Ga naar inhoud

Foto

S Nachts Niet Zindelijk

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 LindaV

LindaV
  • Leden
  • 1545 Posts:
  • Situatie:ik ben moeder

Gepost 26 november 2008 - 22:19

Hee meiden,

ik wil graag wat advies van jullie want wij komen er niet meer uit. Lucas wordt in maart 6 jaar en is 's nachts nog niet zindelijk. Hij wil zelf heel graag zonder luier slapen want hij is immers al een hele grote stoere bink en al zijn vriendjes hebben ook geen luier om. Bovendien vind hij dat de luier zweet en plakt, hij wil er gewoon graag vanaf.
Nu heb ik ooit gehoord dat je je tot 7 jaar geen zorgen hoeft te maken als je kind nog niet zindelijk is 's nachts dus wij hebben er ook nooit een probleem van gemaakt. Maar dat begint hij nu wel te doen, elke avond is het strijd om die luier. Zonder hebben we geprobeerd maar hij slaapt zo vast dat hij niet eens wakker wordt als zijn hele bed kleddernat is. Hem opnemen voordat we zelf naar bed gaan om te laten plassen werkte ook niet. Hij kon dan niet plassen of sliep op de wc door. De helft van de tijd kregen we hem helemaal niet wakker. Een onderbroek onder de luier zodat hij echt zou voelen dat hij nat werd werkte ook niet. Dus wat nu?
Moeten we al aan de plaswekkers, huisarts, schoolarts,....vul maar in of moeten we het gewoon nog maar even aanzien. Ben die strijd ook gewoon zo zat. Heb hem al van alles beloofd als zijn luier de volgende ochtend droog is maar dat werkt ook niet, hij ging dan 's morgens snel een nieuwe luier aandoen zodat het leek of hij droog was, slimmerik.

Hoop dat jullie advies voor me hebben, alvast bedankt in ieder geval
Lucas 27-03-2003
Sanne 14-07-2007

#2 mimi85

mimi85
  • Leden
  • 3452 Posts:

Gepost 26 november 2008 - 22:23

ben ook wel benieuwd naar handige tips
mijn knul is snachts ook nog niet droog
hij is (bijna)4.
trotse mama van:
christopher (25/12/2004) en felicia (19/04/2007) en lissyane (10/12/2009)

r.i.p lieve julian* en rik*en noor*

#3 *Ingrid*

*Ingrid*
  • Leden
  • 17195 Posts:

Gepost 26 november 2008 - 22:29

Hoi Linda
Wij hebben dat probleem ook met Stan, precies hetzelfde, te vast slapen enz.
Ik ben naar de HA gegaan en heb een doorverwijsbrief gekregen voor "de plasklas" in het ziekenhuis.
Ze "leren" hem daar foefjes aan om het beter onder controle te krijgen enz.
Plaswekker is idd ook een optie.
Succes in ieder geval ermee, want je bent op een gegeven moment echt radeloos, ik ken het gevoel :(
Volg me op twitter http://twitter.com/Inkie_73

#4 LindaV

LindaV
  • Leden
  • 1545 Posts:

Gepost 26 november 2008 - 22:33

Hoi Linda
Wij hebben dat probleem ook met Stan, precies hetzelfde, te vast slapen enz.
Ik ben naar de HA gegaan en heb een doorverwijsbrief gekregen voor "de plasklas" in het ziekenhuis.
Ze "leren" hem daar foefjes aan om het beter onder controle te krijgen enz.
Plaswekker is idd ook een optie.
Succes in ieder geval ermee, want je bent op een gegeven moment echt radeloos, ik ken het gevoel :(

Hee Ingrid, dank je ik ben helemaal om nu, ga morgen naar de ha. Zei constant tegen mezelf dat ik hem nog wat tijd moest geven, dat het wel kwam maar er gebeurd gewoon niks. Alles blijft hetzelfde en straks is hij wel 7 en hebben we dan alsnog een probleem. Moet ook minimaal 4x per week zijn bed verschonen omdat die luiers niet bestand zijn tegen zulke grote plassen. Zijn luier is ook echt loodzwaar 's morgens en als zijn piemeltje er niet recht in heeft gelegen loopt het er zo langs. Heb nu luierbroekjes in maat 6 van de etos en die kunnen het wel redelijk aan, soms.
Lucas 27-03-2003
Sanne 14-07-2007

#5 *Ingrid*

*Ingrid*
  • Leden
  • 17195 Posts:

Gepost 27 november 2008 - 06:52

Goed zo, ik denk dat dat idd het beste is om naar de huisarts te gaan.
Laat je even weten hoe de HA er bij jullie aan wil gaan werken?

