Bavallingsverhaal Lieke (mama1978)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    lieke
    Lid

hoi hoi

zo ik heb even de tijd gevonden om mijn bevallingsverhaal te doen.

zaterdagavond 6 mei kreeg ik last van mijn rechterbeen het was een stuk dikker dan mijn linker en begon gevoelig te worden, op advies van andere toch maar even mijn vk gebeld en ze zou even komen kijken want ze vertrouwde het niet helemaal.

ze was rond 21:30 bij ons heeft mijn been nagekeken, ze dacht dat het misschien een trombose been zou zijn en om het zeker te weten stuurde ze ons naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en om er en gyn naar te aleten kijken, wij om 22:00 richting ziekenhuis gegaan met een tasje met wat spullen voor mij want als het niet goed zou zijn moest ik waarschijnlijk blijven, ik ben op dat moment 40 weken en 3 dagen zwanger.

we komen rond 22:15 in het ziekenhuis en melden ons bij de verloskamers, daar wordt ik vrijwel meteen aan een ctg aparaat gelegd en ze komen bloed prikken, de gyn komt kijken hoe het gaat, eerst kijkt hij mijn been na, hij vermoed dat het gelukkig geen trombose been is maar wil voor de zekerheid er ook een internist na laten kijken maar dat kon nog even duren want die is op de ehbo bezig dus moeten we wachten.

de gyb doet ook even wat routine controles en de baby maakt het goed, wel ziet hij op de ctg “harde buiken” ik zeg je die heb ik al 3 weken, maar nu zijn ze wel pijnlijk maar ja dat was eigenlijk ook vrij normaal.

na ongeveer 45 minuten te hebben gewacht krijgen die harde buiken toch wel wat regelmaat en ik denk dat de bevalling begonnen is, we bellen voor de zekerheis even de zuster en zij denkt het zelfde, maar ja we zitten nog steeds te wachten op die internist.

nog 45 minten later zet bevalling echt goed door en we roepen opnieuw de zuster we willen eigenlijk wel graag naar huis om thuis te bevallen, ze roept de vk van dienst van het ziekenhuis en zij vindt het niet verstandig om naar huis te gaan, we bellen voor de zekerheid met mijn eigen vk om te overleggen en zij vindt ook dat we moeten blijven, ze komt zo snel mogelijk naar het ziekenhuis zegt ze, 45 minuten later is ze er, ze toucheert me en ik heb al 6 centimeter het is nu 01:15, ze breekt de vliezen want die hebben geen waarde meer zegt ze, 2 flinke weeen en 15 minuten later toucheert ze opnieuw en ik mag al persen (dit gaat echt snel en dat is te merken aan de pijn), ik pers 15 minuten en dan wordt onze zoon al geboren om 01:49, hij heeft veel vruchtwater binnen gekregen en ook wat slijm en moet 2 keer uitgezogen worden en krijgt wat extra zuurstof hij doet het verde goet.

we worden na een paar uurtjes naar de kraam afdeling gebracht en ivan mag ons de volgende morgen komen halen wordt afgesproken.

smorgens komt de nachtzuster nog even kijken hoe het gaat ze vindt dat hij wel erg snel ademhaalt en belt voor zekerheid met de kinderarts, die komt meteen, na overleg wordt besloten om boaz op te nemen en aan te monitor te leggen voor observatie.

ik bel meteen ivan en hij komt eraan, we gaan samen naar de kinderafdeling en krigen te horen dat ze bloed hebben afgenomen en foto’s gaan maken, de uitslagen krijgen we later die ochtend en er is niks te zien in het bloed en op de foto’s, hij heeft vruchtwater op zijn longen en daar heeft hij last van hij moet blijven tot zijn ademhaling normaal is.

maandag morgen lijkt alles goed en de kinderarts bevestigd dit, dus we mogen naar huis, we komen om 12:30 thuis en de kraamhulp komt om 13:00 ik heb echt een super kraamtijd gehad.

zoals jullie lezen en super snelle bevalling, helaas niet thuis moaar achteraf gezien maar goed ook, het heeft zo moeten zijn zeggen wij.

momenteel gaat het best goed, hij huilt alleen best veel want hij heeft veel last van krampjes wat echt zielig is maar je kunt zo weinig, we verdunnen op het moment zijn voeding zodat hij zij ontlasting beter kwijt kan en dit gaat steeds beter, als de krampjes nu niet minder worden moeten we naar het cb komen en dan gaan we kijken voor evt andere voeding, ik hoop dat dat snel beter gaat want zo is het best zwaar. vandaar dat ik er ook eigenlijk bijna niet ben heb mijn hamden vol op het moment, ik probeer zoveel mogelijk temkomen en als het straks beter gaat kom ik weer wat meer.

zo nu zijn jullie helemaal op de hoogte, ik ga weer gauw verder.

liefs lieke

van harte gefeliciteerd met je zoon!

Wat is het snel gegaan zeg. Gefeliciteerd met je zoon.

Gefeliciteerd met je zoon, hopenlijk heeft ie snel minder last van de krampjes!!!

Diana
    Lid

Gefeliciteerd!geniet er lekker van!

zijn er al foto’s?

Klaver
    Bijdrager

Gefeliciteerd met jullie zoon!! Lekker zeg zo’n vlotte bevalling :D

yvonne
    Lid

gefeliciteerd!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.