Ananas toetje

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Taaipoppetje
    Bijdrager

Wij hebben gisteren gegourmet met vrienden, verlaat kerstdiner. En ik had een toetje gemaakt met Ananas.. zo simpel.. zo lekker.

Nodig:

Verse ananas

Donkere rum

Kaneel

bruine bastardsuiker

Schijven ananas uit die hele halen. En uren marineren in de rum :) Zachtjes om en om bakken.. bestrooien met kaneel en suiker.. en lekker serveren met een bolletje slagroomijs :blij:

smurfie
    Lid

Ik ben niet zo van de rum, maar het klinkt goed (lees: lekker ;)).

Hier nog een andere lekker recept met verse ananas, misschien heb je er wat aan:

– verse ananas

– verse munt

– suiker

– (boeren)yoghurt

De ananas in blokjes snijden, door de yoghurt roeren. Flinke lepel suiker eroverheen. Paar fijngemaakte muntblaadjes erdoor roeren. Evt. nog garneren met een blaadje munt.

Fiene
    Bijdrager

oh jammer zeg, ik kan heel slecht tegen alcohol tegenwoordig want het klinkt wel waanzinnig lekker

die van Smurfie lijkt me ook lekker, moet ik alleen de yoghurt vervangen door iets van soja omdat ik lactose intolerant ben :(

Taaipoppetje
    Bijdrager

Ik ben niet zo van de ru, maar het klinkt goed (lees: lekker ;)).

Hier nog een andere lekker recept met verse ananas, misschien heb je er wat aan:

– verse ananas

– verse munt

– suiker

– (boeren)yoghurt

De ananas in blokjes snijden, door de yoghurt roeren. Flinke lepel suiker eroverheen. Paar fijngemaakte muntblaadjes erdoor roeren. Evt. nog garneren met een blaadje munt.

die rum proef je niet compleet meer als rum na het bakken hoor.

oh jammer zeg, ik kan heel slecht tegen alcohol tegenwoordig want het klinkt wel waanzinnig lekker

die van Smurfie lijkt me ook lekker, moet ik alleen de yoghurt vervangen door iets van soja omdat ik lactose intolerant ben :(

ja is ook echt lekker.. en die alcohol verdampt eigenlijk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.