Autistisch

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Admin
    Bijdrager

vanmorgen kreeg kevin fysio maar aangezien ik nog wat vragen had over het overstrekken etc werd het ipv fysio een goed gesprek , we hebben het over van alles gehad maar ook dat wij als ouders zijnde denken dat er iets met kevin is geestelijk , de fysio had ook al zo’n vermoeden maar wilde het nog even aankijken een paar weken om daar echt goed over te kunnen oordelen , kevin is namelijk in een eigen wereldje , hij heeft maar 1 speeltje waar hij echt in is geintereseert maar vooral maakt hij maak op 1 toon geluid en ook huilen aangezien ik een neef heb die autistisch is en ik dus veel kenmerken van hem weer terug ziet in kevin heb ik dat aangekaart en zei kwam dan ook met haar oordeel dat ze inderdaad denkt dat kevin geestelijk iets heeft en zij denkt zelf aan autisme :mellow: we hadden zelf ook al zoiets verwacht maar als je het dan van een deskundige hoort dan heb je het toch even heel moeilijk , ik zat gelijk helemaal in tranen ik ben zo verdrietig. wel is het zo dat kevin altijd naar iedereen lacht maar ook goed contact maakt en hij zou dan een lichte vorm hebben ervan maar toch is het schrikken , hij krijgt nu fysio iedere week en ook komt de logopedist aankomende maandag voor zijn eetstoornis en die vrouw werkt ook bij integrale vroeggulp dus die zal meer gaan onderzoeken en waarschijnlijk allemaal echo’s en scans van zijn hersenen worden er gemaakt maar daar hoeft niet altijd wat op te zien te zijn dus hij kan nog iets geestelijk hebben maar er kan niets te zien zijn , dus daar krijgt je ook nooit echt uitsluitsel over :(

ik vind het echt Zo erg , aangezien hij ook niet tegen michelle haar stem kan want dan begint hij gelijk te huilen voel me echt moedeloos en beroerd

heeft iemand anders ook een kindje met bijvoorbeeld autisme en hoe gingen jullie er mee om en hoe is het ontdekt etc.

Myrthe
    Lid

pff het zit jullie echt niet mee he!!!

jeetje zeg, kan me voorstellen dat het evengoed hard aankomt als het “bevestigd” wordt door een deskundige.

ik heb een neefje die is ligt autistisch je merkt niet zo veel aan hem, vroeger speelde hij meestal alleen en ging echt helemaal in zijn spel op.

2 jaar geleden is zijn moeder gestorven hij heeft het heel anders verwerkt als een ander zou doen.

hij is nu 18 jaar oud zijn moeder is dus gestorven en zijn vader is vachtwagenchauffeur, door de week is hij alleen en hij redt zich prima hij zorgt helemaal voor zichzelf en voor het huis, hij heeft wel zijn oudere broers en zus voor op terug te vallen ( het was een nakomer)

heel veel sterkte!!!!

Jetje
    Lid

Jeetje meid ….. wat verschrikkelijk moeilijk voor jullie!

Er zijn wel heel veel vormen van autisme, bij mijn broer is het ontdekt toen hij al 24 was …. hij heeft een vorm van autisme.

Toen ik nog thuis woonde, was het altijd verschrikkelijk moeilijk om “normaal” contact te krijgen met hem (hij is altijd heel opvliegerig geweest, niets gaat naar zijn zin).

Nooit hadden wij thuis aan dit gedacht, wij dachten altijd, aard van het beestje.

Later pas, door andere omstandigheden is het eruit gekomen en toen was hij al 24 jaar dat hij een vorm van autisme heeft.

Bij ons was het dus altijd hommeles in huis door hem. Maar dat komt omdat wij er toen geen raad mee wisten en dus ook niet wisten hoe we er mee om moesten gaan.

Ik hoop dat jullie begeleiding vinden en krijgen, hoe je met Kevin om moet gaan als er daadwerkelijk een vorm van autisme is bij jullie lekkere knulletje :wub: (vind het zo’n lekker ventje :D )

Sterkte samen ….

jeetje meid..

het zit jullie ook niet mee….

en natuurlijk schrik je als je zoiets ook nog van een deskundige hoort….

ik schrik er al van als ik je verhaal lees

ik wil jullie heel veel sterkte toewensen….

Klaver
    Bijdrager

Oh jeetje meid, dat is schrikken………..het zit jullie niet echt mee zeg :(:( Kan me voorstellen dat je

helemaal van de kaart bent door zo’n bericht :huilen001::huilen001:

Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen!! :(

jobke
    Lid

jeetje natas,ik weet niet wat ik moet zeggen alles zit jullie tegen verdorie die arme kevin toch.

kan me voorstellen dat je geschrokken bent wil je veel sterkte wensen ermee.

Jess
    Lid

Jeetje meid, wat erg zeg !. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar kapot van bent !. Sterkte en ik hoop dat het allemaal meevalt !.

Pff Natascha. Nu dat weer. Het kan nog heel erg meevallen hoor, dus jezelf niet meteen al te druk maken (ook al is dat moeilijk). Ik hoop voor jullie in ieder geval dat het heel erg mee gaat vallen en hij dit niet heeft of maar in een hele lichte mate.

Sterkte in ieder geval.

lieke
    Lid

het zit jullie echt niet mee he meid, heel veel sterkte.

April
    Lid

Och, het zit jullie niet mee.

Ik heb zelf geen ervaring met autisme, dus kan je daar niet mee helpen.

