ben ik de 1e december 2007 mama

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    knollie
    Lid

hallo

waarschijnlijk ben ik 19 december uitgerekend.

21 mei hebben we de termijn echo.

wanneer volgt de rest?

ilona
    Lid

Gefeliciteer meid ik ben waarschijnlijk 2/3 januari uitgerekend dus ik zit net een maand verder maar het kan even goed december worden.

Ik kom hier wel af en toe met jou mee kletsen ik weet tenslotte dat ik ook een december mama kan gaan worden

kneter
    Lid

Ja met mij is het eigenlijk net zo ik weet het nog niet precies want ik had een onregelmatige cyclus dus nog even afwachten.Hoe voel je je dan?Al kwaaltjes?

groetjes kneter

knollie
    Lid

ja heel veel kwaaltjes

zit vandaag ook ziek thuis.

ben erg moe en heel beroerd, lust echt bijna geen eten!

verder ben ik duizelig. ben dit niet gewend van de eerste.

maar we mogen niet klagen.

groetjes debby

mimi
    Lid

Ik zit in dubbio of het december is of januari. Zoals ik het uitreken is het week 52, dus december, maar omdat er verder hier nog niemand was aangemeld, heb ik me maar vast aangemeld in januari.

Ik hoop jullie snel meer te kunnen vertellen wanneer ik uitgerekend ben.

Heey knollie, ik ben ook erg duizelig geweest. En ik heb gelezen dat het komt doordat je baarmoeder aan het groeien is waarbij het tegen de adres in de benen kan drukken, wat je licht maak in je hoofd, en dus duizelig word.

Ik ben verder ook misselijk, moe en vanaf gisteren ook pijn in mijn rug.

Een ook heb ik nog weleens een ongigevoel in mijn buik, hebben jullie dat ook nog? Ik denk ook dat dat de pijn in de rug veroorzaakt, of kan het al een soort van bandenpijn zijn?

Cindy
    Lid

Ik ben verder ook misselijk, moe en vanaf gisteren ook pijn in mijn rug.

Een ook heb ik nog weleens een ongigevoel in mijn buik, hebben jullie dat ook nog? Ik denk ook dat dat de pijn in de rug veroorzaakt, of kan het al een soort van bandenpijn zijn?

Dat kan het inderdaad wel zijn.

Je baarmoeder groeit, en daardoor gaan de spieren ed. errond zich rekken en samentrekken om je baarmoeder een plaatsje in je buik te geven!

mimi
    Lid

Dat kan het inderdaad wel zijn.

Je baarmoeder groeit, en daardoor gaan de spieren ed. errond zich rekken en samentrekken om je baarmoeder een plaatsje in je buik te geven!

ook zo vroeg al? het is nog maar een rijstkorreltje of niet dan?

Cindy
    Lid

ook zo vroeg al? het is nog maar een rijstkorreltje of niet dan?

ja hoor, al is je kindje nog zo klein, je baarmoeder groeit wel, en bereid zich voor op je groeiende kindje!

Cindy
    Lid

Ik heb even wat voor je opgezocht:

Bandenpijn: Via het lieskanaal lopen banden naar de grote schaamlippen. Deze banden zitten vastgehecht aan de bovenkant van de baarmoeder en moeten daarom met de groei van de baarmoeder meerekken. Dit meerekken kan pijn veroorzaken; men spreekt in dat geval van bandenpijn.

Kenmerkend is dat deze pijn onverwacht optreedt, vrij constant en nogal hevig is. De pijn kan links of rechts onderin je buik, maar ook aan beide kanten gevoeld worden. Wanneer je zwaar getild hebt of erg moe bent kan het erger worden. Bij hoesten kan je hier ook nogal wat last van hebben. Wanneer je bij het opstaan uit bed op een wat onhandige manier manoeuvreert, kunnen de banden nog eens extra gerekt worden. Door even rustig te liggen merk je dat de pijn overgaat. De bandenpijn verdwijnt in de loop van de zwangerschap, op het moment dat er een maximale rek bereikt is. Wanneer je buikspieren erg slap zijn heb je er meer last van.

mimi
    Lid

Ik heb even wat voor je opgezocht:

Bandenpijn: Via het lieskanaal lopen banden naar de grote schaamlippen. Deze banden zitten vastgehecht aan de bovenkant van de baarmoeder en moeten daarom met de groei van de baarmoeder meerekken. Dit meerekken kan pijn veroorzaken; men spreekt in dat geval van bandenpijn.

