Bevalling Van Mellanie

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    minjon
    Lid

Maandag en dinsdag (16/17-10) had ik al last van rugpijn. Ik schonk daar geen aandacht aan omdat ik vaak last van mijn rug heb, dus wist niet of het nou ging beginnen of niet…

Maandagnacht (herinnerde ik mij later) ging ik vanaf 4 uur ’s nachts naar de woonkamer toe. Had zo’n rugpijn… ik lag niet lekker in bed en wilde mijn vriend niet wakker maken met mijn gedraai. En hij kwam 6 uur boven voor zijn werk, ikke dus weer naar bedje toe.

Dinsdag kreeg ik overdag naar mijn idee een paar wee?n. Het voelde alsof er een inwendige band om mijn onderbuik en rug werd aangetrokken, en zich later weer ontspande… Maar ook dit wist ik natuurlijk niet zeker. Ik was wel 5 dagen overtijd, maar …. nuchtere ikke… neh het kon nog niet gaan beginnen :blush:

Dinsdagnacht, rond 2 uur kreeg ik gemiddeld om de 10 minuten rugwee?n… (oh jee) ik kon er nog wel redelijk doorheen slapen de eerste twee uur, maar werd steeds wakker tussendoor, en dan was het de ene keer nog maar 5 minuten verder, en de andere keer 12… pfffff

Vanaf 4 uur (alweer 4 uur) ben ik weer in de woonkamer gaan zitten en heb toen helemaal niet meer geslapen want t begon aardig aanwezig te zijn die wee?n.

Woensdagochtend moest ik toch naar de VK toe, dus ikke daar alles uitleggen… Tja, het hoeft niets te betekenen h?… nee dat weet ik, maar wil graag dat u eventjes kijkt zei ik nog. De VK kijken (stagiere erbij) en nee hoor, alles zat potdicht! Dus… kan opzich ook nog wel weekje duren h?.

Woensdag overdag, ikke nog snel wat boodschapjes doen met mijn moeder, mocht het wel gaan beginnen is er in ieder geval extra eten in huis.

En de rugwee?n werden erger en erger… ik begon toch behoorlijke pijn te krijgen in de winkel… tja en daar sta je dan met mensen te praten tussen door over dat ik overtijd ben… En zo goed dat ik nog boodschapjes doe enzo… (ikke maar denken…)

De VK zei tegen mij, je hoeft niet meer op de klok te kijken hoor, k?n nog lang duren h?… En het werd maar erger en erger, tegen 19.00 uur had al niemand bijna contact meer met mij. Ben toch maar weer gaan kijken op de klok… en ja hoor… om de 5 minuten gemiddeld… en ik durfde niet te bellen! Want dacht kan nog wel weekje duren… maar toch maar gebeld.

Zegt de VK… neem eventjes twee paracetamols, ga lekker douchen en bel tegen 22.00 uur maar hoe het er voor staat.

Douchen ben ik niet aan toegekomen hoor! Tegen 19.45 ging ik voor een boodschap naar de toilet, zette er klein beetje kracht achter om t eruit te krijgen en flatsss daar lag het vruchtwater. Euhm… Gerard ???? (zo heet mijn vriend) Zou ik mijn telefoon mogen… want volgens mij gaat het w?l beginnen… Ikke blij natuurlijk… de druk was ook eventjes van mijn rug af… ikke bellen…

Hoi ben ik weer… euhm vruchtwater ligt op de grond. Wat voor kleur? Euhm… volgens mij beetje gelig maar kan het niet zo goed zin op deze tegels…. Tegen 21.00 uur terugbellen??? Ok tot straks.

Moeders gebeld, want gerard wilde graag dat ze in de woonkamer zou zitten voor het geval hij haar hulp nodig had :lol:

Tussen 8 en 9 uur, wee?n opgenomen, en die kwamen om de 3 minuten. Tegen 21.30 kwam de VK, ik had 4 cm ontsluiting en aan de kleur van het kraamverband te zien had ze in het vruchtwater gepoept, dus we gingen naar het ziekenhuis. We konden nog met eigen vervoer, dus ik hoefde niet met de ambulance mee.

23.00 uur ongeveer waren we daar en ik had rugwee?n om de 2/3 minuten. We werden overal op aangesloten en bij mellanie werden er dingetjes op haar hoofdje geplakt.

