Heftig topic
Heb een poosje een forum-pauze genomen maar wil nu weer wat actiever mee doen. Moest een hele hoop lezen maar dan ben weer een beetje bij
Ik heb bewust er voor gekozen om het vaccin tegen de Mexicaanse Griep niet te halen. Ik stond er niet achter omdat er nog maar zo weinig over bekend was. Voor op de korte termijn maar ook voor op de lange termijn. Het heeft mij eerst wel eens wat hoofdpijn bezorgd toen ik er informatie over zocht. Maar toen bekend werd dat ik dan 2 of 3 maanden (weet het niet meer precies) niet vruchtbaarheidsbehandelingen mocht ondergaan, had ik toch nog snel de keuze gemaakt.
Op mijn werk werd ons wel dwingend aangeraden om de prik te gaan halen. Dit omdat wij met een kwetsbare groep mensen werken en wij de kans zo klein mogelijk moesten gaan maken dat wij hen zouden besmetten. Ik heb mij hierdoor even weer aan het twijfelen gekregen.. Maar toen dacht ik: ze laten alle clienten inenten, dus ik kan ze niet eens ziek maken, mocht ik het virus wel krijgen.
Ik weet nog hoe mijn schoonzus in tweestrijd heeft gezeten om haar dochtertje. Mn nichtje was toen echt nog heel erg klein. Schoonzus heeft na veel informatie gelezen te hebben er voor gekozen om hem wel te laten zetten bij haar dochter. Ik vond dat toen al niet zo verstandig en vroeg mij af welke informatie zij gevonden had, maar heb toen bewust mijn mond gehouden. Ik dacht: wat voor nut heeft het om mn schoonzus te gaan vertellen over alle nare verhalen van die prik? Je veranderd er niets meer aan, nichtje heeft de 'rommel' al binnen... Maar heb toen echt mn best moeten doen om mn mond te houden... Ik vond het niet verstandig, maar begreep het wel omdat ze zo'n angst had haar dochter kwijt te gaan raken. Mede gezien dankzij wat we allemaal in de media te horen kregen is het logisch dat mensen bang werden en voor het vaccin kozen.
Ik begrijp het dus, ondanks mijn eigen visie op het vaccin, heel goed als mensen het wel gedaan hebben.
De angst zat er bij een ieder goed in. De angst om je kind kwijt te raken.. Afschuwelijk.
Nu blijkt achteraf dat het allemaal mee viel. Hartstikke mooi maar dat het hartstikke meeviel.. Maar dat weet je van te voren niet. Voor hetzelfde geld zat ik er met mijn visie helemaal naast.
Ben trouwens wel benieuwd wie ook nog de tweede prik gehaald heeft. Want was het niet zo dat je met de eerste prik voor een bepaald percentage beschermd was en dat je met de tweede prik voor 80 % beschermd was??
Ik heb zelf de griep niet gehad.