Bowl

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    smurfie
    Lid

Van huis uit ben ik gewend om met oudjaarsavond bowl te eten/drinken.

Hier het recept:

– vers fruit (van alles wat je lekker vindt)

Wat het naar mijn idee goed doet in de bowl zijn lychees, witte druiven, aardbeien, stukjes appel, mandarijntjes, perziken en weet ik het wat meer.

Banaan is ook goed geschikt, maar voeg dat pas vlak voor het opdienen toe.

– 1 dl. sekt of appelcider (of als er geen alcohol gedronken wordt/gedronken mag worden (zwanger), dan koolzuurhoudend water)

– 3 dl. sap van wat je ook maar lekker vind (appelsap doet het goed in de bowl).

Alles mixen en klaar is je bowl. Op een gelukkig nieuwjaar!

Klaver
    Bijdrager

Ja heerlijk bowl, heb het zelf nog nooit gemaakt maar mijn moeder wel. Handig dit recept, nu kan ik het zelf ook eens maken, ook voor op een verjaardag ofzo :)

Taaipoppetje
    Bijdrager

Klaver ik heb het ook nog nooit zelf gemaakt maar inderdaad smurfie, klinkt goed!

Fiene
    Bijdrager

Mijn moeder maakt het ook altijd :blij: zalig! Ik kan het zelf ook maken maar het smaakt nooit zo lekker dan als mijn moeder het maakt….

smurfie
    Lid

Dat blijft raar he, Fiene :) Die moeders kunnen het altijd net even beter ;)

Het recept is zo simpel, dat kun je bijna niet vergeten Klaver ;) Ga je het dit jaar al maken?

Klaver
    Bijdrager

Het recept is zo simpel, dat kun je bijna niet vergeten Klaver ;) Ga je het dit jaar al maken?

Nou we zijn door de verjaardagen heen dit jaar en met Oud & Nieuw zit ik zeker tot ’s avonds half 12 alleen thuis met de kids, dus dit jaar niet meer denk ik.

Taaipoppetje
    Bijdrager

Nou we zijn door de verjaardagen heen dit jaar en met Oud & Nieuw zit ik zeker tot ’s avonds half 12 alleen thuis met de kids, dus dit jaar niet meer denk ik.

dan moet je het juist maken! zuipen met die handel! :P

Klaver
    Bijdrager

dan moet je het juist maken! zuipen met die handel! :P

Ja whahahahah goed idee!! Ik had voor de Kerst ook een fles bessen en pisang ambon gekocht, de flessen staan nog onaangeroerd in de kast, ik ben geen drinker maar met oudejaarsavond kan ik mezelf wel een lekkere mix inschenken, of een glas witte wijn :)

Taaipoppetje
    Bijdrager

dat kan je best doen! lekker tvtje aan.. borrel erbij.. hapje erbij.. kaarsje aan.. lekker gezellig maken voor jezelf ;)

smurfie
    Lid

En zo is dat! :D

Chantal
    Moderator

Heerlijk bowl!

Hier wordt het vaak gemaakt met verjaardagen enzo(of nouja, niet hier bij mn mama en oma :P )

Klaver
    Bijdrager

dat kan je best doen! lekker tvtje aan.. borrel erbij.. hapje erbij.. kaarsje aan.. lekker gezellig maken voor jezelf ;)

Ohhhhhhh maar dat was ik sowieso al van plan hoor ;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.