Bevallingen Van Mijn Drie Kids

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Voordat wij met kinderen krijgen bezig waren, zagen mijn man en ik op tv een bevalling in het water. We waren beiden gelijk enthousiast. Mocht er ooit een kleine komen dan gingen we voor een waterbevalling.

Zodra ik wist dat ik zwanger was hebben we een bad gereserveerd. Op 14 april april 2002 was het zover. Mijn vliezen braken om half vijf ?s nachts. Een paar uur later kwam de verloskundige kijken hoe het ging en mocht ik het bad in. Aangezien de ontsluiting pas ongeveer twee centimeter was, ging ik er vanuit dat ik die dag wel zoet zou zijn. In het bad keerde ik helemaal in mezelf. Het gewichtloze gevoel was erg prettig, vooral met het zoeken van de juiste houding. Om half een kwam de verloskundige nog een keertje kijken en bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Helaas bleek na een uur persen dat het niet ging lukken thuis en moest ik alsnog naar het ziekenhuis, waar Sven geboren is met een vacu?mpomp. Hij bleek zijn hand naast zijn hoofd te hebben liggen en had nooit zonder hulp geboren kunnen worden.

Maar, we gaven de moed niet op. Bij de tweede zwangerschap weer een bad gehuurd, en op 26 september 2003 begonnen de wee?n rond half zeven serieus te worden. Om half negen kwam de verloskundige en bleek ik al volledige ontsluiting te hebben, maar de vliezen waren nog intact. Het was afwachten of ik nog naar boven kon, waar het bad stond. Het was een hele klus, maar het lukte me om in bad te komen. Eenmaal in bad heb ik de verloskundige nog even laten wachten met het breken van de vliezen. De bevalling ging zo snel dat ik even aan het idee moest wennen dat de kleine er aan kwam. Het warme water hielp me om beter te ontspannen en het paniekerige gevoel weg te nemen. Toen de vliezen eenmaal gebroken werden ging het snel. Meepersen was een heerlijk gevoel na de gewone wee?n, er kwam nu tenminste een pauze tussen de wee?n door. Doordat ik zo ontspannen in het water lag, had de verloskundige niet door dat ik wel hard werkte, totdat mijn broer zei dat hij het hoofdje zag. En inderdaad, Femke kwam eraan. Nadat haar hoofdje is geboren blijkt de navelstreng om haar nekje te zitten, dus ze werd gelijk afgenaveld. Haar schoudertje kwam er niet helemaal soepel uit, maar de verloskundige kon er vanaf het droge goed genoeg bij om haar te helpen. Daar was ze dan, onze eerste waterbaby. Als blijkt dat alles goed is met haar blijven we heerlijk in bad genieten van onze nieuwe aanwinst. Door het warme water blijft ze lekker warm en ze ligt heerlijk ontspannen in onze armen.

Bij onze derde, was er geen twijfel mogelijk. We gingen weer voor de waterbevalling. Samen met de twee oudsten hebben we het bad voor de bevalling al enkele keren gebruikt om heerlijk in te ontspannen en spelen. Op 16 juni 2005 werden thuis de vliezen gebroken om half acht in de avond. Na een minuut of tien begonnen de wee?n, welke wel erg snel heftiger werden. Een uur laten belden we de verloskundige om te komen en ben ik het bad ingegaan. Het ging allemaal zo snel dat het hoofdje al geboren was voordat de verloskundige er was. Gelukkig kwam ze een minuut later alsnog en heeft ze onze Bas alleen maar aan hoeven pakken. Ook nu hebben we nog heerlijk na genoten in het bad. Eerst met z?n drietjes, daarna papa nog alleen met Bas. Niets is zo intiem, als daar in dat bad zitten met je pasgeboren kindje en elkaar ontdekken.

Mocht er bij ons nog een vierde komen, dan is het duidelijk. De waterbevalling staat boven aan het lijstje.

Lien
    Lid

wauw, het lijkt mij echt heel bijzonder zo’n waterbevalling!

Klaver
    Bijdrager

Lijkt me idd heel bijzonder zo’n waterbevalling!!

Een waterbevalling is absoluut heel bijzonder, heel rustig en ontspannen sfeer….

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.