Alsnog,mijn Bevalling Van Maikel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    simonep
    Lid

Zondag 2 juli….

Het is ontzettend warm en ik weet niet waar ik het zoeken moet..dikke enkels en vingers(zelfs mijn ring is er afgeknipt) harde buiken die nog net geen pijn doen, ik verlies ontzettend veel slijm?en heb een vreselijk in de weg zittende buik…en ik heb ook nog eens mijn avondeten er uit gegooid…

Het is ook zo vreselijk warm, temperaturen van boven de 30 c.Het is voor een normaal mens al zwaar laat staan als je hoogzwanger bent.

maar ja…ik ben pas over 10 dagen uitgerekend dus ik moet geduld hebben…..maar ik wil zo graag bevallen?

Tot s? nachts half 4….(3 juli,9 dgn voor de uitgerekende datum)

ik heb ontzettend veel slijm verlies en heb buikpijn.

Ik kijk op de klok…en een kwartier later…weer buikpijn….zou het begonnen zijn??nee..het is 9 dagen te vroeg…

Weer een kwartier later…ja hoor…het zijn wee?n! Ik ga naar het toilet en zie dat ik bloed en slijm verlies….ik ben meteen in jubelstemming..

10 voor half 5 in de ochtend…ik krijg weer een wee en zucht m weg….autsjjj die deed al goed pijn….7 minuten later…weer een!! En volgens mij verlies ik vruchtwater, het ziet er vrij helder uit een tikkeltje roze.

Peter word wakker en ik vertel hem dat ik al wee?n heb, de bevalling is dus begonnen! Ik vraag of hij de VK wil gaan bellen. Het gaat net als bij mijn oudste erg snel.Telkens om de 7 minuten al wee?n!Ook moet hij mijn moeder even bellen dat we begonnen zijn..ik kan de wee?n goed opvangen en maak me nog niet druk?

het is 6 uur als de VK komt. Ik heb al 4 a 5 cm ontsluiting binnen 2 1/2 uur.

Ze zegt dat ze rond 8 uur terug komt en vertel dat we de kraamzorg moeten gaan bellen.Die komt rond 7 uur binnen…ik heb inmiddels al wee?n om de 3 minuten…nu dus erg pijnlijk…wilde ik dit nou echt???

wesley mijn oudste van 11 word wakker?die moet gewoon naar school?hij heeft gelukkig na al onze uitleg,meteen door dat de baby vandaag komt?ik vertel hem dat hij tegen de juf moet zeggen dat hij vanmiddag niet komt,omdat dan de baby geboren is?.

Ik vraag of peet, Karin mijn buuf en vriendin wil roepen..ik wil haar er even bij hebben, Sandra die bij mijn bevalling zou zijn hebben we rond 6 uur gebeld en is er nog niet.Ook wilma mijn andere vriendinnetje stuur ik een sms?je dat ik begonnen ben.

De wee?n komen on de 3 minuten, en ze zijn heel wisselend van sterkte..ok??toegeven ze doen pijn! Maar ik krijg de een aardig weg gezucht terwijl de andere maar geen eind aan lijkt te komen?tussen de wee?n door lig ik te geinen met peter en de kraamverzorgster.

8 uur, de VK komt weer kijken….ik heb bijna volledige ontsluiting en heb licht het gevoel dat ik moet persen….

Maar echt duidelijk vind ik het niet. Een druk gevoel zeg maar….

Uiteindelijk mag ik dan gaan persen..het is 08:45uur..maar ik durf niet! Ik ben veel te bang dat ik ontlasting naar buiten perst..dat had ik gelezen dat dat vaak voor kwam. Rot boeken?nooit meer lezen dus! ! Ik ga persen? dan ik raak in paniek, want ik moet persen en ben aan het overgeven tegelijk…terwijl ik pers,geef ik over?…en dan ineens ,waar moet ik heen persen?Ik ben de weg helemaal kwijt.

De VK brengt haar vingers in en zegt dat ik daar naar toe moet persen..nu weet ik het en begin met persen, aangezien mijn perswee?n niet zo heel sterk zijn kost het een beetje moeite maar al na 25 minuten, het is dan 09:10 uur…word onze prachtige zoon geboren!

MAIKEL 3590 gram en 51 cm. hij word op mijn borst gelegd en ik voel alle liefde door mij heen stromen?ik kijk naar peter en ik zie hoe emotioneel hij is. Samen genieten we van dat wonder wat ik net op de wereld heb gezet.

Ik ben iets ingescheurd maar met 2 hechtingen is het zo klaar!

Al met al van de eerste wee tot Maikel werd geboren heeft het 5 1/2 uur geduurd!!

Wel moet ik zeggen dat ik 2 dagen heel erg veel behoorlijke pijnlijke naween heb gehad.

Helaas heeft Sandra de bevalling niet mee gemaakt .Ze was net te laat..

Het was best een relaxte bevalling op die paniek na, maar dat duurde gelukkig 10 minuutjes en gaf me daarna weer volledig over?

Met wesley ging de bevalling zelfs nog sneller, om 01:00 uur de allereerste wee en om 04:16 uur is hij al geboren!

Maar dat is weer een heel ander verhaal hahahaha

Mieltie
    Lid

Eindelijk kunnen we jouw bevallingsverhaal nu ook eens lezen. ;)

Je heb het erg leuk, zelfs grappig opgeschreven vind ik.

Jess
    Lid

Lekkere vlotte bevalling,heerlijk toch !.

Elsje
    Lid

Fijn dat je een vlotte bevalling hebt gehad

Klaver
    Bijdrager

Lekkere vlotte bevalling heb je gehad hoor!! :)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.