BABYenKIND: Wanneer beginnen met fruithapje - BABYenKIND

Ga naar inhoud

Leuk dat je liked!

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Wanneer beginnen met fruithapje

#21 Gebruiker is offline   paula 

• Moderator
  • Bekijk Album
  • Groep: BABYenKIND Crew
  • Lid geworden: 09-januari 07
  • Situatie:ik ben moeder

Gepost 14 januari 2012 - 22:47

Even off topic, maar misschien ook handig voor andere moeders waarbij het kind wel fruitpotjes eet maar moeite heeft met de groente potjes.
Ik kreeg advies om de potjes 1 week lang te mengen (of 2 weken,maar dat weet ik neit meer.
Gewoon opwarmen en dan geven, dan leert je kind voorzichtig verschillende smaken.
na 1 week lustte Daniël moeiteloos zijn groentepotje.
Nu eet hij een bord vol :rolleyes: meer nog dan mama :blush:
0

#22 Gebruiker is offline   Klaver 

• Bekijk Album
  • Groep: Leden
  • Lid geworden: 06-mei 06
  • Situatie:zwanger

Gepost 15 januari 2012 - 21:47

Wij zijn beide keren met 6 maanden begonnen, eerst een poosje een fruithapje (potje), toen dat goed ging, gingen we er groente bij geven (potje). Enige tijd later zijn we over gegaan op vers :)

Bij ons werd geadviseerd om te wachten tot 6 maanden ivm allergieen, voor je het weet zijn ze 6 maanden, het gaat toch allemaal al zo snel.
Natasja, trotse mama van:

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers

Geposte afbeelding
0

#23 Gebruiker is offline   MarjoleinT 

• Bekijk Album
  • Lid geworden: 29-november 07

Gepost 15 januari 2012 - 23:04

Met Robert begon ik met een potje banaan. Hij vond het vreselijk. De volgende dag weer proberen, hij vond het weer niet lekker. De dag daarna heb ik een banaan met de staafmixer fijn gemaakt en gemengd met een beetje frisomelk. Dat ging er goed in!!! Vanaf dat moment alleen maar vers gegeven. Groente vond hij niet zo. Gemengd met een beetje aardappel ging het prima!! Tja, je moet gewoon een beetje zoeken. En eerlijk gezegd..... ik vond die potjes ook niet te eten!!
Marjolein

Moeder van Robert (24 juni 2007) en Myrthe (16 oktober 2011).
0

#24 Gebruiker is offline   MarjoleinT 

• Bekijk Album
  • Lid geworden: 29-november 07

Gepost 03 februari 2012 - 22:13

Vorige week donderdag ben ik met Myrthe naar het CB geweest. Ze was wat zwaar vergeleken met haar lengte. Ze heeft inderdaad ook wel wat plooien in haar beentjes e.d.. Ze komt eind van de middag/begin van de avond ook iets te veel voor een flesje.
Ik geef haar nu lauw water als ze echt te vroeg komt, of dunne diksap. Haar flesjes maak ik aan met 180cc met 5 schepjes. Ook ben ik toch maar begonnen met fruithapjes. Ze heeft nu 5 dagen een fruithapje gehad, er gaat nog niet veel in. Maar de vieze gezichtjes bleven uit, ze vindt het wel lekker.
Ze krijgt dan ook wat vast in haar buikje. Ze lijkt nu wel wat meer tijd tussen de flessen te gaan accepteren, het lijkt de goede kant op te gaan. Hopelijk gaan we wat ritme creëren, al is dat wel eens moeilijk vind ik met het programma van Robert erbij.
Marjolein

Moeder van Robert (24 juni 2007) en Myrthe (16 oktober 2011).
0

Deel dit topic:

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic