Felice

Waar slaapt je baby?

2 posts in dit topic

Toen ik kinderen had werd dringend geadviseerd de kinderen hun eigen kamer te geven. Hoeveel ik ook van mijn kinderen houdt, ik vond het een fijn advies: ik vond het voor alle partijen heel rustig...
Ik ken het dus niet: kind op de kamer, dat deden in mijn tijd alleen maar heel klein behuisde moeders, uit noodzaak dus, niet uit vrije wil.

Als een baby slecht sliep, was het advies ook, om na 5 minuten huilen het kind in zijn kamertje te troosten en vooral niet bij jou op de kamer te nemen.

Ook werd ons zo ongeveer verboden het kind bij je in bed te houden, je zou er in je slaap op kunnen rollen en dooddrukken.
Dat leek mij nu echt een broodje-aap verhaal.De kat had inmiddels jaren op mijn bed geslapen en die had ik ook nog nooit doodgedrukt.

Dus na een laatste voeding, hield ik uk wel eens lekker bij me. Als ik er nog aan denk: dat kleine warme lijfje, tevreden vol geslurpt, volkomen ontspannen....wat een genot.
Maar goed, toen de nachtvoedingen over waren, was kind-op-de-kamer ook zo goed als ten einde.

Nu lees ik overal dat je je baby bij je op de kamer moet houden, tenminste de eerste 6 maanden, en nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig hoe jullie daar tegenaan kijken

Ik ben zeker voor! Geloof dat veilig co-sleepen/kind op je kamer ook door stichting wiegendood wordt geadviseerd. Maar ten alle tijden doen wat goed voelt voor jezelf :) 

1 person likes this

maak een account om mee te kunnen praten

je moet lid zijn om te kunnen reagerer

maak een account

word lid

registreer!

registreer

heb je al een account? log in

word nu lid