Begin onzeker te worden, niet ongesteld

Dit onderwerp bevat 14 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar eschre 5 jaren geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    unknown
    Lid

Hallo

Tijdje terug met vriend besproken dat we nog niet voor een tweede kindje gaan, we wachten even met diverse redenen.

Nu doen we het niet veilig, hij heeft daar de verantwoordelijkheid in, aangezien hij wil wachten.

Nu heb ik dinsdag 16 september de eerste dag vd menstruatie gehad,

Daarna op vrijdag 26/ zaterdag 27 september mijn eisprong gevoeld en alle dingen er om heen,

Dus dan zou ik afgelopen vrijdag of zaterdag ongesteld moeten worden. Heb wel wat krampjes gehad maar geen menstruatie. Vandaag ook niet. Wel is gisteren mijn cervixslijm wit en dik.

Heb totaal ook geen tekenen van zwanger zijn en we hebben wel gevreeën zonder bescherming, maar hij is niet in mij klaargekomen… Dus 99,99999999% zeker dat er dus geen zwangerschap kan zijn…

Maar waarom geen menstruatie, 14 dagen na eisprong komt menstruatie toch? Voorheen was ik altijd op tijd etc… Mijn lengte vd cyclus is wel veranderd nadat ik in de zomer pijnmedicatie heb gehad…

Ik weet dat ik beste kan testen, maar toch wilde ff verhaal kwijt en misschien dat het iemand bekend voorkomt?

Daisy
    Lid

Niet mee bekend, en inderdaad, een testje geeft uitsluitsel. Niet toevallig nog 1 in huis?

Je cyclus kan altijd veranderen met de tijd. Wie weet houd je lichaam je voor de gek. Ook nog geen voortekenen van de menstruatie zoals je ze -misschien- anders ook hebt.

smurfie
    Lid

Hoi unknown,

zoals Daisy al zegt kan je cyclus altijd veranderen.

Ook kan n cyclus heel afhankelijk zijn van de omstandigheden. Heb je bijvoorbeeld veel stress, wat ik me zo kan indenken als jullie door omstandigheden met n 2de willen wachten, dan kan het best wel eens wat langer duren voordat je ongi op gang komt.

Maak je vooral niet te gauw zorgen.

En een test geeft inderdaad natuurlijk het meeste uitsluitsel ;)

Klaver
    Bijdrager

Ik denk dat je het beste toch even kunt testen om een zwangerschap uit te sluiten………..

unknown
    Lid

Ik heb geen test in huis. Woensdag ga ik die halen, dan werk ik in een ander stad dan dorp waar ik woon en bekenden tegen kan komen. Weet dat cyclus kan veranderen, maar de periode van eisprong tot menstruatie die staat in principe toch vast?

Ik wacht nog steeds maar af…

Partner zei vanochtend wel iets raars ineens, terwijl afgesproken hebben dus een tweede kindje uit te stellen.

Hij zei: ons eerste kindje ssl een lieve grote broer zijn…. Uhhh ja wat bedoel je daar nu mee, vroeg ik hem…. Maar kreeg geen antwoord, werk belde en daarna moest ie weg…

smurfie
    Lid

Zowel mensen als gedachten veranderen.. misschien begint je man toch wat te voelen voor een tweede..?!

Ik ben even kwijt of nou de periode eisprong-menstruatie vaststaat, of menstruatie-eisprong… sorry.. (mijn ongi is al weer lang terug)

Chantal
    Moderator

Spannend dus nog even. Idd maar n testje wagen.

periode eisprong menstruatie is normaal gezien hetzelfde. De ideale luteale fase is 14 dgn :)

unknown
    Lid

Heb gisteren een bloemetje gehad van partner.

Moest me geen zorgen maken. Als ik zwanger ben is het zo, is het kindje net zo welkom als dat de eerste was…

Nog steeds geen menstruatie te zien. Maar wil toch wachten met testen tot donderdag.

Volgens mijn cyclus wat ik voor al deze rommelende tijd had zou ik dus woensdag moeten menstrueren. Voel ook wat lage buikpijn.

Maar daarentegen zat ik vanmiddag een serie te kijken en kon niet stoppen met huilen. De kleine vind zo heerlijk als het muziekdoosje met de dansende clowntjes aan gaat. Hem zo zien glunderen maakte me zo emotioneel. Hormonen? Pffff

Nou morgen iig werken en zullen zien of het komt…. En anders donderdag testen.

Pallas
    Bijdrager

wat fijn dat jullie er nu in elk geval hetzelfde instaan! Nu nog even wachten wat de test zegt…

Felice
    Sleutelbeheerder

ik wil je niet bang maken maar….je hebt maar een klein zaadje nodig en die dingen zijn snel….

niet in de vrouw klaar komen is echt geen garantie op niet zwanger worden..

https://www.babyenkind.nl/kun-je-zwanger-worden-als/

unknown
    Lid

Vanochtend rode vloedgolf….. Helaas of Jeej!? Na ja iig weten we waar we aan toe zijn.

Thnx allemaal

Felice
    Sleutelbeheerder

ach…toch een beetje teleurgesteld?

smurfie
    Lid

Zo is dat, weet je in ieder geval waar je aan toe bent..

Hier zat ik elke maand in spanning met m’n onregelmatige cyclus.. nou, dat is echt niet fijn hoor..

Hoe is je vriend eronder dat het (op dit moment) dus toch geen tweede wordt? En hoe sta je er zelf tegenover?

Klaver
    Bijdrager

Ach jee, dus toch niet…………nou ja, je weet in ieder geval waar je aan toe bent!

eschre
    Sleutelbeheerder

Misschien is dit een kans om er over te praten. Hoe hij er nu in staat, nu het toch even zo ver leek. Wie weet wil hij nu, gezien zijn reacties, toch ook wel en kan je er samen met een goed gevoel echt voor gaan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.