeveel hotels, vind ik het behoorlijk lastig kiezen.

Wie kan mij wat meer vertellen over de eilanden an sich of heeft een goede ervaring met een hotel daar?

Chantal
    Moderator

Ooooh i love de eilanden ;)

Wij hebben er nu twee gezien, lanzarote en fuerteventura :)

Lanzarote, het eiland zonder zand (of nouja, zwartzand :P ) Fuerteventura het eiland van de wind.. (en de kakkerlakken :blush: )

Hotels kan ik je niet mee helpen, aangezien wij appartementjes hadden bij beiden(of nja aparthotel twee keer maar dan heb je dus niet de luxe van een hotel)

Beiden vond ik erg boeiend! Je kan op beide eilanden prachtige bustochten maken :) Al heeft fuerteventura toch mijn voorkeur..

Wij zijn op Lanzarote geweest….heerlijk gehad!!

Idd geen zandstrand….alleen maar kiezel/rotsen.

Verder hebben wij een heerlijke vakantie gehad op Corfu…Cyprus…Malta…Rhodos en Dominicaanse Republiek.

Tenerife is toeristisch maar ook veel natuur… Gran canaria behoorlijk toeristisch. La palma een en al natuur.

Mocht je wat luxere hotels willen zijn de h10 hotels of riu aan te raden. Of voor echte luxe en relaxmomenten sentido hotels…

Wat mss ook mooie aanrader is zijn de azoren, liggen daar net boven, horen bij portugal.

Klaver
    Bijdrager

Ohhhhhh de canarische eilanden……Gran Canaria is mijn favoriet, ik ben er 8x geweest :joepie: :joepie:

Het is een supermooi eiland met een rijke geschiedenis. Leuk om te doen is de jeepsafari over het eiland. Ik zat alle keren in Playa del Ingles, de meest bekende badplaats van Gran Canaria. Grote winkelcentra zoals Kasbah, Metro en Plaza en heel veel uitgaansgelegenheden waaronder veel Ierse bars, echt heel gezellig :) :) Verder heb je er broodje Amsterdam en broodje Maastricht, dat zit in winkelcentrum Gran Chaparel en daar moet je dan natuurlijk gegeten hebben!

Natuurlijk altijd supermooi weer daar, ik ben er in diverse maanden geweest maar het is het hele jaar door lekker weer :) Ik heb in de volgende appartementen/hotel gezeten:

– Broncemar (1x)

– Jardin del Atlantico (5x)

– Greenfield (1x)

– Hotel Eugenia Victoria (1x)

Ik ben verder nog 1x op Tenerife geweest maar dat vond ik toch stukken minder dan Gran Canaria.

Taaipoppetje
    Bijdrager

Ikzelf nog nooit geweest maar een goede vriendin van mij gaat elk jaar (al 6 jaar lang) naar Cran Canaria. Ze is er erg over te spreken qua cultuur, mensen en de omgeving, ondanks dat het toeristisch is. zij reist overigens via duitsland om naar het vliegtuig naar cran canaria te pakken maar neem aan dat dat niet heel leuk/handig is met een huwelijksreis haha

smurfie
    Lid

Meiden, bedankt allemaal voor de input!

Mede door jullie bleven uiteindelijk een aantal hotels op zowel Gran Canaria en Tenerife over. Nooit gedacht overigens, want hoorde altijd dat Gran Canaria heel toeristisch is maar op internet ware vele recensies heel goed.

Maar we zijn nogal veeleisend ;) Helaas is er uiteindelijk geen 1 hotel overgebleven die aan onze wensen voldeed!

Nu zijn we verder aan het kijken naar de Spaanse kust.

We hebben 1 hotel gezien aan de Costa de la Luz en een andere aan de Costa del Sol.

Iemand daar ervaringen of tips om in de buurt te doen?

Pallas
    Bijdrager

Ik ben met mijn ouders twee keer in Marbella geweest (costa del sol). Heerlijk om te zonnebakken. Van daaruit zijn we naar Mijas geweest (leuk oud stadje met heel veel ezeltjes), en naar Ronda (prachtige architectuur). Ook hebben we een uitstap gemaakt naar Gibraltar. Kan het je zeker aanraden, al gingen wij altijd in de meivakantie of in oktober, dan is de temperatuur aangenamer.

We zaten in het huisje van familie, dus ik heb helaas geen hotel-aanraders.

smurfie
    Lid

Tnx Pallas. Ik ga zo ff kijken waar die stadjes liggen tov. dat hotel wat wij hebben gevonden.

Edit: hee, leuk! Ligt redelijk vlakbij 1 van de 2 hotels die wij op het oog hebben! :)

In het plaatsje Estepona.

Het andere hotel wat we op het oog hebben ligt aan de Costa de la Luz, in het plaatsje Conil de la Frontera.

Klaver
    Bijdrager

Mijn ouders zijn een aantal keren naar de badplaats Torremolinos (Costa del Sol) geweest en waren daar erg enthousiast over. Het schijnt er supergezellig te zijn met mooie lange boulevards :)

Succes met zoeken!!

smurfie
    Lid

Tnx Klaver, alleen zijn Playa del Ingles, Torremolinos en meer van dat soort plaatsen nou juist het tegenovergestelde waar wij naar op zoek zijn ;)

Klaver
    Bijdrager

Tnx Klaver, alleen zijn Playa del Ingles, Torremolinos en meer van dat soort plaatsen nou juist het tegenovergestelde waar wij naar op zoek zijn ;)

Okee, je zoekt dus eigenlijk niet-toeristische plaatsen?? :unsure:

smurfie
    Lid

Nou, dat nou ook weer niet.. wil wel graag een dorpje hebben op loopafstand met wat winkeltjes en restaurantjes enzo.

Maar je moet er niet over de koppen kunnen lopen zeg maar ;)

Klaver
    Bijdrager

Okee, succes met je zoektocht dan. Ik kan je niet verder helpen, ben alleen maar in grote badplaatsen geweest waar het stikt van de massa toerisme :lol:

Taaipoppetje
    Bijdrager

Okee, succes met je zoektocht dan. Ik kan je niet verder helpen, ben alleen maar in grote badplaatsen geweest waar het stikt van de massa toerisme :lol:

En dat heeft ook wel wat!

Smurfie, ik ben benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan doen. Succes meid!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.