Bevalling Van Luca

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Nou ik zeg het alvast maar even dit word een erg lang verhaal hahaha

27-04-2006 39 weken en 5 dagen zwanger smorgens om een uurtje of 11 staat mijn schoonzus Nancy voor de deur en ik doe open

tjee wat zie jij er beroerd uit was het eerste wat ze zei.En bedankt hahaha ik voelde me verder goed

Maar om een uurtje of half 12 begin ik me heel raar te voelen.Met mijn linker oog ga ik steeds minder zien tot ik helemaal niks zag.Nancy belde de verloskundige en die kwam er meteen aan. ondertussen waren mijn handen ook gaan tintelen.

De vk wilde wat urine van me hebben maar zal je net zien ik hoefde niet te plassen.

we hadden afgesproken dat als ik geplast zou hebben wij met het urine naar de praktijk zouden komen.

En ja hoor ze was 5 min weg en ik moest plassen hahahaha. Ik mijn moeder gebeld want die moest op Dyon passen.Ik zei nog tegen Nancy ik neem voor de zekerheid mijn ziekenhuis tas mee je weet maar nooit.

Mijn handen begonnen toen te gaan slapen en mijn lippen begonnen te tintelen en ik voelde mijn tong niet meer toen begon ik het eng te vinden..Ik zag ook nog steeds niks met 1 oog.Hehe eindelijk kwam mijn moeder er aan. We zijn in de auto gesprongen en naar de vk gereden.In de auto voelde ik me echt niet goed en had het raam open gezet.Gelukkig uit de urine test bleek dat ik geen eiwitten in mijn urine had.

Ze ging even kijken hoeveel cm ontsluiting ik had(na aandringen omdat ik al weken met weeen liep) maar nee het was al wel week.Gezien de klachten die ik nog steeds had vond ze het verstandig dat ik naar de gyn ging.

Gelukkig had ik mijn tas achterin de auto liggen.

Op naar lelystad.

Met mijn oog ging het al beter en ik kon mijn handen en tong ook weer voelen.Nou lekker dan zijn wij onderweg naar het ziekenhuis is alles weer goed hahaha Nou zei Nancy ga maar flink aanstellen er moet nu wat gedaan worden je loopt al veel te lang met die weeen.

We zaten in de auto te geinen misschien moest ik wel blijven of werd mijn kindje vandaag wel geboren hahaha yeah right!!!!!.

We moesten ff wachten bij de gyn maar was al snel aan de buurt.Het verhaal uitgelegd en hij vertrouwde het ook niet. Ik moest bloed laten prikken en na een uurtje kon ik terug komen voor de uitslag.in dat uurtje hebben we wat gegeten in de kantine en hebben we iederen gebeld dat we in het ziekenhuis waren.Wij weer terug naar de gyn voor de uitslag.Bloed was gelukkig goed maar gezien de klachten moest ik maar naar de Neuroloog hahaha welke klachten hahaha had nergens meer last van.Maar hij maakte eerst nog ff een echo.En ja hoor daar lag het mannetje alles was goed.Als we bij de neuroloog waren geweest moesten we weer terug komen want ik moest ff aan de ctg van de gyn. Dus wij naar de neuroloog.Nou dat vonden ze wel wat een hoog zwangere vrouw op de afdeling neurelogie.

En we hadden een hele leuke neuroloog +een stageloper ofzoiets

Dames weten jullie zeker dat je op de goede afdeling bent? kregen we te horen.

Het verhaal uitgelegd wat ik allemaal wel niet had hahaha.

en toen begon ie over een CAT- scan hahaha maar had nergens meer last van slik.

maar eerst maar ff bevallen.nog ff gebabbeld en wat testjes gedaan hij dacht aan migraine.

Weer op naar de gyn om de ctg te doen.

Ik mocht lekker op bed gaan liggen en zeker 20 min blijven liggen lekker hoor

WE zaten de harde buiken die te zien waren aan te moedigen, ja die piek kan veel hoger, toe dan toe dan hahah en we hadden veel lol.

Hey het hartslagje gaat steeds naar beneden als ik een harde buik heb.

30 min later belde de gyn op waar we bleven want het was 5 uur en hij mocht naar huis hahaha.

Dus wij weer naar beneden met de ctg.

Hij bekeek de ctg en zei nou ga jij maar ff liggen.Op de ctg was te zien dat de harde buiken al regelmatig kwamen om de 4 min !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! die harde buiken waren dus weeen

Na wat gedouw en getrek in mijn buik wat niet prettig was kwam hij op 4 cm!!!!!!!!

nou das raar 2 uur geleden had ik nog niks hahahaha.Maar hij vertrouwde het niet want ik moest weer ff aan de ctg dus wij weer naar boven nu met de gyn erbij.

dat meisje die de eerste keer de ctg deed kreeg op haar kop waarom ze niet gezien had dat er activiteit was.

Hup weer aan de ctg mar dat was maar heel ff ,werd eraf gehaald en al lopend naar de verlosafdeling vertelde de gyn wat ze gingen doen.Ik kreeg weeenopwekkers en mijn vliezen werden doorgeprikt.EEEEEEUUUUUHHHHHHH ok hahaha.De kleine reageerde op de weeen met zijn hartslag.

hhhmmm nou dan moet ik nu maar echt mijn man gaan bellen hahaha.Ik had nog helemaal nergens last van.

