BABYenKIND: spermakwaliteit verbeteren - BABYenKIND

Ga naar inhoud

Leuk dat je liked!

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

spermakwaliteit verbeteren Informatie verzamelen over verbeteren spermakwaliteit.

#1 Gebruiker is offline   ElsH 

• Groep: Leden
  • Lid geworden: 01-december 11

Gepost 07 december 2011 - 15:03

Hallo beste mensen,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Dus aangenaam om kennis te maken met jullie. Ik vind dit nu al een heel gezellig forum!

Ik en mijn man proberen zwanger te worden (naja, ik dan :P). Mijn man heeft toen hij elf was een operatie aan een van zijn testikels moeten ondergaan omdat die niet was ingedaald. We waren drie maanden aan het proberen toen ik zei dat het misschien een idee was om een zaadtestje te laten doen bij het ziekenhuis vanwege de operatie in zijn jeugd. Er zijn drie testjes gedaan en daaruit bleek dat de hoeveelheid levende zaadjes ver onder de maat was en dat de beweeglijkheid ook niet goed was.

Nu hebben we eind december een afspraak met de gynaecoloog in het ziekenhuis om te bespreken wat we verder gaan doen. Nu gaat mijn vraag niet over de verschillende methoden en technieken om kunstmatig een zwangerschap voor elkaar te boksen, maar meer over of er mensen zijn die zelf proberen om de spermakwaliteit te verbeteren.
Ik heb eens rondgesnuffeld en ik vind hier en daar informatie over wat slecht is voor de spermakwaliteit, zoals strakke (onder)broeken, hete baden, sauna's, veel alcohol en roken. Mijn man rookt niet, drink erg weinig en heeft aangeboden om een periode zelfs niet te drinken als het zou kunnen helpen.
Verder lees ik ook dat sommige mensen het hebben over: seleen, zink, lycopeen en creatine.
Zijn er mensen die zelf gepoogd hebben om de spermakwaliteit te verbeteren d.m.v. het voedsel, vitaminen/mineralen etc? Zijn er mannen die geprobeerd hebben om "opwarming" te vermijden? Ik zag dit artikeltje over naakt slapen: http://www.blikopnie...l/bericht/57245 (niet dat mijn man dat ooit zou doen :P)

Groetjes,
Els
0

#2 Gebruiker is offline   KlooNePooN 

• moderator
  • Groep: BABYenKIND Crew
  • Lid geworden: 29-mei 11
  • Interests:Zingen, muziek, mijn kids, mijn werk, scrapbooking en bakken in de keuken!
  • Situatie:Geen informatie

Gepost 07 december 2011 - 15:22

Hoi Els,

Allereerst welkom op het forum! Gezellig dat je erbij bent!

Ik kan je helaas niet helpen aan tips en trucs, maar ik wil jullie wel veel succes wensen en ik hoop dat jullie snel in verwachting mogen zijn van een mooi wondertje!
Hopelijk kan de gynaecoloog jullie op weg helpen.
0

#3 Gebruiker is offline   Klaver 

• Bekijk Album
  • Groep: Leden
  • Lid geworden: 06-mei 06
  • Situatie:zwanger

Gepost 07 december 2011 - 22:15

Hoi, welkom op het forum!! Ik kan je ook helaas niet aan tips/trucs helpen maar wil je ook veel succes en sterkte wensen, hopelijk mag je snel zwanger raken.
Natasja, trotse mama van:

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers

Geposte afbeelding
0

#4 Gebruiker is offline   eschre 

• Beheerder
  • Bekijk Album
  • Groep: Beheerder
  • Lid geworden: 06-mei 06
  • Interests:Tapdansen, pianospelen, websites bouwen, jongleren
  • Situatie:ik ben moeder

Gepost 22 januari 2012 - 20:08

We hebben inmiddels een artikel op de site staan hoe mannen hun steentje kunnen bijdragen http://www.babyenkind.nl/forum/public/style_emoticons/default/happy.gif

http://www.babyenkin...e-papa-s-to-be/
Lilypie 6 - 18 Ticker
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic