Bevalling Van Hajo

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    kim1978
    Lid

Ik zal beginnen met het verhaal als we in het ziekenhuis zijn. Tegen 23:00 uur komen we daar aan. De hele dag heb ik gerommel in buik gehad en na overleg wordt besloten toch naar het ZH te gaan. Daar blijk ik 1 cm ontsluiting te hebben :( Omdat het waarschijnlijk een lange nacht gaat worden krijgt ook Marcel een bed…..

Na goed een uurtje geslapen te hebben wordt ik wakker met wee?n die ik niet weg kan puffen? af en toe lijkt er zelfs een perswee tussendoor te komen. <_<

Ik bel om te vragen voor Remifentanil. Hoe laat het dan is heb ik op dat moment niet in de gaten: ik ben alle tijdsbesef kwijt. De verpleegkundige komt bij me staan en kijkt hoe sterk mijn wee?n zijn. Ze zegt dat ze ongeveer 12 minuten bij me staat, in die tijd heb ik zeker 6 wee?n. Volgens haar niet sterk genoeg: het komt over alsof ze wil zeggen dat ik niet moet zeuren :angry: ??. Op mijn aandringen neemt ze contact op met de arts.

De verpleegkundige komt terug en vertelt dat ik de Remifentanil niet kan krijgen omdat ik de Pethidine te kort geleden heb gekregen: er moet 4 a 5 uur tussen beide toedieningen zitten.

Ik raak in paniek: dit was niet verteld en ook niet afgesproken. :angry:

De arts wordt er bij geroepen: ik ben de kluts kwijt en reageer nauwelijks op haar. Ze wil me laten puffen, maar het lukt me niet. Door de pijn van de wee?n is iedere vezel in mijn lichaam gespannen.

Nadat ze me heel boos heeft toegesproken en standvast naast me gaat zitten puffen merk ik dat ik toch langzaam met haar mee ga doen. Als ze stopt met meepuffen lukt me ook om het zelf te doen. Omdat ze aan me ziet dat er zo af en toe een perswee voorbij komt besluit ze nogmaals te kijken hoe ver ik ben. Als ik ver genoeg ben zal ze de vliezen breken. Helaas is het nog niet opgeschoten: 3 a 4 cm ontsluiting.

Aansluiten op de Remifentanil kan niet omdat de Pethidine te kort geleden is toegediend. Bovendien zijn mijn vliezen niet gebroken en kunnen ze dus het kindje niet aan de nodige controle leggen. De arts wil mijn vliezen nog steeds niet breken omdat het kindje nog steeds te hoog ligt?.. :(

Na een enorme huilbui :huilen001: van mij en heel veel paniek van mij besluiten ze me dan toch maar aan een infuus met vocht te leggen: mocht het snel gaan dan is de Remifentanil pomp zo aangesloten. De arts wil gaan prikken: ik zeg nog dat ik in rechts beter te prikken ben dan in links, maar ze wil het toch links proberen. Ze denkt dat ze daar een mooie ader ziet en ik grijp bij elke wee met mijn rechterhand het ladekastje naast het bed vast.

Ik ben te ver heen om het haar allemaal uit te leggen: probeer dan maar.

Ze prikt, maar kan niet in de ader komen: deze rolt telkens weg. Tja, dat wist ik wel: dat is het gevolg van een aderontsteking in 1998, hierdoor is de aderwand hard geworden en kan je er niet meer in prikken.

Dan maar mijn rechterhand: ik zeg nog dat ik in Utrecht vaak en kinderinfuus heb gehad?.. Ze prikt echter met een infuus voor volwassenen: weer mis!

Ze laat een ander komen om te prikken, maar voor deze er is zijn de wee?n nog sterker geworden. Ik werk heel hard om ze weg te puffen, ik heb het zwaar. :wacko:

Eindelijk is de 2e persoon gearriveerd. Ik krijg vaag mee dat ze vraagt om een roze infuus: een infuus voor kinderen! Dat beloofd veel goeds. Ze pakt toch mijn linker hand?. Ik wacht af?. Probeer mijn hand stil te houden, wat erg moeilijk is met de wee?n die steeds vaker het karakter krijgen van perswee?n.

Als ze het infuus aansluiten voel ik bij het opvangen van de wee?n vocht lopen langs mijn benen: is het vruchtwater of urine? De arts zal gaan kijken: ik heb 5 cm ontsluiting en de vliezen zijn niet gebroken. Ik krijg inmiddels vaker perswee?n dan ontsluitingswee?n. Maar ja, bij 5 cm mag je niet persen. Ik moet alle zeilen bijzetten om ze weg te puffen.