Kenmerkend is dat deze pijn onverwacht optreedt, vrij constant en nogal hevig is. De pijn kan links of rechts onderin je buik, maar ook aan beide kanten gevoeld worden. Wanneer je zwaar getild hebt of erg moe bent kan het erger worden. Bij hoesten kan je hier ook nogal wat last van hebben. Wanneer je bij het opstaan uit bed op een wat onhandige manier manoeuvreert, kunnen de banden nog eens extra gerekt worden. Door even rustig te liggen merk je dat de pijn overgaat. De bandenpijn verdwijnt in de loop van de zwangerschap, op het moment dat er een maximale rek bereikt is. Wanneer je buikspieren erg slap zijn heb je er meer last van.

Erg bedankt dat je dit hebt opgezocht!

Maar er staat niet bij dat het ook rugpijn kan opleveren.

en een ongi gevoel, komt toch ook voort uit een groeiende baarmoeder? Telkens als ik dat voel vind ik het wel eng hoor, want dan ben ik bang dat ik ongi ben geworden, maar na het wc gaan blijkt er geen bloedverlies te zijn.

Maar het blijft wel een eng gevoel.

Hoi mimi,ik ben niet zwanger maar wou effe reageren op je berichtje,ik had vanaf dag 1 dat ik overtijd was dat ongi-gevoel dat ging ook pas heel laat weer weg,en hoe verder in mijn zwangerschap hoe minder vaak het voorkwam maar dat kan dus lang aanhouden!! xxx miranda

knollie
    Lid

he mimi

ook ik heb dat ongi gevoel en dan vooral in mn onderrug.

de vk zei dat het idd met de groei van de baarmoeder had te maken.

vind het geweldig dat je misschien samen met mij bij de dec. mamas hoort.

mimi
    Lid

he mimi

ook ik heb dat ongi gevoel en dan vooral in mn onderrug.

de vk zei dat het idd met de groei van de baarmoeder had te maken.

vind het geweldig dat je misschien samen met mij bij de dec. mamas hoort.

Ik denk ook eerder dat ik bij de december mama’s hoor als bij de januari.

Heb je ook in je buik dat het soms aanvoelt als een soort van spierpijn?

Zie je al iets aan je buikje ?

knollie
    Lid

je kunt mijn buik al goed zien.

pas ook nog maar in een broek.

maar is natuurlijk wel de 2e zwangerschap dan heb je dat veel eerder.

ja dat heb ik die spierpijn, dat wordt alleen nog maar ergger (tenminste dat had ik bij youri wel.) en dan vooral als je moet niezen en hoesten.

liefs debby

mimi
    Lid

je kunt mijn buik al goed zien.

pas ook nog maar in een broek.

maar is natuurlijk wel de 2e zwangerschap dan heb je dat veel eerder.

ja dat heb ik die spierpijn, dat wordt alleen nog maar ergger (tenminste dat had ik bij youri wel.) en dan vooral als je moet niezen en hoesten.

liefs debby

Mijn buikje is ook langzaam aan het opzetten, ik paste vanmorgen ook niet meer goed een broek, die ik nog niet lang geleden aan heb gehad.

Heb het wel met moeite dicht gekregen en toen ik na vanmiddag na mijn werk thuis kwam, heb ik gelijk de knopen open gedaan en dat luchte erg op…pfff!!! hahahah

Ik moet ook zeggen dat ik ook wel meer eet momenteel, heb vaker honger, dus mss dat ik daar ook iets dikker van ben geworden.

Ach ik kan het wel hebben, ik weeg nu 53 kilo, terwijl ik eerder door alle stress en operatie enz vaak onder de 50 kilo woog, dus dit is al erg veel voor mij.

Heb jij ook vaker honger???

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.