Baby 10 maanden weer reflux

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Jinx
    Lid

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en zal me dus even in het kort voorstellen: ik ben moeder van een zoontje van bijna 10 maanden dat vanaf dag 2 enorm gehuild heeft. Na 5 weken kwamen we erchter dat hij koemelkeiwitallergie heeft. Zijn exceem werd minder maar het huilen niet. Pas toen hij 15 weken was zijn we serieus genomen door de arts en is hij opgenomen geweest. Er werd naast zijn allergie ook verborgen reflux geconstateerd. Gaciscon en zantac en na een tijdje hadden wij een ander kindje. Op een gegeven moment afgebouwd met de zantac en dit ging redelijk tot begin december.

Sindsdien heeft hij ontzettend veel last van boeren. Hij boert direct na zijn voeding maar de meeste boeren komen wanneer hij op bed ligt. Hij komt niet in slaap, kreunt en huilt veel. Ook ’s nachts kan hij ineens gillend of schreeuwend wakker worden.

Na consulatie bij de kinderarts zijn we met motilium gestart (inmiddels 3 weken) en sinds afgelopen vrijdag met Zantac erbij. Ze denkt aan een verergering van de reflux wat niet zo heel vaak voor zou komen? Meestal tegen de tijd dat ze een jaar zijn zouden ze erover heen gegroeid moeten zijn?

Is er iemand die dit bekend in de oren klinkt en dan met name die boeren en het vele gekreun als hij in bed ligt? Ik meen me te herinneren dat het de vorige keer ook een tijdje duurde voor de zantac aansloeg, klopt dat?

Hij is zo verschrikkelijk moe, maar kan gewoon de slaap niet vatten, erg zielig en machteloos om te zien…

Groeten Jinx

Cindy
    Lid

Het duurde bij Luana iets meer dan een week voor de Zantac helemaal aansloeg.

Bij haar werd op 5 weken reflux vastgesteld dmv PH-metrie.

Wij zijn rond 8 maanden ook beginnen afbouwen met de motilium en zantac, maar moesten al gauw opnieuw beginnen.

het is pas beginnen verbeteren eens ze kon lopen, op 13 maanden…

Hopelijk is ie weer gauw beter met de zantac !!!

Hier precies hetzelfde al bij Cindy al werd het bij Noah pas met 4 maanden opgemerkt,

we werden totaal niet serieus genomen tot we op een avond met een dood ziek kind op de EHBO belandde.

Noah behoorde volgens de kinderarts in de hoogste categorie van reflux kindjes en kreeg Mortilium en Zantac

boven hoogste dosis. We starte met 11x medicijnen van beide samen per dag.

Ik hoop dat het snel beter gaat met je zoontje, als ik eraan terug denk heb ik er nog erg veel verdriet van :huilen001:

Cindy
    Lid

Bij ons is het dankzij onze oplettende kinderarts zo vlug vastgesteld.

Mijn vriend heeft namelijk een maagklep die anders staat dan normaal, daarom dacht de KA ook direct dat Luana dat ook wel eens zou kunnen hebben.

Emma4
    Lid

Ik was ook afgeboud met Lo?c zijn zantac toen hij 11 maand was. Maar na enkele weken begon hij weer te spugen.

De huisarts zei dat het niet normaal was, dat ze er tegen die tijd vanaf moeten zijn.

Maar de kinderarts zei (precies zoals Cindy zei) dat ze er eigenlijk helemaal vanaf zijn als ze al een tijdje kunnen stappen.

Dus Lo?c krijgt nog altijd die Zantac nu

Jinx
    Lid

Bedankt voor jullie reacties, dat geeft me weer moed!

Het is af en toe toch ongelooflijk wat er moet gebeuren voordat je serieus genomen wordt door een arts. Neem nou jouw verhaal, Snoepje. Zo frustrerend.

Het rare is dat hij toen hij in eerste instantie reflux had, niet zo veel last had van boeren. Dat is sinds begin december.

Hij ligt ook totaal niet graag op zijn buikje aangezien er dan vaak weer een kluts voeding omhoog komt. Hij kruipt dus ook niet, maar schuift op zijn billen zittend de kamer door. Mooi om te zien hoe de natuur zich dan aanpast.

Het is te hopen voor onze kindjes dat ze er snel vanaf zijn en dus maar snel zullen lopen…

In ieder geval erg prettig om op dit forum jullie verhalen te lezen en informatie op te doen.

Groeten Jinx

Emma4
    Lid

Blijf gerust lekker meekletsten. Het is hier reuzegezellig :eusa_dance:

Klaver
    Bijdrager

Ik heb geen ervaring met kindjes die reflux hebben maar wil je wel veel sterkte wensen!! En natuurlijk welkom

op dit supergezellige forum :eusa_dance: :eusa_dance:

maderi
    Lid

Demi was volgens de huisarts gewoon een huilbaby en liet ons wel merken dat wij ons niet zo,n zorgen moesten maken, totdat ik na lang aandringen en eisen werd doorgestuurd en bleek dat Demi reflux had.

na een paar dagen zanrac hadden we een heel nder kind en rond de 11 maanden hebben we toen afgebouwd. Ze leip toen al en heeft daarna geen problemen meer gehad.

Alleen als ze nu flink moet hoesten of snachts in haar slaap huilend wakker wordt moet ik haar rustig zien te krijgen omdat ze nog erg makkelijk overgeeft.

succes en hopelijk groeit hij er snel overheen ;)

Jinx
    Lid

Ja, Maderi, dat komt mij inderdaad ook wel erg bekend voor. Toen we met 2 maanden voor de zoveelste keer bij de huisarts zaten zei hij ook dat ons zoontje nou eenmaal een huilbaby is en dat dat zeker nog tot 6 maanden kon gaan duren. Gewoon maar laten huilen was zijn advies, gaat vanzelf over. Grrrrr, ongelooflijk dat hij zich arts mag noemen. Overigens wel heel fijn dat het nu goed gaat met Demi.

Ik heb het idee dat het al wel iets beter gaat. Ik moet wel zorgen dat ik de zantac niet als laatste geef, maar dat ik nog een laagje ingedikte melk eroverheen geef, omdat zelfs dat kleine beetje zantac al opgooit. Ik hoop dat de verbetering doorzet. We hebben al vaker gehad dat we verbetering merkten (ook met zijn dieetvoeding voor koemelkallergie) en dat het dan vervolgens na een week of 2 weer bergafwaarts ging. Ben dus een beetje huiverig geworden, maar ach, laten we gewoon positief blijven!

Groetjes Jinx

Sas
    Lid

HOi Jinx

Ik lees nu jou verhaal over je zoontje..

Ik heb PRECIES hetzelfde met mijn zoontje van 4 en halve maand..

OOk die vreselijke boeren de hele dag.

Hij heeft ook precies dezelfde medicijnen maar de boeren blijven en hij kan niet slapen daardoor..

Hij wordt nu ook drrgesttuurd naar de kindergastro-enterologe..

Ik hoop echt dat jij me terug kan mailen want dit probleem heb ik nog nergens anders gehoord..

Hoe is het afgelopen met jou zoontje???

help me alsjeblieft!!!

Gr Sas

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.