#6 delmorind

delmorind
  • Leden
  • 3678 Posts:
  • Situatie:Geen informatie

Gepost 27 november 2008 - 09:24

Mijn neefjes was ook ruim 6 bijna 7 voordat hij s'nachts zindelijk werd.
Hij schaamde zich er ook erg voor.
Bij hem werkte het ook niet goed om hem wakker te maken als je zelf naar bed ging om hem nog een keer te laten plassen.
Wat uiteindelijk wel werkte was om voor het slapen gaan hem een peptalk te geven en te zeggen dat hij sterker is dan zijn "arie" en dat zijn "arie" als hij moest plassen een seintje moest geven naar zijn hoofd dat hij wakker moest worden zodat hij ons kon roepen.
Heeft eventjes geduurt maar het werkte bij hem wel en nu is hij gelukkig zindelijk.
Trotse tante van 4 kids.

#7 LindaV

LindaV
  • Leden
  • 1545 Posts:

Gepost 28 november 2008 - 10:38

we hebben vanmiddag om 4 uur een afspraak bij de ha. Heb net de site van het zh gekeken en wat gelezen over plastrainingen in het zh. Hierbij worden ze zelfs een week opgenomen, lijkt me wel heftig maar als het gaat helpen hebben we het er graag voor over. Volgens moet je het eerst zelf thuis proberen met een plaswekker. Hij heeft overdag ook problemen met plassen. Zijn ondergoed is altijd een beetje nat, hij vergeet dat hij moet en als hij het dan echt niet meer kan houden is hij meestal te laat bij de wc. Het valt me ook op dat hij thuis ontzettend vaakl gaat plassen. Nou ja we horen we wat de plannen zijn vanmiddag. Ik houd jullie op de hoogte. Nu eerst even naar de verjaardag van de buuf, dan boodschappen doen voor mijn verjaardag morgen, dan naar de dokter, dan met Lucas naar de kapper en dan nog door naar proefzwemmen, dan naar mijn moeder de kids wegbrengen en dan naar het buurtfeest vanavond. weer een lekker druk dagje.

Jullie ook allemaal een fijne dag vandaag!
Lucas 27-03-2003
Sanne 14-07-2007

#8 Angela15011983

Angela15011983
  • Leden
  • 5100 Posts:
  • Interests:Mijn kids, PSPEN en Borduren
    Zie mijn eigen website op:
    http://t-borduurwinkeltje.webklik.nl

Gepost 28 november 2008 - 12:21

Hoi

Soraya had het ook alleen bij haar hielp het opnemen wel snachts nu is ze eroverheen en word ze wel wakker als ze moet plassen

Zelf heb ik er ook altijd last van gehad heb vele onderzoeken gehad in het ziekenhuis en omdat ik zelf op een gegeven moment niet meer wilde zijn ze ermee gestopt heb vanaf mijn 12de jaar al tena lady en moet zeggen daar red ik me prima mee!!
Ik had ook altijd natte onderbroeken enzo!

Nu hoorde ik van mijn moeder dat ze voor jongentje ook iets hebben wat niet zichtbaar zou zijn bij het dragen (geloof ook voor overdag)

Zou het gewoon eens vragen bij de HA of eventueel aan een kinderarts als je daarbij loopt of komt te lopen

Ik krijg alles vergoed van het ziekenfonds althans de eerste 150 euro heb ik moeten betalen en de rest is voor hun voor volgend jaar weet ik niet hoe of wat dat zullen we nog moeten zien

Liefs van Angela Mamma van

Soraya (13-08-2003)

&

Yaro (19-12-2006)

Volg me op twitter: http://twitter.com/Borduurshopje

#9 LindaV

LindaV
  • Leden
  • 1545 Posts:

Gepost 28 november 2008 - 14:22

Hoi

Soraya had het ook alleen bij haar hielp het opnemen wel snachts nu is ze eroverheen en word ze wel wakker als ze moet plassen

Zelf heb ik er ook altijd last van gehad heb vele onderzoeken gehad in het ziekenhuis en omdat ik zelf op een gegeven moment niet meer wilde zijn ze ermee gestopt heb vanaf mijn 12de jaar al tena lady en moet zeggen daar red ik me prima mee!!
Ik had ook altijd natte onderbroeken enzo!

