BABYenKIND: Scheten - BABYenKIND

Ga naar inhoud

Leuk dat je liked!

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Scheten

#1 Gebruiker is offline   alina75 

• Bekijk Album
  • Groep: Columnisten
  • Lid geworden: 15-oktober 10
  • Interests:Lezen, schrijven en modellenwerk
  • Situatie:ik ben moeder

Gepost 04 februari 2012 - 19:04

Ik heb me voorgenomen om dit keer een luchter onderwerp aan te snijden, en als ik er goed over na denk gaat het eigenlijk nergens over. Maar goed, dat maakt het juist leuk om een keer een ander luchtje te laten waaien.

Ik heb namelijk over het soort taboe dat vroeger mijn leven als kind beheerste en de ontglipping daarvan associeerde ik met een natuurramp. (figuurlijk genomen is dat ook zo), maar toen werd over ontgassen vooral niet luchtig gedaan. Het was ongepast, smerig,onbeschoft en vooral erg ,,gezond'' maar dat was niet zo belangrijk in onze sociale etiquette. Alleen het woord SCHETEN bezorgde mij een paniekaanval, laat staan mijn geuren voorraad open gooien. Dus al heel vroeg heb ik mijn darmen getraind op onthouding daarvan. Dat is een vaardigheid die ik zo nu en dan zou willen wensen voor Jade. Geen totale onthouding, slechts een beetje beheersing zou niet te veel zijn gevraagd op zijn tijd.

Toen ze een jaar of 6 was, heeft iemand haar wijsgemaakt dat scheten laten stoer is en dat je vooral heel hard om jezelf moet lachen, terwijl je gezelschap naar adem staat te snaken. Sindsdien probeer ik haar enthousiasme daarin een beetje te smoren. Zoals vandaag. Ze zit net een halve minuut in de auto en kondigt dat ze een scheet heeft gelaten. ,, Lieverd ik ben immuun voor geworden, mijn neus haren die kunnen ondertussen wel tegen''
Ik was nog niet uitgesproken of de walm greep me genadeloos bij de keel. Zo verrot kan een kind toch niet zijn van binnen? Het was zo ranzig dat ik raampje open moest gooien.

Ik moest het gelijk aan het volgende gezegde denken die ik bij dezen zou willen ontkrachten.
Kinderen zijn net scheten. Die van jezelf trek je nog, maar de rest is niet te harden. Nou dat weet ik zo nog maar niet, want het soort dat mijn dochter produceert trekt me de zuurstoftank leeg.

,,Zeg dame zou jij je niet even inhouden, die scheten productie van jou hangt me nu echt de keel uit '' zeg ik gepikeerd. ,, Ja nou, ik hield hem toch ook in, je hebt toch niks gehoord?'' Precies, silent but deadly (ja ze wordt nog wel een echte dame). Wat is dat toch met die kinderen? Ze kennen helemaal geen schaamte meer. Als het moet dan moet het maar, en waar je je bevindt..... lekker belangrijk. Van kinderen wordt nog enigszins geaccepteerd maar van (vreemde)volwassenen is helemaal hilarisch te noemen, en juist omdat ik er een enorme fobie voor heb, trek ik het des te meer mensen aan die vooral erg blasé doen over hun vuurwerk.

Ik heb ooit een vriendje gehad(hadden nog maar net verkering) en we zaten gezellig tegenover elkaar koffie te drinken en te praten. Ineens tilt hij zijn enne bilhelft omhoog en laat een gigantische ruft, het was een hele harde duizendklapper die ik nooit te boven ben gekomen. Zeg nou zelf dat doe je toch niet als je nog maar net bij elkaar bent?? ( ja, ja, ik weet het is menselijk, toch knapt het bij mij toch iets en dat heeft niks met vuurwerk te maken..)

Boeren laten is ook zo'n gezond fenomeen waar ik de koude rillingen van krijg. Ik heb een vriendin die boeren laat voor de lol en ze boert hard aan de weg om een goed beluisterde attractie te worden. (kan ze net zo goed geld voor vragen). Want deuntjes kunnen boeren blijkt een gave.

