ipi, op 21 februari 2011 - 14:44, zei:
Je zou eens bij geboortekaartjes kunnen kijken welke dieren/ afbeeldingen ze daar hebben. Kan me voorstellen dat mensen iets in de trent van het geboortekaartje willen. Wat ik me kan herinneren waren er veel kaarten met beertjes en giraffen.
Kind dat uit de boerenkool komt, is tenslotte een variant op de ooievaar.
Ik kan me voorstellen dat je met Nijntje, Woezel en Pip of Disney-figuren in het merkenrecht komt, volgens mij zijn dat beschermde afbeeldingen die je als bedrijf niet zomaar mag gebruiken.
dit klopt trouwens. Daar hebben wij met ons taartenbedrijf ook al last van. Officieel mag je dus de figuren niet gebruiken. Daar zou je dan voor moeten betalen. Let daar dus wel op als je een leuk plaatje van het internet ofiets plukt.
Verder kan je het ook gewoon doen en kijken waar het schip strand. Je kan je wel veel zorgen gaan maken over wat je wel en niet mag gebruiken en straks is er niemand die er op let.
(Zo doen wij het trouwens ook hoor, gewoon een dora plaatje of iets van internet en namaken voor op de taart. Kan moeilijk zeggen dat wij geen dora taart mogen maken omdat we eerst moeten betalen voor het plaatje :wacko: )
Ben benieuwd naar je eerste bord