Budget recepten

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Taaipoppetje
    Bijdrager

Wij gaan meestal op zondag wat leuks doen met zn viertjes.. We houden heel erg van uit eten.. ergens lekker lunchen..

En dat doen we ook! Maar dan heb je wel eens zo een week (vooral de laatste week voordat je weer vangt) dat je even wat rusig aan moet doen.

Ik vind het soms zelfs een sport om in de week zo goedkoop mogelijk uit te komen. Maar toch met lekkers.

En bezuinigen op dagelijkse boodschappen vind ik ook wel oke.. soms kan het heel veel schelen en het geld wat dan ‘over’ is gaan we leuke dingen van doen.

1x per twee weken eten wij zeker pannenkoeken. Ten eerste omdat ik het leuk vind om ze te bakken :) en ten tweede omdat ik de ingredienten (ei-bloem-melk) altijd in huis heb.

Hier zijn spekpannenkoeken favoriet. Ook niet duur!

Nasi/pasta staat dan ook vaak op het menu. Makkelijk te maken.. heb meestal een hele pan vol dus er kan ook nog wat in de vriezer. Simpele nasi maak ik als volgt: een pak goedkope rijst (bij de ah heb je al een pak voor 34 cent) een zak diepvriesdoperwten (bij de ah heb je een zak al voor 70 cent) en een pak spekjes (die is dan bijvoorbeeld bij ah ook iets van 70 cent) kruiden heb je vaak wel in huis denk ik en anders giet je tot slot wat ketjap over de nas heen, lekker mengen.. of je haalt voor een paar cent zo een zakje nasi mix. Wij eten hier met zn vieren van en dan heb ik vaak nog een portie over voor mijn man om mee naar zn werk te nemen. Een gekookt of gebakken eitje erbij is overigens ook heerlijk :)

Laatst heb ik kipragout gemaakt. Heel simpel!

Ik had 1,5 kipfilet gebruikt en heb een hele volle pan waar we wederom met zn vieren van hebben gegeten en nog 2 porties in heb kunnen vriezen.

Ragout maken is niets meer dan: Boter smelten.. bloem erbij zodat het wat dik/papperig word.. bouillon erbij.. roeren roeren roeren.. eventueel bloem erbij om te dikken.. en je kan net zoveel bouillon erbij doen als dat je pan groot is.. en aanvullen met bloem tot je de dikte goed vind. op smaak brengen met peper en zout.

De kip had je al in water gekookt.. dan heb je dus ook meteen ‘bouillon’ ;) die pluk je en doe je op het eind bij je bouillon.. eventueel een blikje champignons erbij (die heb je ook echt al voor een paar cent bij ah) rijst erbij koken en voila!

Wat eten jullie wel eens wat heel goedkoop is maar wel heerlijk?

Fiene
    Bijdrager

Wij eten regelmatig nasi naar een recept van mijn schoonzus (die uit indonesie komt)

rijst (ongeveer een half pak) koken, ondertussen een rookworst in kleine blokjes snijden en 2 of 3 aardappels ook in blokjes snijden, een paar teentjes knoflook en 2 uien snipperen en fruiten in olie, dan de rookworst erbij, aardappeltjes (eventueel voorgebakken), rijst erbij, flink wat ketjap (een eetlepel of 4 a 5) en een paar lepels sambal (zelfgemaakt) erdoor en smullen maar! Eventueel een gebakken eitje erbij…

Is ook lekker met gebakken uitjes erover. Lekker voordelig en de pan gaat altijd schoon leeg hier :blij:

Taaipoppetje
    Bijdrager

klinkt goed fiene! en inderdaad voordelig!

Felice
    Sleutelbeheerder

het lijkt mij een lekker recept, maar wel wat weinig groente

Fiene
    Bijdrager

wij snijden er meestal rauwkost bij of tjolo tjolo (dat is komkommer/tomaat en andere rauwkost, net wat je in huis hebt in een ketjap/azijn marinade)

Felice
    Sleutelbeheerder

hmmmm

Klaver
    Bijdrager

Wij eten heel vaak gekruide aardappelwokjes met italiaanse wokgroenten, dit lekker door elkaar wokken in een wokpan en je hebt een heerlijk en goedkoop gerecht.

Ook wok ik wel eens eens rijst, (vega)gehakt, wokgroenten en woksaus door elkaar, ook heerlijk, eenvoudig en goedkoop :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.