BABYenKIND: ervaringsdeskundige gevraagd aflevering 2 - BABYenKIND

Ga naar inhoud

Leuk dat je liked!

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

ervaringsdeskundige gevraagd aflevering 2

#1 Gebruiker is offline   Felice 

• Beheerder
  • Bekijk Album
  • Groep: Beheerder
  • Lid geworden: 24-september 10
  • Interests:mensen en hun verhalen
  • Situatie:Geen informatie

Gepost 30 januari 2012 - 18:03

Allemaal hartelijk dank voor de bijdrage aan aflevering 1.
Als je wil weten wat je hebt bijgedragen klik dan hier even door naar de site!
kijk hier

Hier is situatie 2:
2) Ik wil ook een….: de must-have’s
Je dochter’s vriendin heeft een IPad en natuurlijk wil zij er ook een

Waarom je nee zou moeten zeggen
Dit is een prima moment om je kind te leren dat er geen geldboom in de tuin staat.
Nee zeggen op een moment als dit, leert je kind dat je in het leven niet altijd krijgt wat je wil hebben. En dat je toch heel gelukkig verder kan leven.
Hoe zeg je nee
ZO he ! dat is een heel duur cadeau, en ze is niet eens jarig ! Weet je hoeveel zo’n ding kost?
Typische kind reactie
• "dat kunnen we best betalen
Slim ouder antwoord:
• We kunnen van dat geld ook met z’n allen iets leuks doen."
• "met een Ipad zit je helemaal de hele tijd achter een computer
nou dames, ik ben benieuwd naar jullie reactie. Laten we er voor de discussie even vanuit gaan dat je idd die Ipad wel zou kunnen betalen. Dus dat geld in dit geval geen rol speelt...
0

#2 Gebruiker is offline   Klaver 

• Bekijk Album
  • Groep: Leden
  • Lid geworden: 06-mei 06
  • Situatie:zwanger

Gepost 30 januari 2012 - 19:25

Ik koop hier echt niet alles waar ze maar om vragen. Voor de echt duurdere dingen mogen ze lekker zelf gaan sparen of ze vragen voor hun verjaardag maar cadeaubonnen, dan leggen wij de rest bij. Zo heeft Justin het met zijn DSi ook gedaan, wij hebben zelf maar een klein beetje bij hoeven leggen. Zo gaat het straks met Samira ook als zij 5 wordt, we verzamelen cadeaubonnen, de rest leggen papa en mama bij :)

Het enige waar ze om tot nu toe om hebben gevraagd was een Wii, dat zagen ze bij vriendjes thuis en wilden ze zelf ook dolgraag hebben.....nou, die is er gekomen, hij lag onder de boom met kerst, maar goed.....daar hebben we allemaal wat aan :lol:
Natasja, trotse mama van:

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers

Geposte afbeelding
0

#3 Gebruiker is offline   paula 

• Moderator
  • Bekijk Album
  • Groep: BABYenKIND Crew
  • Lid geworden: 09-januari 07
  • Situatie:ik ben moeder

Gepost 30 januari 2012 - 20:53

Ilona wilde heel graag een tv op haar kamer (al en jaar of 2 vraagt ze er om) nu had ze veel gespaard, maar kwam 70 euro te kort en toen had ze bedacht dat ze haar barbiehuis wilde verkopen via marktplaats.
Ik had dat ook al een jaar geroepen, omdat ze er echt nooit mee heeft gespeeld en nu zag ze dan een kans om snel geld te verdienen.
Hij moest natuurlijk 70 euro opbrengen :lol:
eerste bod 30, 2e bod 40 dus niet genoeg...
Eigenlijk wilde ze het daar ook al voor doen, maar ik heb gezegt dan kan je nog steeds geen tv kopen.
Na een maand een bod van 70 euro en toen hebben we het gelijk gedaan!
Zaterdag middag verkocht en 2 uur later stonden we bij BCC :lol:

Ilona wil ook heel graag wordfeuten en dat kan niet op haar laptop, we hebben wel een ipod, maar daar mag ze niet aankomen, die is van papa.

Ook hiervoor zal ze weer opnieuw voor moeten gaan sparen, ze vraagt geld voor haar verjaardag en als ze in de tussentijd iets wil kopen van haar geld zeg ik dat het dan langer duurt voor ze een ipod bij elkaar heeft.

Ze weten hier inmiddels heel goed hoe het werkt met geld en sparen, ze hebben ons 2 jaar lang auto's zien bekijken op internet, maar er moest eerst genoeg bij elkaar gespaard zijn om hem te kunnen kopen ;) dat antwoord kregen ze dan ook steeds van ons als ze vroegen, wanneer ga je hem kopen?
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic