Badkamer

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Klaver
    Bijdrager

Wij gaan in het voorjaar de badkamer (laten) vernieuwen/verbouwen, het ligbad gaat er uit…..toilet schuift een stuk op en de douchecabine komt in de andere hoek :D

Nou zitten we te twijfelen tussen een stoomdouchecabine of een gewone…..is er iemand hier met een stoomdouchecabine?? Ben je er tevreden over, gebruik je het regelmatig of eigenlijk nooit?

Die stoomdouchecabines zijn erg duur :hmmz:

Carool
    Lid

Geen ervaring mee, mij lijkt het benauwd maar das ieder zijn ding ;)

Felice
    Sleutelbeheerder

ik heb 3 jaar geledne ook het bad eruit laten slopen. Daar heb ik precies 3 x per jaar spijt van. Alle andere dagen geniet ik van mijn heerlijke ruime inloopdouce.

als ik al van stoomcabines had gehoord en ik geef eerlijk toe , dat had ik niet …, zou ik het hier waar wij wonen zeker nooit doen : wij hebben kier keihard water, daar zit me toch een kalk in. Kan je huizen van bouwen , eerlijk waar. Een gewone theroms kraan is in 3 jaar compleet verkalkt.Dus zoÅ„ veel gevoeliger stoomcabine zu ik niet aandurven

ipi
    Lid

Volgens mij is zo een ding alleen van toegevoegde waarde als je heel frequent naar de sauna gaat. Als je dat nu niet doet lijkt een stoomcabine me twee keer leuk en daarna toch weer gewoon douchen.Verder moet je rekening houden met je waterdruk. Biedt je ketel voldoende waterdruk?

Klaver
    Bijdrager

Thanks voor de reactie.

Wij hebben hier ook kei en keihard water dus erg veel last van kalkafzet :( Het is misschien lekker om te gebruiken als je verkouden bent, maar verder? Wij zijn ook geen sauna lopers, ik weet ook niet of je het daarmee kunt vergelijken?? :unsure:

smurfie
    Lid

Als je eraan denkt om een stoomcabine aan te schaffen, zou ik toch eens goed te rade gaan hoe vaak je dat ding denkt te gaan gebruiken.

Het is in die zin te vergelijken met een sauna omdat ook van zo’n stoomcabine natuurlijk een hele hoop hitte af komt. Daar moet je wel tegen kunnen/het lekker vinden…

Persoonlijk zou ik er geen 1 aanschaffen als je er maar een paar x per jaar gebruik van gaat maken.

Wij hebben bijv. geen bad thuis, maar dat is zo nu en dan wel lekker..

De oplossing? Elke keer als we een hotelletje nemen gewoon als voorkeur ‘bad’ opgeven (of er desnoods bijboeken).

Zo’n stoomcabine heb je heel vaak in wellness-hotels (weliswaar niet op de kamer, maar toch..).

Taaipoppetje
    Bijdrager

klaver, in je eerste post zei je dat jullie twijfelen tussen een gewone en een stoomdouche cabine.. maar waarom twijfel je? Waar heb je meer profijt van? Waarom denk je aan een stoomding? Zitten daar dingen aan die je graag (vaak) zou willen gebruiken?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.