Zwanger op vakantie naar Thailand

2 posts in dit topic

gepost

Hallo Petra en de rest,

Al enige tijd heb ik een grote kinderwens, mijn vriend daarin tegen had dit nog niet.. Geduldig heb ik gewacht (soms wat minder geduldig haha) tot hij er ook klaar voor was. Al ongv 10 maanden geleden ben ik gestopt met de pil en sinds 3 maanden slik ik foliumzuur. We hadden samen besloten rond april voor een kindje te gaan. Of dit meteen lukt is uiteraard nog niet zeker. Daarnaast hebben we ook een reis geboekt van 3 weken naar thailand (vaccinaties heb ik al gehad). De mevr van de GGD raadde ons aan Malaria gebied te vermijden wanneer ik zwanger zou zijn tijdens onze vakantie. We gaan in aug op vakantie. Nu ben ik eens gaan rondlezen op internet over zwanger op vakantie naar thailand, is dit verantwoord etc. Ik lees zoveel verschillende meningen dat ik niet goed weet wat te doen. Nu we eindelijk beide klaar zijn voor gezinsuitbreiding wil ik liever niet wachten tot na aug.. Ik wilde graag wat advies van een verloskundige. Of evt andere forum leden die op reis zijn geweest toen ze zwanger waren. Wat raden jullie ons aan en waarom? Alvast heel erg bedankt. Groetjes Fema.  

gepost

In principe kan je gewoon op vakantie. Je moet voor jezelf afwegen of je naar een gebied wil, waar gele koorts of malaria kan zijn. Voor beide infectieziekten heb je een vaccinatie nodig met 'levend materiaal'. Er wordt altijd gekeken welke voordelen opwegen tegen de nadelen ervan. Feit is dat je weerstand in d zwangerschap wat lager is. Indien je echt graag naar Thailand wil, kan je dit het beste doen tussen de 4-6 maanden. De kans op een miskraam of vroeggeboorte is in deze periode het kleinst. Bij twijfel in je keuze is het wellicht verstandig om pas later deze reis te maken. 

maak een account om mee te kunnen praten

je moet lid zijn om te kunnen reagerer

maak een account

word lid

registreer!

registreer

heb je al een account? log in

word nu lid