Na min of meer aandringen van mij wordt besloten om de vliezen te breken en de baby aan te sluiten zodat er toch Remifentanil toe gediend kan gaan worden.

Dan gaat het heel snel: de ene perswee gaat over in de andere: hoe hard ik het ook probeer, ik kan ze niet meer wegpuffen. Ze zijn echt te overweldigend. Dan lijkt er paniek: zo zien ze dat ik teken om vervolgens te roepen dat ik op mijn rug moet gaan liggen omdat het kindje er al aankomt.

Met heel veel moeite draai ik op mijn rug, direct brandt het van onderen: het hoofdje staat. Ik mag niet persen? moet weer wee?n weg zien te puffen?. Dan mag ik persen: 1x persen en Hajo is geboren! De klok geeft 03:29 aan. :D:P:lol: :baby006: :JNbaby: :BABY2:

Pffff.. dat ging wel heel erg snel van 5 naar 10 cm! Ik kan het nog allemaal even niet verwerken, ben versuft! Als ik het mannetje zie denk ik alleen: ?wat ben je klein! Zo klein was Duco niet.? :wub:

Als ze hem wegen blijkt hij 2820 gram zwaar te zijn: 10 gram zwaarder dan zijn broer: die was dus toch zo klein. Wat vergeet je dat dan snel.

Ik krijg een prik om de baarmoeder te doen samentrekken en de placenta geboren te laten worden. Nadat de placenta er is vragen ze of ik bij de geboorte van Duco veel bloed had verloren. Toen niet nee. Nu schijnbaar wel, want er wordt snel besproken of ze misschien nog een spuit bij de hand moeten houden. Gelukkig is het niet nodig.

Net als bij Duco is de baarmoedermond mee naar buiten geperst. Ze drukken deze terug met een grote tampon en hechten me. Als de tampon verwijderd is kan ik bijkomen.

Hajo is schoon en heeft kleren aan: we zijn klaar en kunnen gaan genieten!

Een heel verhaal en dat voor slechts 4 uurtjes! :)

Cindy
    Lid

Een heel verhaal meid!!! Maar je kreeg er het mooiste geschenk voor terug!!!

mooi ventje hoor :D !! alleen niet echt een zware .. maar goed maakt ook niet uit…en mooi dat het zo snel gegaan is!

Jess
    Lid

Wat een verhaal zeg, een korte maar heftige bevalling !.

lieke
    Lid

jeetje wat een heftige bevalling.

Heftig, had je dan wel volledige ontsluiting als je opeens van 5 naar 10 cm gaat en de baarmoedermond mee naar buiten komt?

Gelukkig is het goed afgelopen allemaal.

Wat een verhaal; en het ging allemaal zo snel! Gelukkig heb je een mooi kindje aan overgehouden!

Klaver
    Bijdrager

Wat een verhaal zeg, gelukkig is het allemaal uiteindelijk goed afgelopen!!

Martica
    Lid

Hi Kim, ik heb je bevallingsverhaal pas vandaag helemaal gelezen. Gefeliciteerd en ik hoop dat het goed gaat met jou en Hajo en jullie nu wat uigerust zijn.

Groetjes,

Mar.

kim1978
    Lid

Hi Kim, ik heb je bevallingsverhaal pas vandaag helemaal gelezen. Gefeliciteerd en ik hoop dat het goed gaat met jou en Hajo en jullie nu wat uigerust zijn.

Groetjes,

Mar.

Wij zijn helemnaal uitgerust.

We zijn weer helemaal in ons gewone doen: Duco en ik hebben donderdag zelfs al weer gezwommen!

Hoe is het bij jou?

Phoe, heftige bevalling, maar gelukkig wel een korte!

kim1978
    Lid

Phoe, heftige bevalling, maar gelukkig wel een korte!

gelukkig wel: moest er niet aandenken dta deze net als mijn eerste 14 uur zou hebben geduurd!

Wat een verhaal zeg!!!

Proficiat met je kerstbaby hoor!!

mem25
    Lid

Heb net je verhaal gelezen een kerst zoon leuk

Beetje laat maar GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON

:baby006: :baby006: :baby006: :baby006: :baby006: :baby006: :baby006: :baby006:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.