Aambeien

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    kim1978
    Lid

Even een vraagje: zijn er dames hier die tijdens hun zwangerschap last hebben gehad van aambeien?

Ik heb gedurende deze zwangerschap al telkens last van harde ontlasting en vorige week werd het erg dol: het leken hele keien……. AUW!

Nu was ik zo dom om te denken dat je geen laxeermiddelen mag gebruiken in de zwangerschap dus ik heb er mee doorgelopen (ondanks het gebruik van Activia, donker brood met zemelen, vers fruit en verse groente eb veel drinken bleef ik last houden van obstipatie :angry: ). Vanochtend toch maar even bj de assistente gevraagd: kan je dus wel gewoon een laxeermiddel gebruiken….. :blink:

Maar nu is mijn vraag hoe weet je zeker dat je aambeien hebt?

Ik heb 1 keer wat bloed bij de ontlasting gehad, en ik voel bulten rond mijn “uitgang”…..

Wie heeft er ervaring mee en hoe behandel je het? Gaat het vanzelf weer weg met zalf bijvoorbeeld of moet je je laten behandelen?

HELLUP!

miranda
    Lid

Ik heb het bij Robbin heel erg gehad en na de bevalling zelfs zo erg dat ik niet eens via die kant koorts kon meten, was er echt beroerd van.

Ik heb er toen zalf voor gekregen van de HA en dat heette Trianal en hielp echt goed.

Ik gebruikte ook lactulosesiroop van de HA om de ontlasting dunner te maken. Moeilijk om te zeggen hoe je aambeien herkent maar het waren bij mij een soort van balletjes die helemaal strak stonden, heb ze nu nog maar staan niet meer strak en heb er dus ook geen pijn meer van.

Sterkte ermee!

kim1978
    Lid

Ik heb het bij Robbin heel erg gehad en na de bevalling zelfs zo erg dat ik niet eens via die kant koorts kon meten, was er echt beroerd van.

Ik heb er toen zalf voor gekregen van de HA en dat heette Trianal en hielp echt goed.

Ik gebruikte ook lactulosesiroop van de HA om de ontlasting dunner te maken. Moeilijk om te zeggen hoe je aambeien herkent maar het waren bij mij een soort van balletjes die helemaal strak stonden, heb ze nu nog maar staan niet meer strak en heb er dus ook geen pijn meer van.

Sterkte ermee!

Bedankt voor je reactie.

ik heb nu idd ook lactulosesiroop gekregen van de HA…. Ze zegt begin maar gewoon direct met de 30 ml….. nu kom ik niet meer van de WC af :lol:

Hopelijk ben ik snel van de klachten af…….

miranda
    Lid

Ik zou het wel vol blijven houden met die lactulose tot je bevalling hoor want anders heb je er daarna net zo veel pijn aan als ik.

myrjam
    Lid

Kim toevallig heb ik momenteel ook last van aambeien. Hoogst waarschijnlijk is het gekomen

door de bevalling van Maaike. Na de bevalling had ik af en toe last van wat bloed als ik

afveegde en daarna heleboel maanden niet en dat ging zo af en aan.

Sinds gisteren bloedde het erger maar ik heb er geen pijn aan. Het blijkt dat de aambeien

binnenin zaten en nu iets naar buiten zijn gekomen maar nog steeds doet het geen pijn.

Ik gebruik nu spertti.

Cherry
    Lid

ja, gewoon een tube sperti bij de drogist halen.. heb ik ook gedaan tijdens mn zwangerschap.. geen problemen meer gehad.

Natasja
    Lid

ik loop al sinds de geboorte van Jamie (den oudste dus) met aambeien rond maar ik eet iedere morgend van die vezelkoeken en daarmee doet het geen pijn meer. je moet er alleen voor zorgen dat je ontlasting niet te hard is. je kan het ook laten weghalen, verbranden of zoiets maar dat zie ik toch niet zitten :blush: .

Anoniem
    Gast

curanol is een supermiddel.

Het is een zalfje met daarbij behorende tabletten!!!

kim1978
    Lid

Dames: heel erg bedankt voor jullie adviezen!

Ook ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben die met die “smakelijke”onderwerp te kampen heeft!

Anyanka
    Lid

Ik heb er heel lang last en ik gebruik een paar maanden nu movicolon…een drank wat de ontlasting soepel houdt.

KellyD
    Lid

klinkt stom maar neusspray schijnt echt heel goed te helpen tegen aambeien, en dan natuurlijk niet in de neus sprayen. ;)

Zoek maar eens via google op aambeien en neussprays, dan vind je veel positieve reacties.

Yasmin
    Lid

Ik heb er ook erg veel last van sinds de geboorte van yasmin 23-06-05

ik gebruik nu 4/5 dagen ook lactulosesiroop maar werkt bij mij niet. Maar al deze tips helpen mij ook! bedankt

kim1978
    Lid

klinkt stom maar neusspray schijnt echt heel goed te helpen tegen aambeien, en dan natuurlijk niet in de neus sprayen. ;)

Zoek maar eens via google op aambeien en neussprays, dan vind je veel positieve reacties.

Heel erg bedankt: ik zal ens kijken!

Van mijn man krijg ik de tip: gebruik er wel een apart flesje voor :lol:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.