Nu hoorde ik van mijn moeder dat ze voor jongentje ook iets hebben wat niet zichtbaar zou zijn bij het dragen (geloof ook voor overdag)

Zou het gewoon eens vragen bij de HA of eventueel aan een kinderarts als je daarbij loopt of komt te lopen

Ik krijg alles vergoed van het ziekenfonds althans de eerste 150 euro heb ik moeten betalen en de rest is voor hun voor volgend jaar weet ik niet hoe of wat dat zullen we nog moeten zien

Hoi Angela,

ik ben er inderdaad ook een beetje bang voor dat als we nu niks doen dat het dan voor hem straks ook zo moeilijk gaat worden. Hij is nu nog maar 5 jaar maar voor we het weten is hij wel 7 en dan moet het alsnog. Als hij er straks mee gepest gaat worden op school want dat gaat gegarandeerd gebeuren zijn we nog verder van huis. Opnemen hebben we ook een tijdje gedaan maar dat werkte ook niet. Hoop echt dat er een oplossing komt want ik vind het zo rot voor hem dat hij het zo erg vindt.
Lucas 27-03-2003
Sanne 14-07-2007

#10 *Ingrid*

*Ingrid*
  • Leden
  • 17195 Posts:

Gepost 28 november 2008 - 21:00

En wat zei de HA?

#11 LindaV

LindaV
  • Leden
  • 1545 Posts:

Gepost 30 november 2008 - 20:09

We moeten morgen even contact opnemen met de verzekering en dan bij de thuiszorg een plaswekker halen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat werken. Lucas is helemaal enthousiast, die was vanavond al plechtig afscheid aan het nemen van zijn luierbroekjes
Lucas 27-03-2003
Sanne 14-07-2007

#12 *Ingrid*

*Ingrid*
  • Leden
  • 17195 Posts:

Gepost 30 november 2008 - 20:11

Aaaah ik hoop dat het werkt meid

#13 LindaV

LindaV
  • Leden
  • 1545 Posts:

Gepost 04 december 2008 - 22:57

Gisteravond zijn we begonnen met de plaswekker, om 22.15 uur ging de sirene boven af. Dus wij snel naar boven, een herrie van jawelste bij Luuk op de kamer en meneer sliep gewoon lekker door in een kledder nat bed. Dus wij hem wakker gemaakt, bed verschoond en toen kwam het...een droog plaswekker-broekje aan. Nou mooi niet, hij was heel moe en duf en wilde absoluut dat broekje niet aan maar een luier want hij wilde niet meer wakker worden. Hij wil dus wel van de luier af maar wil er niks voor doen en vooral niet 's nachts wakker worden om te plassen of van een nat bed. We willen verder niet aandringen dus staat de plaswekker na amper 3 uur gebruikt te zijn weer even op het tweede plan. Wat vinden jullie moet ik nu doorpakken of het maar even aan hem overlaten en wachten tot hij er zelf weer over begint? Vanavond wist hij niet hoe snel hij zijn luier aan moest trekken, terwijl dat altijd strijd was.
Lucas 27-03-2003
Sanne 14-07-2007

#14 Angela15011983

Angela15011983
  • Leden
  • 5100 Posts:
  • Interests:Mijn kids, PSPEN en Borduren
    Zie mijn eigen website op:
    http://t-borduurwinkeltje.webklik.nl

Gepost 04 december 2008 - 23:09

Moeilijk hoor zoiets
Soraya sliep ook altijd door op de wc maar ze plaste wel als jullie dat nou konden bereiken maar ja als hij zelf niet plast dan word het moeilijk je kan het ook niet uitwringen

Dat ie nu niet meer wil misschien iets te maken met de drukke feestdagen allemaal spannend natuurlijk
Misschien dat ik zou stoppen en na het nieuwe jaar het weer op zou pakken als alle drukke dagen achter de rug zijn

Heel veel succes in elk geval!

Liefs van Angela Mamma van

Soraya (13-08-2003)

&

Yaro (19-12-2006)

Volg me op twitter: http://twitter.com/Borduurshopje

#15 LindaV

LindaV
  • Leden
  • 1545 Posts:

Gepost 04 december 2008 - 23:20

Dank je. Ik denk ook wel dat je gelijk hebt, sinterklaas is ook heel spannend, daar ga ik soms een beetje aan voorbij. Hij is al zo groot maar toch eigenlijk nog zo klein. We wachten het wel rustig af en als er weer over begint dan beginnen we gewoon opnieuw
Lucas 27-03-2003
Sanne 14-07-2007