Campagnes tegen pesten zijn te soft

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder

De campagnes tegen pesten moeten harder en choquerender. Dat zeggen organisaties tegen pesten en campagnemakers in Het Laatste Nieuws. Ze doen dat naar aanleiding van een jongen (14) die woensdag uit het leven stapte in Erpe-Mere

http://nieuws.vtm.be/binnenland/79621-campagnes-tegen-pesten-zijn-te-soft

bron vtm.be

Sleutelbeheerder

het zou zo maar eens waar kunnen zijn. Pesten is echt heel erg,en misschien moeten ouders, school en omgeving maar eens heel hard laten merken dat ze pesten niet accepteren.En dan heb ik het niet over harde en strenge straffen : die werken juist vaak averechts. Maar ik denk echt dat als pesters naar hun hoofd krijgen : “pest jij ?? getver, dan weet ik niet of ik nog met je te maken wil hebben” dat dat erg zou helpen

Bijdrager

dat zou wellicht een goede zijn. ik vind het hele onderwerp pesten erg lastig moet ik eerlijk zeggen… je hebt zoveel ‘manieren’ van pesten… en wat is dan een goede aanpak..?

pesten is ook zo een ding wat na zoveel aanpakken helaas nooit zal verdwijnen denk ik. maar het is toch te erg dat iemand uit het leven wilt stappen om die reden..?

Sleutelbeheerder

ik dnek ook niet dat pesten voorgoed zal verdwijnen , dat zou een illusie zijn.

Maar als je weet dat er ontzettend op je neer gekeken wordt als je een pest kop bent, dan bedenk je je nog wel een keer. Heel veel mensen zijn erg benauwd voor de opinie van de omgeving.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.