Bevaling Vincent 2005

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

iedereen was benieuwd naar hoe het komt dat ik keizersnede krijg

na dat je vincent zijn verhaal hebt gelezen snap je denk ik meer

Ik wil graag mijn verhaal vertellen

Ik zal mij eerst even voorstellen ik ben renate ik ben 23 jaar mijn vriend is martijn 24 jaar en op 1 juni ben ik bevallen van een mooie zoon vincent roelof christiaan.

Mijn zwangerschap ging in het begin heel erg goed tot ik 7 maanden zwanger was .

Toen ging mijn bloeddruk omhoog, en die bleef maar hoog en met 38 weken kreeg ik wat nu blijkt al wee?n .maar ze merkte het niet op. ik begon al te overgeven en mijn lichaam begon agressief te reageren op die wee?n .

Toen is de verloskundige langs geweest die zij je bent aan het hyperventileren. maar dit klopte achteraf dus niet ze zij doe maar een kruik tegen je rug aan en dan wordt je van zelf wel rustig .

En een dag later bleef het maar doorgaan ik begon nog erger te overgeven ik spuugde er alles uit .

Dus ik de verloskundige maar weer bellen kreeg ik stageloper aan de telefoon die nam contact op met een andere verloskundige. die zij van laat ze maar even langs komen want ik vertrouw het niet helemaal.

Dus ik en mijn vriend naar de praktijk. toe de bloeddruk werd opgemeten het was iets van 110 boven druk en dit mag maar 80 zijn blijkt na zeggen.

Maar ze zij ga eerst maar even liggen ,ze zij de kleine ligt al mooi naar beneden met zijn hoofdje

En toen heeft ze nog een keer mijn bloeddruk opgemeten. die was toen 115 ,dus kortom steeg alleen maar

Toen zij ze mag ik wat urine van je maar dat wou niet lukken .

En toen nam zij weer contact met haar stageleidster en die zij ze moet direct naar het ziekenhuis toe moeten ze daar maar urine naar kijken .

Dus hebben mijn ouders mij naar het ziekenhuis gebracht en werd ik dus opgenomen .

Mijn bloeddruk werd weer opgemeten maar die ging langzaam weer naar beneden .die arts zij morgen mag je weer naar huis toe. en je kunt weer terug naar de verloskundige toe en er werd een ctg van onze baby gemaakt maar daar ging het prima mee .

En toen hebben ze mij urine nageken en toen bleek dat ik uitgedroogd was .

Door al die wee?n en zo bleek achteraf .

En werd ik aan een infuus gelegd .

Om mij weer vocht te geven.

Ik dus blij dat ik de volgende dag weer naar huis mocht maar niet dus de volgende dag komt een andere ,arts langs die zegt maar je mag niet naar huis want voor uitdroging moet je zeker langer blijven ik dus boos en verdrietig.

Maar verder geen duidelijkheid hoe en wat nu verder .

En ik kreeg van dat infuus steeds meer klachten ik moest om de 10 min naar de wc toe en ik at en dronk ook weer normaal ,dus ik kreeg teveel vocht binnen daardoor moest ik plassen en ik was boos en toen hebben ze er een andere arts bijgehaald .en die heeft mij eraf gehaald maar op 1 voorwaarde dat ik goed at en dronk en dat deed ik ook .

En die arts kwam mij nog een teleurstelling vertellen dat ik hoe dan ook in het ziekenhuis ging bevallen .

En dat vind ik nu nog steeds heel erg jammer en die donderdag mocht ik weer naar huis .

En toen ben ik nog een week thuis geweest en toen moest ik weer op controle komen .

Bij die arts mijn bloeddruk was 100 maar het was voor hem nog niet zorg wekend dat ik die dag al .opgenomen werd .

Dus ik moest die maandag weer komen voor controle en dan zal ik dinsdag ingeleid worden .

Dus kwam ik die maandag weer maar mijn bloeddruk was weer gestegen 115 veel te hoog dus werd ik weer opgenomen

En die dinsdag zal ik nooit meer vergeten ze zaten met Zn vieren te voelen hoe onze kleine was ingedaald

Er werd gel op mijn eigen kamer ingebracht want de verloskamer was overvol

Ook niet echt schone plek dus vol met infectie gevaar dus

Toen zij de arts assistente ik voel dat ik misschien de vliezen kan breken ik vraag even aan de arts als ik dat mag doen

Maar de arts zij het is veel te druk we doen dat niet breng eerst maar die gel in

En dan kijken we wel wat erg gebeurd en toen brachten ze het dus in onze kleine zakte een heel eindje naar beneden

Maar de wee?n waren niet krachtig genoeg volgens mijn arts en ze waren volgens hem gestopt dus niet en ik moest mij niet zo aanstellen want ik had geen wee?n meer maar mijn ouders zijden al tegen elkaar die zit heel erg in de wee?n

Maar volgens de arts niet achter af dus wel en s,avond nog 1 ingebracht maar mijn lichaam reageerde al niet meer er op

En de volgende dag bracht hij weer 1 in maar dit deed helemaal niks meer en toen had ik geluk dat er een andere arts kwam die zij ik ga even overleggen wat wij gaan doen want dit kan gewoon niet meer je had er al lang op moeten reageren

Blijf maar even nuchter dan kijken wij wat we gaan doen

En toen heb ik gewacht en gewacht en toen kwam s,middags die aardige arts weer binnen en die kwam mij .vertellen dat ik een Spoedkeizersnede kreeg ik was hier zo blij om dus werd ik klaar gemaakt voor de ok .

Er werd een katheter ingebracht echt een rotgevoel vond ik .

En toen werd ik naar boven gebracht en daar hebben ze nog even geprobeerd mijn bloeddruk naar benden te laten gaan en toen kreeg ik een ruggenprik en daar heb ik niet veel last van gehad .

En om 17:16 kwam vincent eruit en die deed het prima had en score van 9 en 10 en dat is prima voor een baby .

En toen kwamen ze erachter dat mijn bekken veel te nauw was en dat onze zoon er nooit door heen kon

En dat is toch apart dat niemand dat is opgevallen dus kortom als ze mijn vliezen hadden gebroken dan had, ik de gevolgen niet willen weten.

Want het was nu al gevaarlijk genoeg want veel mensen waren bang dat 1 van ons 2 een wat ging gebeuren .maar gelukkig heeft mijn beschermengel mij goed bewaakt .

En mijn bloeddruk is nog een paar dagen gebleven op woensdag is onze zoon geboren en op maandag mocht ik weer naar huis toe, en 2 dagen erna was mijn bloeddruk weer goed kortom wat een gedoe allemaal

Dit was dus ons verhaal .

Familie klos borgers

ps:daarom wordt deze eerder gehaald wegens ik te nauw ben en mijn bevaling van vincent

klopt vind ik ook

Pfff, ook zo’n zware bevalling… Gelukkig heb je meer zekerheid bij de volgende bevalling!

klopt en dat is wel een gerust steling deze wordt rond 38 weken a 39 weken

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.