Voordat jullie denken dat ik een verwaande krampachtige schijtzak ben(windt je niet op) ,wil ik even de lucht klaren omtrent deze ,, ondeugden de levens''. Zachte briesjes, harde knallen ontglippen ons allemaal uit het donkere tunnel, ik ben geen uitzondering(ondanks mijn onthouding). Maar het schijnt toch meer een ,,mannen handicap tezijn'' terwijl de vrouwen de ,,stille windjes'' zijn in de meurende maand.

Heel veel mannen vragen zich dan ook af. Waar laten vrouwen hun scheten???

Nou heren ,, een echte dame gaat dat heus niet onder je neus hangen!!

Omdat ze simpelweg de kunst van zwijgen verstaan.

0

#2 Gebruiker is offline   hayjay 

• Groep: Leden
  • Lid geworden: 05-augustus 09

Gepost 05 februari 2012 - 18:52

tja wat kan ik hier op zeggen.

Thuis laten wij gewoon een scheet om zo maar even te zeggen. In je eigen gezin vinden mart en ik dat kunnen. zodra er "vreemden" bij zijn, gaan de kids naar de gang of wc om een windje te laten zoals zij dan zelf zeggen. Ja want dat moeten ze natuurlijk wel even melden aan iedereen :blush: ; mamma ik ga even een windje laten hoor op de gang :lol:

verder maak ik me er dus helemaal niet druk om want wel heb ik door, hoe meer je er over zegt, hoe meer ze het onder je "neus" gaan doen
0

#3 Gebruiker is offline   Klaver 

• Bekijk Album
  • Lid geworden: 06-mei 06
  • Situatie:zwanger

Gepost 05 februari 2012 - 19:12

Whahahaha heb wel enorm moeten lachen om je column hoor, echt hilarisch geschreven :lol: :lol:
Natasja, trotse mama van:

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers

Geposte afbeelding
0

#4 Gebruiker is offline   delmorind 

• Lid geworden: 16-oktober 06
  • Situatie:Geen informatie

Gepost 05 februari 2012 - 19:16

Ik vind je verhaal ook heel goed geschreven en ook wel herkenbaar.
Dat van die onthouding...ik laat ook geen scheet als er andere bij zijn.
Maar verblik of verbloos ook niet als een ander het wel doet waar ik bij ben.
Trotse tante van 4 kids.
0

#5 Gebruiker is offline   alina75 

• Bekijk Album

Gepost 05 februari 2012 - 19:30

Bekijk Post hayjay, op 05 februari 2012 - 17:52, zei:

tja wat kan ik hier op zeggen.

Thuis laten wij gewoon een scheet om zo maar even te zeggen. In je eigen gezin vinden mart en ik dat kunnen. zodra er "vreemden" bij zijn, gaan de kids naar de gang of wc om een windje te laten zoals zij dan zelf zeggen. Ja want dat moeten ze natuurlijk wel even melden aan iedereen :blush: ; mamma ik ga even een windje laten hoor op de gang :lol:

verder maak ik me er dus helemaal niet druk om want wel heb ik door, hoe meer je er over zegt, hoe meer ze het onder je "neus" gaan doen

Nogmaals Scheten laten moet het kunnen, mits je niet onnodig te bont gaat maken. De een gaat makkelijker mee om dan de ander. Bijvoorbeeld mijn man schijnt ,, de scheten koning te zijn'' (zegt zijn familie) We zijn al drie jaar bij elkaar,nog niks vernomen van zijn ,,bewind''.

Deze stuk moet je gewoon luchtig nemen, het is niet kritisch bedoeld...het is een soort van zelfspot..een stukje herkenning....just for fun.

