All you need is love…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Pallas
    Bijdrager

De kerstperiode komt eraan, en ook de jaarwisseling. Tijd om terug te kijken op een prachtig jaar. Een jaar vol vreugde, geluk, liefde, op z’n tijd een tegenslag, maar we hebben ons erdoorheen geslagen.

Toch zou je vaak willen dat die ene persoon er nog bij had kunnen zijn. Je oma, die is overleden. Je ex, met wie je het toch gezellig had, maar die nu een nieuwe liefde heeft. Je tante, die onlangs naar Curacao is vertrokken.

[b]Met wie zou jij nog één keer kerst willen vieren?[/b]

Fiene
    Bijdrager

Rik :'(

Ik neem aan dat dat geen uitleg nodig heeft….

Pallas
    Bijdrager

Rik :'(

Ik neem aan dat dat geen uitleg nodig heeft….

Geen uitleg nodig lieverd. Wel een grote digi-knuffel :love::knuffel: :knuf:

Fiene
    Bijdrager

thx, deze dagen zijn echt ronduit K*T (ja met hoofdletters) Overdag speel ik de vrolijke huismoeder die al kerstliedjes zingend zin in de kerst heeft…..maar iedere avond stort ik weer in en denk ik terug aan onze enige kerst samen nu 4 jaar geleden…..

Pallas
    Bijdrager

sjips, dan is dit topic net even verkeerd getimed… sorry!!

“Gelukkig” is Rik er toch nog bij. Niet vergeten, en zelfs zijn zusje leert hem kennen, door hoe jullie ermee omgaan.

Fiene
    Bijdrager

Dit topic zou altijd verkeerd getimed zijn wat dat betreft ;) Verdriet moet je doorheen, daar moet je aan toegeven maar ik vind het niet fair meer voor de kinderen om hun met mijn verdriet op te zadelen in een tijd waarin hun het juist zo naar hun zin hebben….

Wat jij zegt over dat Mint hem ook leert kennen door wat wij vertellen en laten zien aan haar baart mij wel eens zorgen…het verscheurt me van binnen dat ze elkaar nooit hebben kunnen leren kennen :( Ze hebben allebei hetzelfde pittige karakter en ik denk dat ze enerzijds elkaar vaak in de haren hadden zullen vliegen en anderzijds 2 handen op 1 buik geweest zouden zijn…..we zullen het eigenlijk nooit weten, Mint is de enige in ons gezin die Rik niet gekend heeft en dat vind ik moeilijk….

Chantal
    Moderator

Mijn opa..

Hij is twee weken nadat mn meisje geboren is overleden.. Helaas hebben we dus nooit geen kerst met de hele familie mogen vieren :(

smurfie
    Lid

Fiene, totaal niet te vergelijken en ik heb normaliter ook altijd een schurfhekel aan mensen die dan nog ff moeten zeggen: dat heb ik ook (en soms net een tikkie erger ook nog).. maar ik wil zelf gewoon ff kwijt dat ik dat dus met m’n vader heb.

Mijn vader zal onze kinderen nooit leren kennen, das ook echt heel moeilijk te verkroppen!

Hij is dan ook degene met wie ik graag nog eens de feestdagen zou hebben doorgebracht en om hem te plezieren (en mezelf ook een beetje) had ik daarbij ook graag m’n oma (van moeders kant) aanwezig willen zien. Die waren echt 2 handen op 1 buik met z’n twee :)

Mijn moeder. :'(

Helaas kunnen we al 16 jaar geen kerst meer samen vieren maar ik weet zeker dat ze vanaf haar wolkje naar ons kijk en ze is altijd in ons hart dus heel dichtbij ons.

Zelfs bij haar kleinkinderen is ze in gedachte terwijl die haar nooit hebben mogen leren kennen.

Mijn neefjes en nichtjes kennen mijn moeder alleen uit onze verhalen en ze vragen zelf vaak wanneer ze weer naar “oma van de konijnen” mogen.( Naar oma op de begraafplaats)

Pallas
    Bijdrager

Smurfie: dat heb ik de laatste tijd ook steeds meer. Mijn moeder is 5 jaar geleden overleden, en de laatste tijd denk ik steeds vaker aan dit soort dingen. Ik troost me maar met de gedachte dat ze ontzettend trots op me zou zijn. Helaas heeft ze mijn vriend ook nooit leren kennen…

Inderdaad: deze gevoelens waren de reden dat ik dit topic heb geopend.

Zouden ze nu allemaal met z’n allen daar boven een kerstfeest aan het voorbereiden zijn? Ik geloof er niet in, maar dat zou toch hilarisch zijn.

smurfie
    Lid

Wel heerlijk om aan te denken, dat m’n vader en m’n oma ook daarboven zo’n lol zullen hebben met z’n 2en :P

Toch apart dat we tot nu toe alleen voor mensen kiezen die er niet meer zijn.

Fiene
    Bijdrager

Ik denk dat dat is omdat je het zo graag anders zou willen, juist de mensen die je moet missen zijn de mensen die je om je heen wilt hebben met een familiefeest zoals kerstmis….we zullen het moeten vieren met onze geliefden in onze harten…..

Carool
    Lid

Opas en Omas hebben wij niet meer, en als ik er over denk, denk ik: het is goed zo

De mensen hebben hun rust, ik zie ze nog niet aan tafel zitten met de inmiddels 5 achterkleinkinderen, veeeel te druk ;)

Wat ik wel zou willen, maar das echt absurd. Maar ik had wel gewild dat mijn schoonmoeder mij en mijn kids zou accepteren, dat schoonbroer zich niet liet opjutten door zn moeder en dat we zonder problemen gewoon gezellig kerst konden vieren m mijn kinderen erbij

Maar hoe het er nu voorstaat zie ik liever haar rug dan haar neus , in de ideale wereld had het leuk geweest

Hoe fijn zou het zijn als je schoonmoeder jou en je kindjes ontvangt met open armen omdat haar zoon verliefd op jou is..

(en dit denkt mijn vriend ook hoor, en mijn schoonvader (gescheiden dus) is een schatje)

smurfie
    Lid

Begint het alweer een beetje op te spelen, Pallas? Of kan je het nu beter naast je neerleggen dan voorheen?

Ik heb afgelopen kerst een heeeeeele pittige kerst gehad en ik zie er eigenlijk weer dik tegenop dit jaar.. vraag me soms echt af door hoeveel zure appels ik nog heen moet bijten.. veel meer kan ik er niet bij hebben hoor!

Maar goed, we zijn dit jaar uitgenodigd bij zowel mijn moeder als m’n schoonouders en we maken er gewoon een mooi feestje van :) Ik heb al wat leuke kado-ideetjes. Dat vind ik bijna nog het leukste: mensen iets geven terwijl ze het niet verwachten :)

Pallas
    Bijdrager

Begint het alweer een beetje op te spelen, Pallas? Of kan je het nu beter naast je neerleggen dan voorheen?

Geen van beiden. Het is nog “te ver weg”. Op werk en privé is het altijd erg druk tot ongeveer half december. Dan komt het besef meestal wel om de hoek kijken. Met Oud&Nieuw wil ik nog wel eens beseffen wat er allemaal is gebeurd en wat er nog te wachten staat, dat is soms wel een tranenmomentje. Maar hee, dan ben ik omringd door vrienden die binnen no time een groepsknuffel inzetten en gaat het huilen over in lachen. Want met zo’n stelletje gekken ben ik toch echt wel gezegend hoor!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.