We waren aangesloten aan de ctg ook die kleine die had ereen op zijn hoofdje zitten.en ik begon iets te voelen van de weeen opwekkers. Mijn man was er inmiddels ook.Omdat ik naar de wc moest gingen ze ff voelen hoeveel cm ik had dit was een uurtje nadat ze de weeenopwekkers hadden aangesloten.het was 5 cm ik mocht naar de wc.

Dit was ongeveer om 19.00.

De weeen werden heftiger en kreeg ontzettende rugweeen.

ze kwamen nu wel erg snel opelkaar

een uurtje later begon ik te schreeuwen dat ik moest persen maar dat mocht noch niet want de gyn was er nog niet.

maar ik hielt het niet meer kreeg hem niet meer weggepuft.

nou daar kwam ze aangerend hoor de gyn ff snel handschoenen aan doen en ik mocht gaan persen.

met 1 persweee kwam het hoofdje half want hij zat vast achter mijn schaambeen en ze begonnen te trekken en te doen.en ik moest persen maar ik had geen persweee meer.dus ik op eigenkracht zo hard mogelijk geperst en daar was ie mijn mannetje!!! met 1 persweee en 6 min ter wereld gekomen.geboren om 20.15.een score van 9/10.

alles was me erg meegevallen vergeleken met mijn vorige bevalling die ruim 15 uur geduurd heeft en 2 uur geperst heb.

nou goed nu nog wachten op de geboorte van de placenta

maar die kwam niet.

Shit alles zo goed gegaan en nu wil het niet meer

ze hebben er aan getrokken geduuwd maar helaas.

De o.k. werd klaar gemaakt. slik slik voor het eerst in de o.k.

Ik werd naar binnen gereden en er waren heel veel mensen ook had ik al een hoop bloed verloren dus hij moest snel gehaald worden.

kreeg een kapje en was zo vertrokken.

Het eerste wat ik zei toen ik bijkwam mag ik dan nu een beschuitje met muisjes hahaha had zon honger.

het was inmiddels al nacht geworden en ik lag op zaal met nog andere mensen ik wilde mijn andere zoon zien en we hadden geregeld dat ik naar de verloskamer kon om daar de familie te zien.daar was ik heel blij mee.De volgende dag mochten we naar huis maar moest eerst ff mijn hb checken die bleek 5.2 dus best nog wel laag maar ik wilde echt naar huis.nou dat mocht als ik maar nu mijn medicijnen innam hahahaha

Het is wel een erg lang verhaal geworden

het was ook een hele rare dag!!!!!!!!!!!

Luca is nu 8 weken en doet het super!!!!!!!!!! :eusa_dance:

groetjes sabrina

becky78
    Lid

bij dus niet :huilen001:

dat was een grotere drama dan de 1e :blush:

Maar Sabrina, nog gefeliciteerd met je kindje!!! ben ook in L’std bevallen, welke Gyn had jij?

de bevalling heeft mevr de boer gedaan

en had bij van oel de ctg

lieke
    Lid

jee wat een verhaal zeg, fijn dat alles goed gegaan is op je placenta na dan maar die is in ok verwijdert, fijn dat je mannetje het ook goed doet, ga zo door zou ik zeggen.

nancy
    Lid

nou wat je snel noemt grrrr vond het maar lang duren hahaha

en wat een kramp in mijn hand had ik toen ik haar moest

helpen om de rug weeen weg te werken omdat haar man

het niet meer kon moest ik maar helpen maar deed het

met liefde hoor

en toen sab naar de ok moest en papa eve stoom moest

blazen letterlijk haha en ik dus de kleine luca een heel uur

alleen bij me had mmm lekker hoor

groetjes DE schoonzus haha nancy

becky78
    Lid

Ja die ken ik wel….van Oel vind ik zo’n leuke man he! en waar ik ook mee wegloop is De Lange…die heeft mij zo goed bijgestaan bij de bevalling van mijn jongste zoontje…en van Oel die heeft mij in moeilijke tijden goed bijgestaan..ik heb dus alleen maar lof over hun!!!

nancy
    Lid

ik heb bij de oudste allemaal gehad van oel de lange en de boer

en de boer had ik met de jongste ook mannelijke de boer dan

en in het begin had ik echt zoiets van mmmmm wat een rare man

maar hoe verder ik liep hoe aardiger ik hem begon te vinden haha

groetjes nancy

ooh en waarom ze alle drie bij de eerste waren was omdat ik

het ergste vorm van hellp syndroom had maar zelf was ik er heel

goed bij en heb gewoon zelf de bevalling kunnen doen zeg maar

vonden ze wel apart geloof ik dat ik niet dood ziek op dat bed lag

ze zeiden later ook dat ik een hele hoge pijngrens heb

groetjes nancy

becky78
    Lid

gelukkig maar dat alles goed is gegaan…. :)

en idd de mannelijke de Boer is op het eerste gezicht apart….

Klaver
    Bijdrager

Jeetje wat een verhaal zeg………..vind het altijd erg leuk om al die

bevallingsverhalen te lezen………..bij iedereen gaat het nl. anders :D

Geniet lekker van je gezinnetje!

Elsje
    Lid

Nog gefeliciteerd met Luca. Leuke naam trouwens

estherd
    Lid

Goh, nog veel meer mensen uit Lelystad en omgeving.

Dr. Van Oel was ook opgeroepn voor mijn bevalling, alleen kwam hij te laat. Ongeveer 5-10 minuten nadat Jonathan geboren was. Het enige wat hij nog heeft gedaan is hechten……..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.