0

#6 Gebruiker is offline   alina75 

• Bekijk Album

Gepost 05 februari 2012 - 19:32

Bekijk Post Klaver, op 05 februari 2012 - 18:12, zei:

Whahahaha heb wel enorm moeten lachen om je column hoor, echt hilarisch geschreven :lol: :lol:

Hoi klaver, dat was ook mijn insteek met deze blog,,,just smile''
blij dat je om kon lachen.:D

0

#7 Gebruiker is offline   alina75 

• Bekijk Album

Gepost 05 februari 2012 - 19:49

Bekijk Post delmorind, op 05 februari 2012 - 18:16, zei:

Ik vind je verhaal ook heel goed geschreven en ook wel herkenbaar.
Dat van die onthouding...ik laat ook geen scheet als er andere bij zijn.
Maar verblik of verbloos ook niet als een ander het wel doet waar ik bij ben.

Dankje wel
:D :D

Ik ken mensen die gewoon tijdens eten HET laat waaien...dat vind ik erg ongepast dat bewijst het van slecht fatsoen'' En ze vinden erg lollig...oepsssssss haha....en dan nog even een ,,het heeft goed gesmaakt boer'' eraachteraan...tjakkaaaa Proost dan maar....

Gewoon blijven lachen.............

0

#8 Gebruiker is offline   Yvje 

• Lid geworden: 09-november 09

Gepost 05 februari 2012 - 23:20

Volgens mijn echtgenoot is het echt een teken van liefde hoor.... scheten laten in bed...... :wacko:
Doe wat je wilt, kletsen doen ze toch wel
0

#9 Gebruiker is offline   alina75 

• Bekijk Album

Gepost 06 februari 2012 - 09:20

Bekijk Post Yvje, op 05 februari 2012 - 22:20, zei:

Volgens mijn echtgenoot is het echt een teken van liefde hoor.... scheten laten in bed...... :wacko:

Yvie...zwart/wit gezien is dat ook zo. Als je bij je partner niet kan doen waar en bij dan wel???
Ik beheers helaas niet zoveel nuchterheid om dat te kunnen(dat heeft ook meer met mijn achtergrond te maken) maar ik denk dat meerdere vrouwen de kunst begrijpen van billen knijpen. :D

0

#10 Gebruiker is offline   Chantal 

• moderator
  • Bekijk Album
  • Groep: BABYenKIND Crew
  • Lid geworden: 10-februari 08
  • Ronde nr:5

Gepost 06 februari 2012 - 09:28

Hahaha geweldig :lol:

Ik kom absoluut niet uit een gezin waar er een taboe op heerst.. Maar heb me dat zelf wel zo ongeveer aangepraat :lol: Ik kan het dus ook nauwelijks als er anderen bij zijn... En als me er dan al ns eentje ontsnapt... Weet ik zelf niet meer waar k kijken moet :blush: Best vreemd, voor zoiets natuurlijks...
Lilypie First Birthday tickers

Lief kleintje, je hebt ons hart al zo duidelijk geraakt!
0

#11 Gebruiker is offline   alina75 

• Bekijk Album

Gepost 06 februari 2012 - 09:56

Bekijk Post Chantal, op 06 februari 2012 - 08:28, zei:

Hahaha geweldig :lol:

Ik kom absoluut niet uit een gezin waar er een taboe op heerst.. Maar heb me dat zelf wel zo ongeveer aangepraat :lol: Ik kan het dus ook nauwelijks als er anderen bij zijn... En als me er dan al ns eentje ontsnapt... Weet ik zelf niet meer waar k kijken moet :blush: Best vreemd, voor zoiets natuurlijks...

Bij ons thuis werd eigenlijk nooit over gesproken, kan me niet herinneren dat mijn moeder daar ons op aanspraak. Wel zaten we vaker op school dan thuis, en dan leer jezelf al gauw een gedraagcode die de samenleving ademt..en die was streng comunistich van aard. Dat terzijde denk dat vrouwen sowiezo meer moeite heeft om scheten te laten in openbaar (we zijn nou eenmaal gerafineerde schepseltjes)... :P

0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic