Chantal

De nieuwe babbelhoek!

9206 posts in dit topic

@Nijna, dat is idd handig en slim!

@Huppeltje, leuk cadeau!! Die zelf gemaakte cadeau's zijn vaak toch het leukst..........

Hier nog even wat meer paardennieuws :blush:...........een oude stalgenoot heeft een pony gekocht voor haar dochter en Samira gaat die pony voor 2 of 3 dagen in de week leasen :dans: Helaas is de pensionstal vol waar Samira rijdt, maar ze staan op de wachtlijst dus afwachten wanneer er plek vrij komt. Ze staan nu nog in Breukelen dus we gaan binnenkort kennismaken met hun pony. Samira mag er dan ook mee in de manegelessen rijden, officieel starten (KNHS wedstrijden rijden) dus echt superleuk :D

@vuurvonk, dat slijm maken is zeker wel een hit? Hoor om mij heen nog meer die dat maken........

Edited by Klaver

@nijna, ik zat er nog even over na te denken: die van mij kon fietsen toen hij 6 was. heeft best veel moeite gekost weet ik nog

@vuurvonk een rustig dagje : daar was jij volgens mij wel aan toe

11 uur geleden, Felice said:

@nijna, ik zat er nog even over na te denken: die van mij kon fietsen toen hij 6 was. heeft best veel moeite gekost weet ik nog

En dit zal ook hier nog best veel moeite gaan kosten. Het is niet zo dat hij van mij perse nu moet gaan fietsen. Maar zijn evenwicht is gewoon op meerdere gebieden niet optimaal, al wel veel beter dan het was maar toch. Had vrijdag een gesprekje met zijn gymjuf en die had ook geconcludeerd dat het grootste probleem zijn evenwicht is, voor de rest vermaakt hij zich prima bij de les maar dat zou net het punt kunnen zijn waardoor meneer niet zijn beweegdiploma 2 gaat krijgen. (wat betreft zijn eigen juf krijgt hij hem gewoon maar ze is verplicht te overleggen met de leidinggevende en dat is (in mijn ogen) een verschrikkelijke pietlut) Er wordt gezegd dat een loopfiets ook goed is om evenwicht te oefenen dus waarom niet als dat hem kan helpen en Marten heeft op die manier wel lol in "fietsen"... en anders staat die fiets ook maar niets te doen in de schuur. Niet geschoten is altijd mis denk ik dan maar.

Helloooooooooooooo

Hier een heerlijk dagje bij mijn neef op de boerderij gehad. Jonge lammetjes en varkentjes gezien, kippen en nog veel meer. 3 grote rottweilers, 1 klein hondje en 2 katten liepen er ook nog rond :D

Selena heeft het fietsen goed te pakken, ze fietst nu iedere dag wel even en kan ook al heel goed bochten fietsen dus binnenkort kan ze wel een keertje op de fiets naar school :D

Nu even thuis lekker zitten, we gaan straks naar mijn ouders.......we zijn weer eens uitgenodigd om te komen chinezen.......wat een straf he hahaha ;)

Idd loopfiets is ook goed om evenwicht te houden hoop dat het hem wil en kan helpen...en goed dat hij nog steeds op gym is jammer dat ze zo streng zijn is juist oom weer motivatie een brevet.

Klaver leuk nog meer paardrijden je meisje boft maar!

Nou meneer vertikte het telkens met fietsen en bij vriendinnetje ging hij gewoon op fietsje weg al paar keer met speelafspraakje...dus hij trok zijn schouders op toen we er net op verjaardag warenen het benoemde

eenmaal dus net thuis zei ik hup wieltjes eraf en nu huppakee en hij raced gewoon weg.geboefte is het.

hahahaa @vuurvonk, vind je het erg als ik heel hard moet lachen om dat boefje van je ?? Echt een lekkere schurk. k hoop toch dat ik hem eens in het echt te zien krijg...

Als ik het goed begrijp @Klaver hadden jullie gisteren een dierendagje?

