Ananas

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Klaver
    Bijdrager

Ik heb vanavond weer lekker met Samira een paar ananasschijven gegeten, we zijn er beide dol op. Nou koop ik altijd gewoon kant en klare schijven uit zo’n blikje maar ik zou best wel eens een verse ananas willen kopen maar heb geen idee hoe ik zo’n ding moet schillen??? :unsure:

Wie??

dropje
    Lid

Je hebt vooral nodig een portie geduld en een groot mes (ik gebruik een koksmes en een schilmes )

Ik snijd de onderkant eraf (een plak), en snijd dan vanaf de kruin stroken naar beneden (met het koksmes). Als alle ‘stroken’ eraf zijn, snijd ik de kroon er ook af. Daarna snijd ik de ananas in de lengte door. Snijd ook in de lengte het hart eruit. Ik heb dus geen ananasschijven, maar lange parten ;-)

Als je te dik schilt, dan heb je geen last van de ‘pitten’ die via de schil in het vruchtvlees zitten. Als je te dun schilt, dan heb je dus wel allemaal hele harde vezelige schil pitten/deuken. Die zou je dan moeten uitsnijden met een schilmes, maar dat is veel werk. Ik ben lui dus snijd redelijk dik.

Ik ben overigens hartstikke allergisch voor ananas geworden in de loop de tijd (kan wel blik ananas eten, maar geen verse. Heel jammer, want het is zo lekker)

Pallas
    Bijdrager

Of investeer in een ananassnijder/ananasboor. Die hebben ze vaak ook bij de supermarkt! Z’n geld dubbel en dwars waard!

Felice
    Sleutelbeheerder

bij ons kun je op zaterdag op de markt kant en klaar geschilde ananas kopen !

Klaver
    Bijdrager

Okee bedankt voor de reacties.

Felice, bedankt voor de tip…..ik ga vrijdag op de markt kijken of ze daar ook geschilde verse ananas verkopen :)

Taaipoppetje
    Bijdrager

Klaver zo een snel ananas schil ding kost echt niet veel. Zag ze laatst bij ah voor 1,50! Top ding

Klaver
    Bijdrager

Klaver zo een snel ananas schil ding kost echt niet veel. Zag ze laatst bij ah voor 1,50! Top ding

Ja okee, het gaat me ook niet om het geld…….ik ga eerst kijken of ik het al geschild kan kopen…..scheelt toch weer gedoe. Ik ga altijd eerst voor het makkelijkste :lol:

Taaipoppetje
    Bijdrager

geschild is wel 3x zo duur en weinig en wie weet hoe lang het al verpakt ligt.. en echt zo een ding en dan schillen is zo gepiept!

Pallas
    Bijdrager

én dan hoef je niet meer op de markt te wachten, maar kan je gewoon een ananas bij de supermarkt meenemen. Trust me, zo’n ding is echt gemakkelijk! Erin zetten, draaien, en de ananas is in schijven gesneden. Net zo makkelijk als een fles wijn openen :)

ananasboor2.jpg

Taaipoppetje
    Bijdrager

ja en als je dan de inhoud eruit hebt en de sap nog in de schil.. lekker pina colada bij de sap voegen, rietje erbij en zuipen maar :lol:

smurfie
    Lid

Ik wist ook helemaal niet dat zo’n ananasboor er ook schijven van maakt :ninja:

Handig hoor!

Idooo
    Lid

Dat zijn ook geen schijven Smurfie, maar een lange slinger van ananas.

Beetje munt en suiker in een vijzel, dit mengsel over de ananas en zo in de hangop/ dikke yoghurt! Mmmmmm…….

Klaver
    Bijdrager

Pallas, dat ziet er idd heel simpel uit……ik denk dat ik dat ook wel kan…….misschien dus toch maar op zoek naar zo’n ananassnijding :D

Taaipoppetje
    Bijdrager

ja echt easy going klaver, bij de ah zie ik ze vaak liggen. soms bij de ananassen zelf en soms bij de keukengereedschappen , succes!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.