Tussendoor ben ik nog een uur lang van binnen schoongespoeld om het voor mellanie minder schadelijk te maken.

Als ik op mijn rug lag kwamen de wee?n aan ??n stuk door, zonder pauze en behoorlijk heftig.

Ging ik op mijn zij liggen, had ik ongeveer 2 minuten pauze en waren ze heftiger dan op mijn rug. Sommige wee?n schoten omhoog tot aan het hartslag van de baby (konden we op een schermpje zien)

Nou en zo ging het door tot 5 uur ’s ochtends…

Ik heb echt verschrikkelijke pijn gehad, zelfs de verpleging stond er beetje bij te kijken, pijnstilling konden ze mij niet geven ivm de baby (meconiumbaby) Het enige wat ze kon doen is met mij mee puffen, maar het hielp weinig want je kan ze niet opvangen. Af en toe kwam de arts langs om te kijken hoe het ging.

Toen ik acht centimeter ontsluiting had kreeg ik kotsbakje want kon wel eens beroerd gaan worden… gelukkig geen last van gehad… alles deed zo’n pijn… ik had nog teveel pijn om te zeggen: mogen mijn sokken uit ? En Gerard maar mijn rug masseren de hele nacht (arme stakker, hij had last van zijn arm die volgende twee dagen…hihihi)

kwart voor vijf, ik hield het niet meer op die perswee?n, ging af en toe perongeluk toch persen… raar hoor, ikke mijn billen maar samen knijpen de hele tijd. Ik zeg tegen die verpleegster, komt die arts nou al eens… houd het niet meer, t moet eruit … NU!!

Arts kwam, en ja hoor volledige ontsluiting… ga maar op je rug liggen en je mag mee persen… Nou, ikke op mijn rug, en wachten op een wee, maar die kwam maar niet voor mijn gevoel… Nou, voor de eerste bevalling staat gemiddeld een uur zegt ze. Nou ik dacht bij mezelf, ben je helemaal gek ? Een uur… daar doe ik niet aan mee…. !!!! Ik kreeg wat uitleg en daar kwamen de wee?n, en ikke persen! Op een gegeven moment kwam het hoofdje eraan. Of ik het wilde zien, nou laat maar zien dan… spiegel ervoor… En toen zag ik mijn uitgeperste anus haha, euhm… doe die spiegel toch maar weer weg (dacht bij mezelf… shit aambeien)

Ik kreeg uitleg over wat ik moest doen als het hoofdje eruit was en dat het onzettend zou branden als het hoofdje eruit ging. Ok, is goed… kon me niets meer schelen, dat branderige gevoel was zelfs prettig vergeleken bij die rugwee?n.

Het hoofdje kwam eruit. ikke pffffffffffffffff doen….. -ofzoiets- haha, haar schoudertje zat vast, zei trekken en wrikken enzo… (voor mijn gevoel) en floepssss daar vloog ze eruit. In een half uurtje tijd.

Baby gelijk op mij, maar ik wilde dat helemaal niet, vind het vies en stinkt naar bloed enzo, en het was eng glibberig… maar ja… het hoort toch.. dus zei er niets van. Gerard navelstreng doorknippen, en ze werd meteen naar de arts gebracht. Ikke werd gehecht, en baby was alweer terug en de arts zei nog… kijk maar naar je kindje heb je wat afleiding… en ikke weer… ja kan niets zien staat een laptop voor :blink:

En ik lag op mij zij, en daar kwamen ze weer aan en voordat ik het doorhad lag ze aan mijn tepel te zuigen. Maar ik was zo ontzettend moe en op en kapot dat ik weinig heb meegekregen wat er na dat halve uurtje persen is gebeurd.

Ik heb de eerste week ook best wel pijn gehad aan het onderstel, had een schaamlip die vier keer zo dik was dan die ander en met kraamverband daar tegen aan… auw… heb ook week plat gelegen.

Heb ook heel veel moeite gehad met het feit dat ik een baby heb gekregen als ik eerlijk moet zijn. Heb behoorlijk last van de bevalling gehad. Nu 2.5 week later gaat het wel weer, ben de bevalling nog niet vergeten maar ik hoop wel dat het zo snel mogelijk wegebt.