Ja lastig @Nijna aan de ene kant gun je zo'n kind dat bewegingsdiploma, net wat Vuurvonk zegt : dat is goed voor de motivatie. Aan de andere kant: als een probleem is, los je dat niet op met te doen of het niet zo is...zijn er ook nog experts in de school, die er eens hun licht over kunnen laten schijnen?

en hoe is het met @Huppeltje, he-le-maal doof??

Neuh nog niet doof!
Scheelt ben nu niet alleen. Dus kan makkelijker even weglopen
@vuurvonk wat een boef! Hihi

Vanmiddag even een kleine wandeling gemaakt in het kurenpolder. Mini bij vriend op rug in de tula en ik achter de wagen met onze zwarte spring in ‘t veld.
Zo met de meiden douchen en dan de bank op!
De oudste is vandaag drama. Hij is moe van gister ( mag ook) en vanmorgen wezen zwemmen dus totaal niet te genieten. Die gaat dus ook optijd!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

@vuurvonk, hihihi wat een boefie!

@Felice, nee vandaag dierendagje op de boerderij van mijn neef gehad die tegen Duitsland aan woont......op de terugweg reden we nog een klein stukje door Duitsland :D Van de rest stond mijn weekend in het teken van de manege en paardrijden van Samira.

Hier net terug van mijn ouders...............ik moet even bijkomen van dit drukke weekend.........ff lekker zitten en zo als eerste Selena naar bed doen.

@Klaver maar een dierendagje was het!
@Huppeltje: gelukkig dat je even bij kon komen! klinkt allemaal best wel leuk : met z'n 2-en wandelen met de kids. En zeker vroeg naar bed. Mijn schoonmoeder zei altijd : "Vroeg naar bed! dat is gezond. Voor de moeders"

Goedemorgen...........

Heerlijk uitgeslapen vanmorgen, de kids ook dus was prettig opstarten.........vanmiddag moet ik Justin naar een verjaardagsfeestje brengen van een jongen uit zijn klas. Hij woont op een boerderij, zijn ouders hebben een melkveebedrijf, ze gaan een survival doen door het water...........dus handdoek en droge kleding moet mee :D

Edited by Klaver

en ? hebben ze het leuk gehad @Klaver ? 
SOWWW, van mij mag het de hele week Pinksteren blijven! zo lekker rustig allemaal!

• Like 1

@Felice, ja de boys hebben het zeker leuk gehad..........het weer zat natuurlijk ook prima mee, dus door het water gaan was nu geen straf.

Ja heerlijk he Pinksteren..........jammer dat alweer voorbij is.............volgens mij zijn we voorlopig weer door de feestdagen heen toch?

Goedeeee avond!!!

Heerlijk Pinksteren! Lekker beide dagen uitgeslapen en relax gedaan. Vandaag onze buiten toilet opgeruimd en schoongemaakt. Daarna een niet chemische onkruidverdelger gemaakt. Hoop dat het werkt! Moestuin geschoffeld en pompoen gezaaid en nog een bloementuin om insecten zoals bijen en vlinder aan te trekken gezaaid. 2 radijsjes kunnen oogsten en die smaakte heerlijk! Mini is ook de hele dag buiten geweest en daar kan ze zo van genieten. Minimini heeft lekker geslapen en veel gelachen! tis zo’n heerlijk ding! Ze had weer eens een nieuw gekregen jurkje aan en weer helemaal vol gepoept. Alles gewoon onder en lachen dat ze dan doet 🤣 kleine boef! De oudste is druk geweest met vriend om zijn spreekbeurt voor te bereiden. Is zijn eerste dus nog helemaal nieuws voor hem. Dus een hoop strijd levert dat op. Maar zijn aardig opweg!
Ik ga nu douchen, die stomme pollen wegspoelen en hopen dat ik morgen minder nies... werd er gek van vandaag! Zelf van ellende een mondkapje gepakt maar mini moest ervan huilen dus maar afgedaan

Sow deze ochtend maar begonnen met een bakkie in de tuin! Althans begonnen...
Heb al 2 voedingen achter de rug en een papfles en drama om een bril... toen sloeg ik bij het sluiten van de rolluik ook nog eens mijn plank met plantjes uit het raam in de keuken... alles onder natuurlijk. Dus heb ik wel even verdiend vond ik zo

pfffff  zo´n dag dus...Als ik het goed begrepen heb, moet je als je geen vieze luiers wil minimini alleen maar oude kleren aantrekken???