Sterkte!

wendy
    Lid

sterkte wat houd autisme nu net in? met alles laat zijn?

Emma4
    Lid

Och natascha toch. Als je het woord autisme hoort, moet dit een vreselijke klap zijn. Maar denk niet direct het ergste. Ik hoop voor jullie het allerbeste. Een hele dikke knuffel van mij

Jeda
    Lid

Ze zijn mijn zoon ook aan het testen.

Hij zit ook in zijn eigen wereldje.

Zijn eigen taaltje.

Als ik iets tegen hem zeg snapt hij de kern van het verhaal niet.

Kan ineens heel erg overstuur raken om niks enzz

Er zijn idd vele soorten autisme, mijn zoon heeft hoogst waarschijnlijk een lichte vorm.

Ik wil je wel heeel veeel sterkte wensen..

Sterkte meid..

Klaver
    Bijdrager

sterkte wat houd autisme nu net in? met alles laat zijn?

Even opgezocht op internet:

Autisme is een stoornis in de persoonlijke ontwikkeling die op verschillende gebieden tot uiting kan komen:

-een stoornis in het sociale contact, met name in de sociale wederkerigheid;

-een stoornis in de verbale- en non-verbale communicatie;

-een stoornis in het verbeeldingsvermogen;

-een heel beperkt interesse- en activiteitengebied.

Sociaal

Contactstoornissen kunnen bij autistische mensen heel verschillend tot uiting komen. Sommige van hen zijn heel passief en nauwelijks betrokken bij de wereld die hen omringt. Anderen eisen op een heel claimende manier de aandacht van iemand op. Het invoelend vermogen ten aanzien van anderen en het doorzien van sociale situaties is ook zeer beperkt.

Communicatie

Ook op dit gebied zijn diverse varianten, van welbespraakten tot autisten die in het geheel niet spreken. Het gaat echter voornamelijk om al dan niet praten en niet om communicatie. Er is sprake van eenrichtingsverkeer in verbaal opzicht. Wat non-verbale communicatie betreft geldt dat mimiek en gebarentaal voor de autist vaak een bron van verwarring vormen.

Verbeeldingsvermogen

Deze autistische stoornis uit zich in een totaal gebrek aan verbeelding- en invoelingsvermogen en te weinig of teveel ontwikkelde fantasie (bij teveel fantasie verliest de autist zich daarin).

Interesses/activiteiten

De persoon in kwestie heeft alleen oog voor een aantal objecten, onderwerpen of activiteiten (draaiende wieltjes, treinen of het openen en sluiten van deuren). Hij of zij kan door dergelijke activiteiten geobsedeerd raken, waardoor interesse voor andere dingen nihil is. De ontwikkeling wordt daardoor ernstig belemmerd, het isolement van de autist neemt toe.

Autistische verschijnselen manifesteren zich meestal voor het derde levensjaar, verspreid over verschillende ontwikkelingsgebieden. Het ontwikkelingsprofiel is onevenwichtig. Vaak is het functioneringsniveau zowel hoog (op het gebied van getallen en techniek bijvoorbeeld) als laag (sociaal inzicht of aanpassingsvermogen bijvoorbeeld).

Een autist heeft een hersenfunctiestoornis waar (nog) geen oorzaak voor gevonden is. Er zijn sterke aanwijzingen dat erfelijke factoren een rol spelen. Soms gaat het autisme samen met een medisch ziektebeeld (epilepsie bijvoorbeeld).

Informatieverwerking verloopt bij autisten gestoord. Informatie wordt anders opgeslagen en verwerkt. Inzicht en logische samenhang ontbreekt. In plaats daarvan bestaat de wereld uit losse fragmenten. Autisten kunnen nauwelijks associ?ren en het vermogen om opgedane kennis op een breder vlak toe te passen is ontoereikend. In de voor hem of haar onoverzichtelijke wereld zoekt de autist naar zekerheid en veiligheid door zich vast te klampen aan details en vaste gewoontes. Vaak is een gedachte of bezigheid allesoverheersend en wordt deze steeds herhaald. Veranderingen kunnen leiden tot grote paniek. Voor de omgeving van een autist kan dit zeer verwarrend en onbegrijpelijk zijn.

Autistische stoornissen kunnen zeer vari?ren in ernst en verschijningsvorm. De kenmerken hoeven zich niet tegelijkertijd op alle fronten te manifesteren. De problematiek kan dan ook van tijd tot tijd vari?ren.

De stoornis komt voor bij mensen met uiteenlopende niveaus van verstandelijk functioneren, van hoog intelligent tot diep zwakzinnig. Toch zijn vooral mensen met een verstandelijke handicap autistisch (meer dan 80%). Mannen worden aanzienlijk vaker getroffen door autisme dan vrouwen (4 mannen op 1 vrouw).

Volgens epidemiologisch onderzoek uit Engeland, Scandinavi? en de VS ontwikkelt 20 tot 25 op de 10.000 mensen een autistische stoornis.

Behalve klassiek autisme zijn er verschillende aan autisme verwante stoornissen. Hieronder valt onder meer het Asperger syndroom.

Als iemand kenmerken van autisme heeft, maar de andere verschijnselen passen niet binnen ??n van de gedefineerde autistische stoornissen, dan spreekt men van PDD NOS (Pervasive Developmental Disorder Not Otherwise Specified). Dit betekent letterlijk ‘niet nader gespecificeerde ontwikkelingsstoornis in meerdere ontwikkelingsgebieden’.

wendy
    Lid

thanx klaver

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.