Bevallingsverhaal Van D?na2006

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

kwart over 5 ’s ochtens ging ik naar de wc. Eenmaal weer op bed kon ik maar niet weer in slaap komen terwijl ik anders wel vrij snel weer lag te slapen. En toen ineens om 6 uur werd het bed zeiknat. Ik naar de wc, gelukkig schoon vruchtwater. Van veel mensen hoorde ik dat vruchtwater zo lekker zoet moest ruiken maar ik ging over m’n nek. M’n vriend opgebeld die kwam er direct aan. 8 uur ’s ochtends lagen we te puffen op het ziekenhuis bed want de we?n kwamen er al vrij snel aan. ( ik moets in het ziekenhuis bevallen omdat ik medische indicatie had, D?na schopte zo hard dat er vaak ’s een scheurtje in de placenta kwam waardoor ik wat bloed en vruchtwater verloor, soms wel aardig grote hoeveelheden ) .. Maar dat op bed liggen vond ik maar niks dus ging ik zelf maar wat ondernemen, even onder de douche en een rondje door de kamer lopen. Ik vond het wel raar om te bedenken dat dit nou de laatste keer was dat ik met m’n dikke bolle buik onder de douche stond. Om 11 uur gingen mijn buikwe?n over in rugwe?n, toen begon ik behoorlijk pissig te worden. M’n vriend met z’n goede bedoelingen ging m’n rug kriebelen maar toen ik zei ophouden deed ie dat niet. Dus ik kletste ‘m in z’n gezicht. ( zou ik dus normaal nooit gedaan hebben ). Dat neemt ie me nou nog steeds kwalijk. Om 13.00 uur was de ontsluiting nog steeds niet helemaal voledig, 9cm. Vreselijk om daar op te wachten als je inmiddels rugwe?n in combinatie met perswe?n hebt gekregen. Maar toen eindelijk om 13.30 hielp de verloskundige me een handje en drukte de laatste halve centimeter ontsluiting weg. En toen mocht ik eindelijk persen..!! Dat ging trouwens wel goed, 13.40 werd ze geboren en mocht ik haar zelf pakken en op m’n buik leggen :eusa_dance: . Dat is toch echt wel het mooiste moment van je leven. Van veel mensen had ik ook gehoord dat een pas geboren baby zo lekker ruikt, maar daar ben ik het eerlijk gezegd ook niet helemaal mee eens. Ik en m’n vriend waren allebei erg emotioneel dus we zaten daar lekker gezellig te janken. Maar toen kreeg onze D?na het eventjes benauwd want ze had zuurstof gebrek, ze kreeg 5 minuutjes zuurstof toegediend, en toen ging alles geweldig met onze prinses.

De bevalling ging geweldig, niet gehuild en niet geschreeuwd zelfs de verloskundige was blij met me :D In de kamer naast mij zat namenlijk een vrouw onwijs te schreeuwen , moest ik stiekum een beetje om lachen want het klonk best wel komisch. Toch wou na de bevalling de placenta niet geboren worden, hierdoor ben ik nog 3,8 liter bloed verloren ( dat noemen ze een fluxus ). Door dat bloedverlies heb ik nog een paar daagjes in het ziekenhuis moeten doorbrengen en heb ik een aantal bloedzakjes toegediend gekregen, + een gewoon infuus.

Ow wat was ik trots..!! Ik vind bevallen toch echt wel een hele prestatie. Maar ik doe het zo nog een keer!

14 januari 2006 was ik uitgerekend, maar 26 januari 2006 liet D?na pas iets van haar horen.

Ze woog 4265 gram en was maar liefst 56cm. Je kunt dus wel begrijpen dat ze me best hebben moeten inknippen.

Dit was het gedichtje wat op haar geboorte kaartje stond.

zo klein en zo bijzonder

zo compleet, wat een wonder

wat ons is overkomen

kom je alleen tegen

in je allermooiste dromen

Emma4
    Lid

Het was wel een grote baby. Gelukkig heb je toch natuurlijk kunnen bevallen, ook al was het wel riskant met die placenta denk ik.

jah ben ook heel erg blij dat ik toch nog natuurlijk kon bevallen, de gyneacoloog waar ik bij onder controle stond vertelde me dat ik op een kindje van 6 pond kon rekenen en maximaal 48 cm.. ehmm dat vind ik dan wel een hele slechte berekening..!! 8? pond en 56cm was ze..

Ik vond het wel een hele mooie ervaring,, ik keek er eerst vreselijk tegen op omdat ik er niet zo graag als een kijkdoos bij lig maar dat kon me op dat moment helemaal niks schelen :blush:

Emma4
    Lid

ik had een soortelijk probleem, en ze wilden mij ook natuurlijk laten bevallen. Mijn gyn vond het geen goed idee, maar het was weekend, dus was het een andere gyn.

Uiteindelijk is het toch keizersnede geworden.

Je kunt wel mijn bevallingsverhaal vinden ook.

wendy
    Lid

je was mss ook wel overtijd?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.