bevalling van envy

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    wendigo
    Lid

hoi, ik was op 14-12-2006 uitgerekend. ik was 2 weken van te voren me slijmprop al kwijt en begon langzamerhand voorween te krijgen die leken op menstruatie krampen. verloskundige is zelfs op een nacht geweest omdat ze al heel regelmatig kwamen en ze had al bevestigd bij de vorige controle dat het hoofdje heel diep zat. dit was ook te vernemen onder het fietsen. op 12-12-2006 braken me vliezen om 8 uur in de ochtend. ik voelde een golfje warm water uit me komen, ben gelijk naar de wc gegaan waar ik de eerste tijd niet meer afkwam zo erg veel water haha!! met kraamverband onder weer naar boven gegaan en me mannetje wakker gemaakt. die dacht dat ik hem voor de gek had. verloskundige gebeld en die zei dat ik moest wachten op regelmatige weeen. nou om 10 uur kwamen de eerste weeen. het werd om 20.00 in de avond pas serieuzer. later tegen 23.00 dacht ik, dit is het! ze kwamen dan wel niet zo regelmatig maar ik kon ze niet goed meer opvangen. verloskundige gebeld. en wat bleek nog helemaal niks. alleen baarmoeder mond was verstreken pfffffffff. ik dacht kan het nog erger! had vreselijke rugweeen en me mannetje heeft me al die tijd gemasseerd. wij maar denken dat er snel een einde aan zou komen die nacht. neej hoor 9 uur smorgens ondertussen al 24 uur gebroken vliezen met weeen. verloskundige belt het ziekenhuis. daar konden we gelijk terecht. maar pas om 12 uur begonnen met weeen opwekkers. eerst allerlei vooronderzoeken naar de sterkte van me eigen weeen. tijdens die onderzoeken werden me eigen weeen wel steeds heftiger en kwamen ze om de 5 minuten maar niet genoeg dus voor de bevalling zelf. ik had voor me mannetje ondertussen om een bed gevraagd zodat ie ff kon gaan slapen, hij had tenslotte de hele nacht voor me klaar gestaan. maar tijdens het serieuzer werk heb ik hem wel wakker gemaakt, de weeen opwekkers begonnen te werken. ook nog lichte paniek omdat de hartslag van Envy bij ieder hoogtepunt wegviel. moesten ze ook nog ff in haar schedeltje prikken om bloed te onderzoeken op zuurstofgehalte.gelukkig was alles goed en hoefden ze niet in te grijpen. ik ondertussen de hele tijd me pijnstiller knop bij de hand. ik mocht elke 3 minuten drukken. dat was echt aftellen hoor!! de weeen waren steeds beter te houden zo. tegen 17.00 uur keken ze naar mijn ontsluiting die al 6 cm was ondertussen. we waren zoo blij! het had gewerkt! maar nu gingen ze de weeen nog meer opvoeren. de ene wee was net weg kwam de andere alweer. na anderhalf uur weeen opvangen lag ik erbij als een zombie. ik had tenslotte de hele nacht niet geslapen en alleen maar weeen gehad. bij de laatste weeen heb ik het knopje aan me mannetje gegeven en hem laten beloven me niet in de steek te laten. hij hield de monitor de hele tijd in de gaten en bij elk hoogtepunt die bijna naderde druktte hij op het knopje. ik vertrouwde hem. toen opeens de drang om te poepen. ik in paniek ik moest naar de wc schreeuwde ik. anders zou ik mijn behoefte op het bed doen. neej hoor zeiden ze, we kijken even naar je ontsluiting, die was dus 9 cm. toen opeens werd het me lichaam teveel ik begon te trillen echt niet normaal meer. ik raaktte echt in paniek had het heel koud en poepdrang en wilde het bed wel uitrennen van paniek. gelukkig niet gedaan pffff. nou laatste cm nog even regelen na veel puffen even in slaap gevallen. de weeen waren lang niet zo scherp meer als de ontsluitingsweeen. uiteindelijk ben ik om 19.12 bevallen na 27 minuten persen met veel steun van me mannetje, van een super gezonde dochter van 49 cm en 3200 gram en een mega punthoofd! doordat ze zolang krap heeft gezeten. en geen knip of scheur gehad! al met al was me meissie alles waard! met elkaar heeft het proces 32 uur geduurd. volgende keer maar even wat korter dacht ik zo haha!

jannie1
    Lid

wow das echt heftig maar wel met een geweldig resultaat toch?? alsnog gefeliciteerd met jullie meisje en een zeer mooie aparte naam hebben jullie gekozen

gionick
    Lid

dat is een heftig verhaal met gelukkig met een prachtig resultaat!

altijd leuk om bevallingsverhalen te lezen.

een heftig verhaal is dat zeg , ik hoop dat het de eventuele volgende keer inderdaad wat sneller gaat

Youri
    Lid

Wat een lange bevallig ….nog van harte met jullie dochter !

Jess
    Lid

Pittige bevalling zeg !, maar je hebt er wat moois voor terug :)

Klaver
    Bijdrager

Jeetje, het is alsof ik mijn eigen bevallingsverhaal zit te lezen……. :blink: Geniet van je kleine meid!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.