Als ze de naam van je baby niks vinden…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

babynaamVandaag stond er een stukje in de krant over een  ( over) grootvader, de beste man is 106 jaar oud, heeft 70 nakomelingen en niet een ervan droeg zijn naam. Toen hij aan zijn vrouw vertelde dat hem dat toch erg dwars zat ( je vraagt je af waarom hij daar zo lang mee moest wachten, maar dat is een ander verhaal…) briefde zij dat door naar een zwangere achterkleindochter. En ja hoor: eindelijk, kwam er een achter, achter achter kleinkind met zijn naam. Hij heet Esmond, best een leuke naam eigenlijk.
     Familie kan op namen vreemd reageren. En niet alleen familie…
    Zo gaf ik bijvoorbeeld mijn oudste dochter 2 namen die ik mooi vond en betekenis vol ( dat is voor mij belangrijk) Zoonlief gaf ik de namen van zijn twee grootvaders ( in het geval van mijn schoonvader was hij nakomeling 16 en de eerste die zijn naam droeg…)

Mijn moeder was stomverbaasd, op het verontwaardigde af. “Ik had de eerste niet vernoemd, waarom de tweede dan wel??” Nou omdat dat mij zo uitkwam….

Gelukkig was ze de enige.

Ik weet niet of het jullie wel eens is gebeurt, maar wanneer iemand uit mijn kennissen of vrienden kring een naam kiest die ik echt heel lelijk of belachelijk vind, heb ik het daar toch altijd even moeilijk mee. Wat het beste helpt, is om er in intieme kring wat grapjes over te maken. Dan is het snel over en tegen de tijd dat je op kraamvisite gaat, is de naam , zeg maar “ingedaald”

Op een Amerikaanse site vond ik een hele serie rot-opmerkingen of naar gedrag naar aanleiding van namen. Ik geef jullie er een paar:

* Mijn moeder vindt de naam die ik gekozen heb, zo erg, dat ze het kind Baby noemt, om het maar niet te hoeven zeggen…

* Toen oma hoorde dat mijn zusje haar dochtertje Heidi had genoemd zei ze: je kan net zo goed meteen een koeienbel om haar nek hangen.

* Mijn schoonmoeder bleef mijn zoon consequent Jack noemen, hoewel hij John heet…

AB1
    Bijdrager

Bij sommige namen moet ik het ook even laten inwerken maar weet dat het binnen de korste keren wel went.

Chantal
    Moderator

Tsja als een ander het niks vind is dat hun probleem. Gier hebben ze ook geen alledaagse namen. Hoewel van de middelste hoor je t vaker. 

Andersom precies zo. Ik denk ook wel eens oke…. maar hee das ook niet aan mij bij eem ander ":)"

Klaver
    Bijdrager

Hier ook kids met geen alledaagse namen maar wij vinden de namen mooi en daar gaat het om. Wij hebben de namen echt op klank uitgekozen. Ik hoor of lees wel eens ergens een kindernaam en ja, dat vind ik dan ook niets maar gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen zijn eigen keuze bepalen daarin :D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.