Maar Mellanie … ??? Ja ze is toch wel een ontzettende mooie meid aan het worden hoor… :wub:

Jeda
    Lid

Jeetje Minjon..

Maar even een vraagje: is het je mee of tegen gevallen??

Want je deed er in de zwangerschap zo nuchter over enz…

Meis geniet van je mooie dochter en dat gevoel ebt wel weer weg hoor! :wub: :blush:

mooi verhaal hoor minjon..

je hebt het er leuk heen gezet…

is wel heftig geweest he!!

nou meis geniet lekker van je kleine meid…

Wow, best heftig allemaal.

Maar nu is het lekker genieten van je meid!!!!!

:D :D

minjon
    Lid

Nou, t was zeker heftig… en het is mij erg tegengevallen…

Wist ik veel dat ik rugwee?n kreeg :blink:

ik wist ook wel dat bevallen geen pretje was… heb er ook nooit tegenop gezien, had er erg veel zin in… maar ja toen waren het geen buikwee?n…

Jess
    Lid

Wat een verhaal, pittige bevalling hoor !. Geniet lekker van je meissie !.

Was toch best heftig he…had al kleine delen van het verhaal gehoord maar je kleine meid is er nu! Dus probeer lekker van je mooie meid te genieten!

Jeda
    Lid

Was toch best heftig he…had al kleine delen van het verhaal gehoord maar je kleine meid is er nu! Dus probeer lekker van je mooie meid te genieten!

Nou zeker heftig hoor, pfffff…

Geniet van je mooie dochter. :wub:

Klaver
    Bijdrager

Pffffff best een heftige bevalling als ik het zo lees…………en heus, het gevoel ebt heus weer

weg…..geniet maar lekker van je meisje ;) :)

lieke
    Lid

zo te horen was het echt heel heftig, toch knap dat je het allemaal doorstaan hebt.

en dat gevoel ebt echt weg, ik was het bij isa vrij snel vergeten en durf je het een tweede of derde keer weer gewoon aan.

ik heb trouwens ff naar de foto’s gekeken van je meisje, het is een prachtige meid.

Pfff wat een verhaal,

Geniet van je meisje!!

Jemig, je bent een hele tijd bezig geweest. En die pijn, die ebt echt wel weer weg hoor. Ik weet dat ik deze keer zei, dit is echt veel erger als bij de eerste, ne ehoor zei de vk ik weet nog dat je toen ook veel pijn had (duurde ok erg lang) maar dat ben je vergeten. Ok dan…..

En als je je mooie meisje op ziet groeien gaat het iedere dag wat beter hoor, geniet er maar van.

minjon
    Lid

Heel erg bedankt voor de lieve reacties. Moest toch ff traantje wegpinken.

Nou inderdaad stom dat ze mij pijn hebben laten lijden zo… misschien hebben ze niet aan het lachgas gedacht ofzo…. ik weet niet…

Wat doen ze dan? Ik heb daar nog nooit van gehoord?

Misschien is het iets nieuws, maar ben wel benieuwd.

Ze hebben een infuus met slangetje bij de baarmoeder naar binnen gebracht, en zo met vloeistof een uur lang de baarmoeder schoongespoeld. En bij elke wee kwam er troep mee naar buiten, dat was echt heel erg naar gevoel.

Jeda
    Lid

Heel erg bedankt voor de lieve reacties. Moest toch ff traantje wegpinken.

Nou inderdaad stom dat ze mij pijn hebben laten lijden zo… misschien hebben ze niet aan het lachgas gedacht ofzo…. ik weet niet…

Ze hebben een infuus met slangetje bij de baarmoeder naar binnen gebracht, en zo met vloeistof een uur lang de baarmoeder schoongespoeld. En bij elke wee kwam er troep mee naar buiten, dat was echt heel erg naar gevoel.

Jeetje wat ellendig.

Nog nooit van gehoord!

minjon
    Lid

nou als ik van te voren ga weten dat ik met de volgende bevalling ook zo verschrikkelijk veel pijn ga krijgen dan gebeurd het geen tweede keer bij mij hoor !!!

Of ik moet zeker weten of ik pijnstilling kan krijgen of wat dan ook… <_< Blegh...

het spookt ook de hele dag door mijn hoofd nog… echt dubbel… ik ga steeds meer om m’n wijffie geven, … maar die pijn… bah

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.