• Like 1

klaver:leuk zo'n dagje op boerderij!is altijd zo veel te beleven en lekker buiten...voelt altijd als soort vrijheid daar hè!

huppeltje:lekker ff wandelen was het ook prachtig weer voor!leuk dat je man ook draagt!en lekker actief en tegelijkertijd ook ontspannen dagje klinkt het zo in de tuin!

gister deed fr mee met toneelstuk hier in enkhuizen over de opstanding en de bevrijding van enkhuijsen.ze was een weesmeisje en speelde mee in een scene van vrouwen tegen geweld.

die vrouw die het dus al 10 jaar doet zei verzin eens een liedje dus die meiden meteen liedjes van nu bedenken dus ik zei waarom niet jan huigen in de ton en ja hoor daar gingen ze allemaal solidair aan fr op 1 been hinkend in kringetje eerst soort klapspelletje wat ze zelf later bedachten en daarna jan huigen in de ton zingen en dansen en verder natuurlijk met de vrouwen meespelen en de mannen tegenhouden en roepen nee niet weggaan enz.uiteindelijk beetje aan het eind want dat was hun rol ook gingen ze bedelen tussen het speelstukje door.

wist helemaal niet dat dat zo'n hia happening was heel de stad wel zeker 100 spelers deden er mee...en ze doen het al 11 jaar (oeps) maar volgend jaar wil ze weer mee doen en dan kan ik dus mensen naar dit evenement laten kijken en op tijd inseinen...dacht dat ze klein toneelstukje deed in de stad in ochtend las ik dat meerdere scholen mee deden en toen ik dus aankwam wist ik niet wat ik zag:blush:

linkje van mini samenvatting bij 0:42 zie je mini stukje van fr.maar het was velen malen groter deel van de stad was om de zoveel meter een scene!

http://www.weeff.nl/terugkijken-naar-opstand-ende-bevrijdingh-van-enckhuijsen/content/item?1083073

• Like 1

zo en nu maar eens even aan het werk! er is genoeg te doen, na al die dagen niksen. Zoonlief was hier en nam behalve een lieve glimlach ook een wasmand mee. Ik zei : oke ik was en hang het op, jij vouwt! En dat deed hij. Hij had even een dip.Zijn psych was best pittig en had gezegd: geen gezeur : elke dag wiskunde. Het gekke is: hij vindt wiskunde oprecht heel leuk. Maar toen het ineens weer moest, klapte hij dicht...om ondertussen boos op zichzelf te worden dat hij niks deed...Depressie is echt ingewikkeld...Hij is lekker 2 dagen thuis geweest, heeft met van alles geholpen en we hebben veel gepraat. Nu is hij weer thuis en vanmorgen klonk hij vrolijk..

Het komt best wel goed, daar heb ik alle vertrouwen in,maar jeminee, meiden,wat een lijdensweg is dat..

Wat ziet dat kind er prachtig uit!!! leuk hoor om dat te doen! Weet je dat mijn oma een boek geschreven heeft over Enkhuizen ten tijde van de Spaanse bezetter?  De zangers van de prins heet het

• Like 1

Goedemorgen............

@Huppeltje, lekker begin van de dag toch koffie buiten drinken?

@vuurvonk, idd heerlijk op de boerderij.........Ries kwam gisteren thuis uit zijn werk en het eerste wat Selena tegen hem zei was: papa, ik wil ook op een boerderij wonen hahaha...........wie weet, over een x aantal jaren :D

Leuk dat Fr. mee deed met een toneelstuk. Leuke foto!!

