Jawel, we zijn tóch op dat punt aangekomen. Waar ik eerst de Teletubbies nog kon ontwijken, Kabouter Plop nog iets te ingewikkeld was (en dus niet op hoefde te staan) en Bumba naar mijn stellige idee nog wat te eng was voor Leon, komen we dan nu tóch bij de eerste halte: kinderliedjes.
Leon is er gek op. Komt er een op tv voorbij, dan gaan meteen die beentjes heen en weer, slaat hij zijn handjes ineen en gaan zijn schoudertjes van links naar rechts. En dit allemaal met een grijns van oor tot oor. Zijn oogjes stralen en hij giert het uit. Zingt nog net niet mee... Ik moet er toch aan. Het is niet anders.
Ik kijk op de muzieklijst van onze computer en zie tot mijn verbazing wel 30 nummers van K3 staan. Aangezien het in mijn hoofd nóóit op zou komen dit op de lijst te plaatsen, kan ik maar één schuldige aanwijzen. En die keek mijn quasi onschuldig aan vanaf de bank. Nou ja, wat kan het ook schelen! Ik kies een nummer uit en zet het geluid aan. Mijn vriend en ik kijken gebiologeerd naar onze zoon, wachtend op het resultaat...
De muziek knalt uit de speakers en ik doe mijn best de tekst zoveel mogelijk te negeren. Het lukt me alleen niet: "oma's aan de top, het feest dat gaat erop met oma's aan de top..." Ik kijk Dirk hulpeloos aan, alsof ik gemarteld word. Een blik op de lijst en wanhopig begint mijn zoektocht naar een ander nummer, met een iets minder enge titel. Niks, nakkes, nada. De keuze stopt bij 'Ya Ya Yippie', 'Kuma he' en het afschrikwekkende 'Blub, ik ben een vis'...
Even twijfel ik of ik alles maar gewoon uit zal zetten. Beter voor mijn oren én mijn humeur, dat nu al naar het nulpunt zakt. Maar dan kijk ik naar Leon, die zijn schouders heen en weer wiegt, het uit giert, die naar zijn vader kijkt, die ook een poging-tot-bewegen doet... Dan zakt hij door zijn knietjes: JAHA, de welbekende Leon-dans. Hij gaat helemaal los!!!
Het liedje is afgelopen, Leon kijkt me vragend aan. Gegrepen door enthousiastme zoek ik snel op de lijst en zie 'Jongens zijn gek' staan. Juist. Dat slaan we maar even over. Voor je het weet heeft hij een complex. Ik druk op de titel 'Leonardo di Caprio' (misschien helpt de titel?) en een gitaarsolo knalt uit de speakers. Dirk tilt Leon op en walst door de kamer. Leon giert het uit en zijn mond staat wagenwijd open. Geweldig!!!
Even betrap ik mezelf erop dat ik zowaar meedein op de muziek. Mmmja, aanstekelijk is het wel... Dirk kijkt me verrast aan. "Ja, het is dit of Nick en Simon" zeg ik koppig, in de hoop dat het meedeinen niet opgevallen is. Dirk lacht me uit. Jammer.
Het is dus zover... ik kan er niet meer onderuit. Kinderliedjes, voor je ‘t weet staat Kabouter Plop voor de deur, loopt het paard van Sinterklaas weer écht op je dak, komt Piet weer door elke schoorsteen ook al is het een centrale verwarming, leeft je speelgoed weer, bestaat de toverfee weer wél, eten je knuffels weer hapjes lucht, bestaan er prinsessen die veranderd worden in een zwaan, praten dieren weer, komen bomen ‘s nachts weer écht tot leven en is water in het zwembad weer écht blauw in plaats van doorzichtig... En weet je? Eigenlijk vind ik het ook écht heerlijk. De periode van onvoorspelbare fantasie komt weer tot leven. We kúnnen weer!
Ik zet 'Oyalele' aan en pak Leon op. Zwierig ren ik rondjes met hem door de kamer. Hij giert het uit. "Wacht maar", fluister ik in zijn oor, "dit is nog maar het begin..."
|
Pagina 1 van 1
De kracht van een K3-nummer... het onvermijdelijke punt was aangebroken...
Gepost 30 oktober 2010 - 00:20
Haha geweldig. Elena mijn dochter is pas 9 maanden maar samen dansen ook wij op K3 hihi
niet voor iedereen is kinderen krijgen vanzelfsprekend!
Gepost 30 oktober 2010 - 08:03
hahaha, het wordt nog erger, straks op vakantie met alleen maar kinder muziek in de auto :wacko:
Dit jaar hebben mijn kinderen alletwee een mp3 speler gekregen, jeetje heerlijk zeg om ook weer eens je eigen muziek te kunnen beluisteren in de auto :rolleyes:
Dit jaar hebben mijn kinderen alletwee een mp3 speler gekregen, jeetje heerlijk zeg om ook weer eens je eigen muziek te kunnen beluisteren in de auto :rolleyes:
Gepost 04 november 2010 - 23:04
Ik heb ook alleen maar kinderliedjes in de auto als Robert erin zit. Steeds weer een andere cd en lekker hard meezingen, heeeeerlijk. Deze tijd is snel genoeg voorbij, ik geniet er nu nog met volle teugen van!!!!
Marjolein
Moeder van Robert (24 juni 2007) en Myrthe (16 oktober 2011).
Moeder van Robert (24 juni 2007) en Myrthe (16 oktober 2011).
Gepost 28 november 2011 - 11:57
Dit jaar heeft Ilona de kids top 200 cd gekregen en Daniël Jan Smit 15 jaar, dus we gaan al de iets betere kant uit met muziek :lol:
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1
Log in
Registreer
Help
Columns, Blogs en Mijn Verhaal