Bevalling Van Mn Ventje Kevin (21-11-2005)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hier is het mijn verhaal van mijn bevalling van Kevin. En aangezien ik heel erg slecht ben in samenvatten, kan het nog best een lang verhaal worden…

Toen ik 41w 4d zwanger kreeg ik heel lichte zeer onregelmatige weeen. Ik was heeeeeel erg bang! :o Ik had al een angst voor de bevalling voordat ik zwanger was, van allerlei verhalen die ik had gehoord. En ik wilde heel graag in het ziekenhuis bevallen. Ik had een hele grote angst voor eventuele complicaties, omdat ik dacht dat ik de bevalling niet aan zou kunnen en dacht dat ik mijn jochie daardoor in gevaar zou kunnen brengen :blink: .

Ik had door strippen 2 cm ontsluiting. Totdat ik in het ziekenhuis kwam had ik voorweeen, op maandagochtend. Dus aan het infuus (na 8x foutprikken) en toen kwamen de weeen terug, mar steeds heviger. Ze braken mijn vliezen en ik had heel weinig vruchtwater. Waarschijnlijk heb ik een hoge scheur gehad en langzaamaan wat verloren :blink: Ook had mn mannetje heel erg veel gepoep! :(

Die weeen werden veel erger en deden echt pijn. Volgens de artsen ging de ontsluiting goed. De minuten leken wel uren, maar rond 13 uur was de ontsluiting al 8 cm!

Maar ineens leek het alsof mn ventje eruit gedrukt zou worden door mn lichaam… De artsen zeiden dat het persweeen waren (dacht ik al), maar die moest ik inhouden omdat ik geen 8 cm ontsluiting had. Dus ik uit alle macht inhouden! Wat is dat zwaar zeg en ik kon het niet! Ik kreeg morfine, een ruggeprik vond ik eng. Dat doe ik nooit weer, want mijn ogen gingen draaien, ik raakte in mezelf, maar alleen die pijn bleef, het werd helemaal niets minder!

Nu uren later kon ik echt niet meer! Het was echt heel erg. Mijn hele lichaam deed pijn, want ik gebruikte al mijn spieren om die persdrang tegen te gaan… En ik had nog steeds 8 cm ontsluiting. Er was al over een keizersnede gesproken, maar het interesseerde me eigenlijk op dat moment niet wat er zou gebeuren, als het maar stopte! Dus kreeg ik een ruggeprik (werd eerst verdoofd en viel erg mee!). Vrijwel direct ebte de pijn weg en werd het verdoofd. Maar dat drukkende gevoel bleef en ik bleef dus tegenhouden. Ik vertelde het de vk en zij zei dat ik dat mocht ‘loslaten’. Dat was erg moeilijk aangezien in 5-6 uur bezig ben geweest met ‘inhouden’. Maar dat lukte. Ik heb waarschijnlijk zo hard de weeen tegengehouden dat ik de ontsluiting tegengewerkt heb :mellow:.

De vk constateerde dat de baby met zn gezichtje naar links lag… Dus moest ik op mijn linkerzij liggen om hem te draaien. Met als gevolg was dat de verdoving op de zij waarop ik lag minder werd, maar dat nam ik maar voor lief. Ik heb even geslapen.

Later kwam de vk en zei dat mn ventje bijna geheel teruggedraaid was en dat ik genoeg ontsluiting had.Mijn ruggeprik werd ‘uitgezet’ en mn gevoel kwam terug. Alleen mijn weeen leken verminderd in sterkte. Na uitleg mocht ik eindelijk persen. Ik kreeg nog een (verdoofde) knip en na 20 minuten was hij geboren om 22:37 uur! :wub: Omdat hij huilde werd op mijn buik gelegd. Enige wat ik kon zeggen was ‘Ohhh… Henkie kijk!’ tegen mijn vriend. Mijn vriend knipte de navelstreng door en hij werd meegenomen, zijn luchtwegen werden leeggezogen. Ik was echt helemaal blij dat hij er eindelijk was!!! Helemaal gezond!

Kevin werd weer teruggebracht en werd gewogen. Hij was 4560 gram!!! Hij was heel lang en vooral mooi… Ik was echt helemaal verliefd!!! :wub::wub:

Hij was heel blank hahahaha! Ik ben best donker voor een half-Indo / half-Nederlander, en Kevin was helemaal blank, net als zijn papa. Dat was best grappig!

Onze zoon is dus geboren op 21-11-2005 en hij heet Kevin Ryan Adrie.

Dit was dus mijn bevallingsverhaal. Heeeel lang, maar ja ik kan niet samenvatten sorry…

Klaver
    Bijdrager

Nou, je hebt het harstikke goed beschreven hoor………..heftige bevalling hoor, dat je zo

lang die persdrang in moest houden :( :(

colle
    Lid

pfff dat was geen makkelijke bevalling….

Jess
    Lid

Wat een pittige bevalling zeg !.

Anoniem
    Gast

Wat heb ik ik toch geboft, als ik dit zo lees

Redcat
    Lid

Petje af hoor voor jou, dat was zware bevalling.

Ik vindt ook heel moeilijk om verhaal teschrijven over de bevalling,

ik ben er wel mee begonnen maar nog niet af… :blush:

Maar jij hebt het mooi beschreven:)

Ik weet dat het best heel zwaar was, alleen ben ik de pijn enzo ‘vergeten’. Het lijkt net alsof ik me het herinner alsof ik een toeschouwer ben, maar ook weer niet… :blink: Heel raar. Ik weet niet of iemand dat herkent? Op zo’n manier heb ik het ook opgeschreven. Ik heb er ook geen nare herinneringen aan overgehouden en zou ook graag een tweede kindje willen! Alleen wil ik dat nu nog niet, ga weer naar school en Kevin is een eigenwijs, druk, maar heel lief mannetje!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.