@Felice, een depressie is idd ingewikkeld maar zolang je zoon kleine stapjes vooruit maakt, dan weet je dat hij weer op de goede weg is............

Hier vanmorgen een afwijzing gekregen van een bedrijf waar ik afgelopen vrijdag op gesprek was. Ik had er zelf een heel positief gevoel over dus de klap kwam best hard aan. Ik weet het niet meer, heb nog een aantal gesprekken in het vooruitzicht maar heb er geen vertrouwen meer in. Misschien is een werkend leven voor mij niet weg gelegd??? :huilen:

He wat balen @Klaver kan me voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten...Er zijn heel veel bureau's die bemiddelen bij het zoeken naar banen. zou je daar niet iets aan hebben?

1 uur geleden, Felice said:

He wat balen @Klaver kan me voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten...Er zijn heel veel bureau's die bemiddelen bij het zoeken naar banen. zou je daar niet iets aan hebben?

Nou ik sta bij diverse bureau's ingeschreven maar van uitzendbureau's heb ik helemaal geen hoge pet op.............zoals vroeger is het niet meer dat je gebeld werd en dat ze een baan voor je hadden. Als je nu belt, zeggen ze.......kijk maar op internet en solliciteer dan maar. Soms hoor je helemaal niets, maar goed, dat heb je met bedrijven ook. Die laten soms ook niets meer van zich horen. Ik heb het gewoon helemaal gehad. Soms denk ik wel eens...........ik ga me eigen om laten scholen, ik moet weg uit die kantoorbanen maar ja..........ben ook niet meer de jongste he :(

Ffelice wat moeilijk om je zoon zo te zien maar gelukkig doet het hem wel goed bij jullie en hoop dat hij duidelijkheid krijgt hoe hij erin komt en hoe hij er ook weer steeds een stapje bij beetje eruit kan komen...depressie is moeilijke materie 

Klaver ene kant lijkt een boerderij leuk maar andere kant ook seer niet komt zoveel bij kijken

Wat ontzettend balen dat je zo'n goede hoop had en nu dus ineens word afgewezen...ik denk dat het dit gewoon niet is en er zal echt wel een leuke baan komen.ken je cv niet natuurlijk maar welliht iets verbreden.de arbeidsmarkt is een moeilijke iets en vind dat je ze evengoed veel gesprekken krijgt.misschien eens feedback vragen waarom je word afgewezen?

4 uur geleden, vuurvonk said:

Klaver ene kant lijkt een boerderij leuk maar andere kant ook seer niet komt zoveel bij kijken

Wat ontzettend balen dat je zo'n goede hoop had en nu dus ineens word afgewezen...ik denk dat het dit gewoon niet is en er zal echt wel een leuke baan komen.ken je cv niet natuurlijk maar welliht iets verbreden.de arbeidsmarkt is een moeilijke iets en vind dat je ze evengoed veel gesprekken krijgt.misschien eens feedback vragen waarom je word afgewezen?

Ligt er aan wat je op je boerderij allemaal doet natuurlijk. Mijn neef heeft bv. heel veel dieren.......ja die moeten ook allemaal verzorgd worden, je hebt te maken met regels en wetten, je moet ingeschreven staan bij diverse instanties en er zit een hele administratie achter. Mochten wij ooit op een boerderij gaan wonen, dan wil ik alleen een paard aan huis. Dus dat valt reuze mee :D

Ik ben vandaag afgewezen op 2 banen waar ik vorige week op gesprek was. Bij het ene bedrijf stelde ik te veel vragen (??) en bij het andere bedrijf vonden ze dat ik niet goed op hun drukke afdeling zou passen. Maar ja, weet je...........er is altijd wel wat...........het komt heus goed hoor. Heb altijd weer een baan gevonden maar ik wil nou eens iets vinden waar ik kan blijven.

ik bedoel eigenlijk geen uitzendbureau, maar recruiters !

maak een account om mee te kunnen praten

je moet lid zijn om te kunnen reagerer

maak een account

word lid

registreer!

registreer

heb je al een account? log in

word nu lid